YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Pierwsza umowa na przebudowę A18 2019-11-15
14 listopada 2019 r. zielonogórski Oddział GDDKiA podpisał umowę na przebudowę i dostosowanie 22 km drogi krajowej nr 18 do parametrów autostrady. Jest to odcinek, który zaczyna się w okolicach węzła Żary Zachód kończy blisko 4 km przed węzłem Iłowa. [...]

III Warsztaty Geologii Inżynierskiej




VI Ogólnopolska Konferencja Konstrukcje Budowlane 2019, 22.11.2019, Warszawa 2019-11-22
22 listopada 2019 r. w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie odbędzie się VI edycja ogólnopolskiej konferencji Konstrukcje Budowlane 2019. Wydarzeniu patronują: Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa, Izba Projektowania Budowlanego, Politechnika Warszawska oraz Stowarzyszenie Architektów Polskich.[...]


Przepusty i przejścia dla zwierząt już wkrótce w Krakowie
Rozmowa z prof. UZ dr. hab. inż. Adamem Wysokowskim, kierownikiem Zakładu Dróg i Mostów na Uniwersytecie Zielonogórskim, przewodniczącym Komitetu Naukowego konferencji Przepusty i przejścia dla zwierząt.[...]


Pełen recycling plastiku jest możliwy
Reinhard Schneider, Marcin Dorociński i Marcin Meller wzięli udział w panelu dyskusyjnym „Czyste oceany bez plastiku – wizja czy przyszłość”. Problem plastiku jest jedną z najbardziej palących kwestii XXI wieku. Firma Werner & Mertz jest pionierem w dziedzinie 100% ponownego wykorzystania materiałów plastikowych - opakowania produktów marki Frosch powstają w 100% z materiałów pochodzących z recyklingu. Proekologiczną strategię firmy zaprezentował w Sopocie prezes firmy, Reinhard Schneider, laureat tegorocznej Niemieckiej Nagrody Ochrony Środowiska.[...]


Otwarto nową siedzibę Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie
29 października 2019 roku o godzinie 11 nastąpiło uroczyste otwarcie nowej siedziby Szpitala Uniwersyteckiego (NNSU) w Krakowie-Prokocimiu. Od wmurowania kamienia węgielnego minęło 4,5 roku.[...]



Trwa budowa obwodnicy Inowrocławia

Jesienią planowane jest zakończenie budowy części północnej obwodnicy Inowrocławia. Najwięcej prac toczy się obecnie w obrębie węzła Sławęcinek, na wiaduktach nad liniami kolejowymi oraz w miejscu wykonanej przebudowy rurociągów technologicznych krzyżujących się z obwodnicą. Inwestycja o wartości przeszło 94 mln zł brutto pozwoli definitywnie wyprowadzić ruch tranzytowy z miasta.
Autor: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A.



Zdjęcie: KobylarniaObwodnica Inowrocławia oprócz budowy trasy ekspresowej S5 to największe zadanie realizowane na drogach województwa kujawsko-pomorskiego. W latach 2014-2017 w ramach pierwszego etapu budowy powstał odcinek o długości przeszło 18 kilometrów omijający miasto od strony wschodniej. Teraz powstaje 5-kilometrowy odcinek drogi od strony północnej. Jego zadaniem jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego korzystającego z drogi krajowej nr 25, komunikującej m.in. Koszalin, Bydgoszcz, Konin i Kalisz.

Inwestycja realizowana jest w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Zasadnicze prace budowlane rozpoczęły się już wiosną ubiegłego roku. Zaawansowanie robót przekracza obecnie 70 procent. Wykonane zostały już zasadnicze roboty w obrębie węzła Sławęcinek, który będzie miał formę bezkolizyjną. Na styku łącznic i dróg lokalnych powstało rondo. W tej części inwestycji wykonywane są ostatnie warstwy nawierzchni. Poza tym rozpoczął się także remont odcinka drogi krajowej nr 25 łączący się z obwodnicą. Prowadzone są również prace wykończeniowe przy wiaduktach nad liniami kolejowymi w kierunku Bydgoszczy oraz Torunia oraz na węźle Sławęcinek. W najbliższych miesiącach przy sprzyjających warunkach zostaną również dokończone prace budowlane branży drogowej na dojściu do wszystkich obiekty inżynierskich. Rozpoczęliśmy także zagospodarowanie terenu przyległego do inwestycji. Największy zakres robót do wykonania został jedynie w miejscu, gdzie konieczne było usunięcie nieprzewidzianej kolizji z rurociągiem Ciech Soda Polska. Wykonywany będzie tam nowy nasyp oraz kompletna konstrukcja dwujezdniowej drogi z wyposażeniem. W zakres zadania wchodzi także przebudowa przyległych dróg lokalnych, oświetlenia, odwodnienia oraz budowa odcinków chodników i zatok autobusowych.
  Zdjęcie: Kobylarnia
Zakończenie wszystkich prac i oddanie trasy do użytku planowane jest jesienią bieżącego roku. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Za prace budowlane wraz z firmą Kobylarnia S.A odpowiada również Mirbud S.A. 

To warto wiedzieć:

- 94,3 mln zł to koszt brutto II etapu obwodnicy realizowanego przez firmę Kobylarnia S.A.
- 4,88 km liczyć będzie nowa dwujezdniowa trasa omijająca Inowrocław od północy.
- 70 procent prac z zakresu całego kontraktu już udało się zrealizować.

Zdjęcia: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A.





Reklamy
DCS Geobrugg Aarsleff Keller Uponor MPWiK Kraków PAM Soletanche
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję