YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Wyniki I etapu oceny stanu bezpieczeństwa przejść dla pieszych na drogach krajowych 2020-02-14
W 2019 r. GDDKiA rozpoczęła audyt przejść dla pieszych, który zaplanowany jest na 2 lata. W I etapie skontrolowano 682 przejścia na najbardziej niebezpiecznych odcinkach dróg. [...]

Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym NOVKOL 2019




XXXII Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Metody komputerowe w projektowaniu i analizie konstrukcji hydrotechnicznych” 24-27.02.2020 oraz V Warsztaty modelowania komputerowego w geotechnice, 27-29.02.2020, Korbielów 2020-02-24
Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki Wydział Inżynierii Lądowej Katedra Geotechniki i Wytrzymałości Materiałów zapraszają środowisko naukowców i projektantów do uczestnictwa w XXXII Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Metody komputerowe w projektowaniu i analizie konstrukcji hydrotechnicznych”, która odbędzie się w dniach 24-27 lutego 2020 r. w Korbielowie. W dniach 27-29 lutego 2020 r. w Korbielowie odbędzie się V edycja Warsztatów modelowania komputerowego w geotechnice.[...]


Bezpieczeństwo to inwestycja w człowieka
Rozmowa z Sebastianem Lewińskim, szefem ds. BHP w firmie Warbud SA.[...]


Europa Środkowo-Wschodnia z nowym rekordem inwestycyjnym
Wartość transakcji inwestycyjnych na rynku nieruchomości w CEE wyniosła 14 mld EUR. To najlepszy rezultat w historii sektora w regionie.[...]


Budowa wodociągu w ciągu obwodnicy Gliwic
Gliwice to jedno z lepiej skomunikowanych miast w Polsce. Na terenie Gliwic zlokalizowane są dwie autostrady – A1 i A4, które przecinają się na największym skrzyżowaniu autostradowym w kraju – węźle autostradowym Gliwice Sośnica. Przez Gliwice przebiega Drogowa Trasa Średnicowa, łącząca główne miasta na Śląsku. Obecnie jest budowana nowoczesna miejska obwodnica, która ma usprawnić warunki komunikacyjne terenów inwestycyjnych położonych w Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Gliwicach. Wzdłuż obwodnicy powstaje rurociąg wodociągowy o średnicy DN 400 i DN 200 z żeliwa sferoidalnego.[...]



Trwa budowa obwodnicy Inowrocławia

Jesienią planowane jest zakończenie budowy części północnej obwodnicy Inowrocławia. Najwięcej prac toczy się obecnie w obrębie węzła Sławęcinek, na wiaduktach nad liniami kolejowymi oraz w miejscu wykonanej przebudowy rurociągów technologicznych krzyżujących się z obwodnicą. Inwestycja o wartości przeszło 94 mln zł brutto pozwoli definitywnie wyprowadzić ruch tranzytowy z miasta.
Autor: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A.



Zdjęcie: KobylarniaObwodnica Inowrocławia oprócz budowy trasy ekspresowej S5 to największe zadanie realizowane na drogach województwa kujawsko-pomorskiego. W latach 2014-2017 w ramach pierwszego etapu budowy powstał odcinek o długości przeszło 18 kilometrów omijający miasto od strony wschodniej. Teraz powstaje 5-kilometrowy odcinek drogi od strony północnej. Jego zadaniem jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego korzystającego z drogi krajowej nr 25, komunikującej m.in. Koszalin, Bydgoszcz, Konin i Kalisz.

Inwestycja realizowana jest w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Zasadnicze prace budowlane rozpoczęły się już wiosną ubiegłego roku. Zaawansowanie robót przekracza obecnie 70 procent. Wykonane zostały już zasadnicze roboty w obrębie węzła Sławęcinek, który będzie miał formę bezkolizyjną. Na styku łącznic i dróg lokalnych powstało rondo. W tej części inwestycji wykonywane są ostatnie warstwy nawierzchni. Poza tym rozpoczął się także remont odcinka drogi krajowej nr 25 łączący się z obwodnicą. Prowadzone są również prace wykończeniowe przy wiaduktach nad liniami kolejowymi w kierunku Bydgoszczy oraz Torunia oraz na węźle Sławęcinek. W najbliższych miesiącach przy sprzyjających warunkach zostaną również dokończone prace budowlane branży drogowej na dojściu do wszystkich obiekty inżynierskich. Rozpoczęliśmy także zagospodarowanie terenu przyległego do inwestycji. Największy zakres robót do wykonania został jedynie w miejscu, gdzie konieczne było usunięcie nieprzewidzianej kolizji z rurociągiem Ciech Soda Polska. Wykonywany będzie tam nowy nasyp oraz kompletna konstrukcja dwujezdniowej drogi z wyposażeniem. W zakres zadania wchodzi także przebudowa przyległych dróg lokalnych, oświetlenia, odwodnienia oraz budowa odcinków chodników i zatok autobusowych.
  Zdjęcie: Kobylarnia
Zakończenie wszystkich prac i oddanie trasy do użytku planowane jest jesienią bieżącego roku. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Za prace budowlane wraz z firmą Kobylarnia S.A odpowiada również Mirbud S.A. 

To warto wiedzieć:

- 94,3 mln zł to koszt brutto II etapu obwodnicy realizowanego przez firmę Kobylarnia S.A.
- 4,88 km liczyć będzie nowa dwujezdniowa trasa omijająca Inowrocław od północy.
- 70 procent prac z zakresu całego kontraktu już udało się zrealizować.

Zdjęcia: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A.





Reklamy
PAM Warbud DCS Soletanche Amiblue Uponor MPWiK Kraków Geobrugg
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję