Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Trwa przebudowa DK1 Podwarpie – Dąbrowa Górnicza

Postępują prace na przebudowywanym do parametrów drogi ekspresowej, prawie 7-kilometrowym odcinku DK1 Podwarpie – Dąbrowa Górnicza. Obecnie priorytetem jest budowa dwóch kładek dla pieszych w Dąbrowie Górniczej.



  Zdjęcie: GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
Jedna z kładek zlokalizowana jest przy ulicy Karsów, gdzie obecnie ruch pieszych sterowany jest wzbudzaną sygnalizacją świetlną. Drugą kładkę zlokalizowano przy ulicy Kusocińskiego. Udostępnienie kładek GDDKiA planuje w trzecim kwartale 2022 r.

Organizacja ruchu w czasie robót


Główny front robót realizowany jest na zamkniętym odcinku jezdni w kierunku południowym (kier. Dąbrowa Górnicza). Obecnie dwukierunkowy ruch na jezdni w kierunku północnym (kier. Podwarpie) odbywa się po jednym pasie w każdą stronę. Tylko w okolicach nowo budowanych obiektów mostowych ruch odbywa się po zewnętrznych pasach jezdni w obu kierunkach. Dla zwiększenia bezpieczeństwa ruchu  zostały wykonane dwa tymczasowe ronda pozwalające na bezpieczne włączenie się do ruchu na przebudowywanym odcinku. Pierwsze rondo zlokalizowano w okolicach ulicy Ujejskiej, drugie w okolicach ulicy Konstytucji.

Etap prac


Właśnie zakończyły się prace rozbiórkowe na dotychczasowej jezdni. Polegały one na sfrezowaniu istniejącej nawierzchni oraz zdjęciu humusu w pasie drogi. Prace te miały miejsce na zamkniętym dla ruchu odcinku jezdni, prowadzącym w stronę Tychów, węźle Dąbrowa Górnicza Pogoria i w rejonie nowo budowanego węzła Dąbrowa Górnicza Ząbkowice. W trakcie prac sfrezowano ok. 18 tys. m3  starej nawierzchni, to około 44 tys. ton destruktu. Aby wywieźć materiał pofrezowy, potrzeba było ok. 1700 kursów załadowanych samochodów ciężarowych.   Z terenu przyległego do drogi pasa drogowego zdjęto ok. 40 tys. m3 humusu, o wadze około 72 tys. ton. Do jego wywozu potrzebne było z kolei prawie 2800 kursów samochodów ciężarowych.

Zakończenie prac rozbiórkowych pozwoli na rozpoczęcie budowy konstrukcji nowej jezdni przyszłej drogi ekspresowej. Jednocześnie prowadzone są roboty przezbrojeniowe kolizji sieci: gazowych, kanalizacyjnych i wodociągowych oraz roboty ziemne, takie jak budowa nasypów i wykopów. Rozpoczęto również budowę przepustów dla zwierząt małych. Trwa też rozbiórka wiaduktu nad drogą ekspresową S1 w ciągu ul. Ujejskiej.

Podstawowe informacje o inwestycji


Zadanie polega na przebudowie odcinka drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na długości 6,95 km z dostosowaniem nawierzchni do przenoszenia obciążenia o nacisku 11,5  t/oś.

W ramach inwestycji wybudowane zostaną cztery mosty, cztery wiadukty, dwa przepusty i dwie kładki dla pieszych. Powstanie także mur oporowy, siedem przejść dla zwierząt oraz dwa węzły: Dąbrowa Górnicza Ząbkowice oraz Dąbrowa Górnicza Pogoria.

Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/




Reklamy
Geobrugg SG Pam Optem Porr Keller Soletanche GEO-Instruments Wodociągi Miasta Krakowa
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję