YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Najważniejsze liczby PBDK na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.)
W ramach realizacji PBDK 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.) GDDKiA ogłosiła już postępowania przetargowe na roboty budowlane dla 192 odcinków o łącznej długości 2 530,2 km. [...]

III Warsztaty Geologii Inżynierskiej




II Międzynarodowa konferencja „Polskie Forum Tunelowe” 2020-01-21
Polski Kongres Drogowy – Komitet Narodowy Światowego Stowarzyszenia Drogowego PIARC oraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad – Oddział we Wrocławiu zapraszają na II Międzynarodową Konferencję „Polskie Forum Tunelowe”, która odbędzie się w dniach 21-22 stycznia 2020 r. we Wrocławiu.[...]


Profesora Jana Biliszczuka poznałem…
[...]


Fundamenty na palach
Posadowienie na palach to jeden z najstarszych sposobów budowania fundamentów. Technologia palowania wciąż ewoluuje. Jest coraz bardziej przyjazna dla środowiska i człowieka, coraz szybsza, wykorzystuje nowoczesne usprzętowienie, posiłkuje się komputerowym sterowaniem i kontrolą jakości wykonywanych pali. Dzięki bogatej ofercie dostępnych na rynku technologii wybór odpowiedniej umożliwia uwzględnienie zarówno wymagań technicznych, uwarunkowań realizacyjnych oraz środowiskowych, jak i efektywności ekonomicznej.[...]


Rusza budowa biurowca K2 w Gdyni
Vastint Poland podpisał kontrakt z firmą CFE Polska na generalne wykonawstwo. Dotyczy on realizacji biurowca o powierzchni najmu 11 400 m2 przy ulicy Kieleckiej 2 w Gdyni. Zasadnicze prace budowlane rozpoczną się na początku tego roku, natomiast planowane zakończenie inwestycji przewidziane jest w połowie 2022 r.[...]



Trwa elektryfikacja linii Węgliniec – Zgorzelec

PKP PLK planowo elektryfikują 27 odcinek linii Węgliniec – Zgorzelec. Ustawiono 920 słupów i zmodernizowano podstację w Węglińcu. Inwestycja warta 70 mln zł zakończy się do końca 2019 r.



Prace na stacji Zgorzelec Miasto, fot. PKP PLKElektryfikacja odcinka Węgliniec – Zgorzelec realizowana przez PLK w ramach projektu CEF „Łącząc Europę”, postępuje planowo. Wykonawca zaczął roboty we wrześniu 2018 roku. Już na całej długości 27 km zakończono budowę konstrukcji wsporczych. Przy pomocy specjalnej maszyny – palownicy, ustawiono betonowe pale i 920 słupów. Zamontowano również 54 tzw. bramki – metalowe konstrukcje nad kilkoma torami, do których mocowana jest sieć trakcyjna.

Od stycznia br. wykonawca przystąpił do budowy sieci trakcyjnej. Najpierw montowany jest tzw. osprzęt: wieszaki izolatory, elementy do mocowania drutów. Później wykorzystane będą specjalne pociągi sieciowe i wywieszana będzie lina nośna i drut jezdny. Wszystkie prace wymagają zachowania zwiększonego reżimu bezpieczeństwa, gdyż prowadzone będą obok przejeżdżających sąsiednim torem pociągów.

Dla zapewnienia odpowiedniego zasilania elektryfikowanego odcinka zmodernizowano już podstację trakcyjną w Węglińcu. Budowane są dwie nowe podstacje w Pieńsku i Zgorzelcu.
 
 
Trasa Węgliniec – Zgorzelec jest ostatnim niezelektryfikowanym odcinkiem linii kolejowej E30, kolejowej międzynarodowej magistrali, biegnącej od Zgorzelca, przez Legnicę, Wrocław, Opole, Kraków do Przemyśla i granicy z Ukrainą. Po zakończeniu prac całą od zachodniej do wschodniej granicy państwa będzie można przejechać przy użyciu trakcji elektrycznej, bez konieczności zamiany lokomotyw w Węglińcu.

Elektryfikacja linii w Zgorzelcu, fot. PKP PLKSkrócony zostanie czas przejazdu pociągów i zwiększona przepustowość linii. Będą lepsze warunki dla przewozów pasażerskich, zarówno w ruchu regionalnym, jak i dalekobieżnym. Zyska też ruch towarowy – przewozy ładunków staną się sprawniejsze i szybsze, a tym samym bardziej konkurencyjne względem przewozów drogowych. Więcej ładunków przewożonych koleją odciąży drogi i zwiększy bezpieczeństwo.

Całość prac zostanie zrealizowana do końca 2019 r. Całkowita wartość projektu „Elektryfikacji linii kolejowych nr 274, 278 na odcinku Węgliniec – Zgorzelec” wynosi 70 mln zł, w tym 59,5 mln zł stanowi dofinansowanie z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).

 
Tekst i zdjęcia: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.




Reklamy
Geobrugg DCS PAM MPWiK Kraków Aarsleff Keller Uponor Soletanche
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję