YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


GDDKiA: Nowe wytyczne i obowiązki na budowach 2020-04-02
31 marca br. Prezes Rady Ministrów Mateusz Morawiecki podpisał Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz.U. poz. 566). [...]

Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym NOVKOL 2019




IABSE Symposium Synergia kultury i inżynierii – historia i wyzwania, 20-22.05.2020, Wrocław 2020-05-20
Polska Grupa IABSE oraz Politechnika Wrocławska mają zaszczyt zaprosić Państwa do wzięcia udziału w IABSE Symposium Synergia kultury i inżynierii – historia i wyzwania, które odbędzie się w dniach 20-22 maja 2020 r. na Politechnice Wrocławskiej.[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Nowoczesne systemy szalunków i deskowań
Jeszcze pół wieku temu normą było stosowanie do wykonywania konstrukcji z betonu wyłącznie deski i kantówki. W latach 50. XX w. zaczęto dążyć do racjonalnego i efektywnego budowania z użyciem deskowań systemowych. Nowe i wciąż udoskonalane rozwiązania w zakresie deskowań zapewniają dziś zadowalające efekty zarówno w trakcie, jak i po zdemontowaniu szalunków.[...]


Soletanche Polska wykonuje fundamenty węzła przesiadkowego w Gdyni Chyloni
Soletanche Polska rozpoczęła realizację murków prowadzących – niezbędnych do wykonanie technologii ścian szczelinowych, tym samym prace przy przebudowie Placu Dworcowego w Gdyni Chyloni weszły w kolejną fazę. Zadaniem spółki jest wykonanie fundamentowania specjalistycznego parkingu podziemnego będącego częścią węzła integracyjnego połączonego z peronami tutejszego Dworca.[...]



Trwa budowa obwodnicy Inowrocławia

Jesienią planowane jest zakończenie budowy części północnej obwodnicy Inowrocławia. Najwięcej prac toczy się obecnie w obrębie węzła Sławęcinek, na wiaduktach nad liniami kolejowymi oraz w miejscu wykonanej przebudowy rurociągów technologicznych krzyżujących się z obwodnicą. Inwestycja o wartości przeszło 94 mln zł brutto pozwoli definitywnie wyprowadzić ruch tranzytowy z miasta.
Autor: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A.



Zdjęcie: KobylarniaObwodnica Inowrocławia oprócz budowy trasy ekspresowej S5 to największe zadanie realizowane na drogach województwa kujawsko-pomorskiego. W latach 2014-2017 w ramach pierwszego etapu budowy powstał odcinek o długości przeszło 18 kilometrów omijający miasto od strony wschodniej. Teraz powstaje 5-kilometrowy odcinek drogi od strony północnej. Jego zadaniem jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego korzystającego z drogi krajowej nr 25, komunikującej m.in. Koszalin, Bydgoszcz, Konin i Kalisz.

Inwestycja realizowana jest w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Zasadnicze prace budowlane rozpoczęły się już wiosną ubiegłego roku. Zaawansowanie robót przekracza obecnie 70 procent. Wykonane zostały już zasadnicze roboty w obrębie węzła Sławęcinek, który będzie miał formę bezkolizyjną. Na styku łącznic i dróg lokalnych powstało rondo. W tej części inwestycji wykonywane są ostatnie warstwy nawierzchni. Poza tym rozpoczął się także remont odcinka drogi krajowej nr 25 łączący się z obwodnicą. Prowadzone są również prace wykończeniowe przy wiaduktach nad liniami kolejowymi w kierunku Bydgoszczy oraz Torunia oraz na węźle Sławęcinek. W najbliższych miesiącach przy sprzyjających warunkach zostaną również dokończone prace budowlane branży drogowej na dojściu do wszystkich obiekty inżynierskich. Rozpoczęliśmy także zagospodarowanie terenu przyległego do inwestycji. Największy zakres robót do wykonania został jedynie w miejscu, gdzie konieczne było usunięcie nieprzewidzianej kolizji z rurociągiem Ciech Soda Polska. Wykonywany będzie tam nowy nasyp oraz kompletna konstrukcja dwujezdniowej drogi z wyposażeniem. W zakres zadania wchodzi także przebudowa przyległych dróg lokalnych, oświetlenia, odwodnienia oraz budowa odcinków chodników i zatok autobusowych.
  Zdjęcie: Kobylarnia
Zakończenie wszystkich prac i oddanie trasy do użytku planowane jest jesienią bieżącego roku. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Za prace budowlane wraz z firmą Kobylarnia S.A odpowiada również Mirbud S.A. 

To warto wiedzieć:

- 94,3 mln zł to koszt brutto II etapu obwodnicy realizowanego przez firmę Kobylarnia S.A.
- 4,88 km liczyć będzie nowa dwujezdniowa trasa omijająca Inowrocław od północy.
- 70 procent prac z zakresu całego kontraktu już udało się zrealizować.

Zdjęcia: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A.





Reklamy
Wodociągi Miasta Krakowa Uponor Eurovia PPI Chrobok Palisander Keller PAM Soletanche
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję