YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Program inwestycji dla obwodnicy Kalisza
23 września 2020 r. wiceminister infrastruktury Rafał Weber zatwierdził Program inwestycji dla obwodnicy Kalisza w ciągu DK25. Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. [...]

S2 Południowa Obwodnica Warszawy




XXIII Ogólnopolskie Sympozjum Naukowo-Techniczne HYDROPREZENTACJE,12-14.10.2020, Krynica-Zdrój 2020-10-12
[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Rok 2020 rekordowy pod względem planowanej powierzchni biurowej w stolicy
Warszawa przeżywa budowlany boom. Widać to wyraźnie w  centrum miasta i na Woli. Jednak z roku na rok liczba wydawanych w mieście pozwoleń na budowę dla projektów biurowych maleje. Oznacza to zwiększenie skali projektów, realizowanych w  Warszawie. To tylko jeden z najciekawszych wniosków pierwszej edycji badania „Warsaw Crane Survey – lato 2020”, czyli analizy zasobów biurowych Warszawy oraz przyszłej podaży, przeprowadzonej przez ekspertów firmy doradczej Deloitte.[...]


Rusza budowa Hali Sportowej 100-lecia AGH
Ogrody na dachu, dwie duże hale sportowe wraz całą infrastrukturą. Tak będzie wyglądać nowa hala Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie. Właśnie wydano pozwolenie na budowę.[...]



Trwa budowa obwodnicy Morawicy

Postępują prace przy budowie obwodnicy Morawicy w ciągu drogi krajowej nr 73 Kielce – Busko-Zdrój – Tarnów. Wykonawca zabetonował ustrój nośny kładki dla pieszych w Bilczy.



 Zdjęcie: GDDKiA O/Kielce Zdjęcie: GDDKiA O/Kielce
Prowadzone są roboty w obrębie nowej wschodniej jezdni przyszłej obwodnicy Morawicy. Na niektórych fragmentach wykonywane są roboty ziemne, jednak na większości jest już ułożona podbudowa bitumiczna. Jeśli pogoda pozwoli, wykonawca będzie kontynuował prace także w czasie kontraktowej przerwy zimowej między 15 grudnia a 15 marca. Planowane jest między innymi betonowanie schodów kładki dla pieszych, kontynuowanie układania podbudowy bitumicznej na jezdni lewej i przebudowy mediów, która została zrealizowana w 80%. W okresie letnim 2020 roku planowane jest ułożenie wiążącej warstwy nawierzchni na jezdni lewej i przełożenie na nią ruchu, aby można było przebudować jezdnię prawą (zachodnią). Zanim to nastąpi konieczne będzie wykonanie robót branżowych w pasie rozdziału między jezdniami, dlatego w pierwszym kwartale 2020 r. planowane są zmiany organizacji ruchu na jezdni prawej polegające na zawężaniu pasów ruchu.

Inwestycja GDDKiA za około 78 mln złotych realizowana jest od ubiegłego roku w trybie „projektuj i buduj”, dlatego wykonawca – konsorcjum z liderem Mostostal Warszawa – najpierw przystąpił do wykonania optymalizacji projektowych i uzyskania dla nich decyzji potrzebnych do kontynuacji robót budowlanych.

W I etapie obwodnica Morawicy budowana będzie w śladzie istniejącej drogi krajowej nr 73. Nowa droga poprawi sytuację na obciążonym ruchem lokalnym podmiejskim i tranzytowym ciężkim odcinku trasy łączącej węzeł Kielce Północ, Busko i Tarnów. Nowy odcinek drogi krajowej nr 73 o długości 4,2 km od granicy miasta Kielce do granicy miejscowości Brzeziny i Morawica będzie miał dwie jezdnie i status drogi GP (głównej o ruchu przyspieszonym). Nowa jezdnia powstanie po wschodniej stronie tej istniejącej, a po przełożeniach ruchu prawa jezdnia zostanie przebudowana. W ramach zadania powstaną cztery skrzyżowania z sygnalizacją świetlną (dwa z drogami powiatowymi, dwa z drogami gminnymi), kładka dla pieszych w miejscowości Bilcza oraz drogi dojazdowe. Przebudowana będzie związana z drogą infrastruktura. Termin realizacji inwestycji to 36 miesięcy z doliczeniem okresów zimowych począwszy od podpisania umowy, a to oznacza, że inwestycja powinna zakończyć się w pierwszej połowie 2022 roku. Docelowo obwodnica Morawicy i Woli Morawickiej będzie miała ponad 8 km. W II etapie inwestycji droga biec będzie po nowym śladzie. Trwa aktualizacja koncepcji programowej dla tego etapu.

Tekst i zdjęcia: GDDKiA O/Kielce





Reklamy
Keller Luxo Wodociągi Miasta Krakowa PPI Chrobok Eurovia Palisander Noe Geobrugg
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję