YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Aktualizacja PBDK
Wczoraj światło dzienne ujrzała aktualizacja Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). Dzięki aktualizacji zostanie zrealizowanych więcej inwestycji drogowych za 135 mld zł. [...]

Walenty Twardy – Spotkanie prasowe SPBT




XVII Międzynarodowa Konferencja Technicznej Kontroli Zapór, 19-22.09.2017, Beskid Żywiecki 2017-09-19
W imieniu Komitetu Organizacyjnego XVII Międzynarodowej Konferencji Technicznej Kontroli Zapór pod hasłem Budowle Piętrzące Eksploatacja i Monitoring serdecznie zapraszam do wzięcia udziału w kolejnej edycji konferencji, która odbędzie się w dniach 19-22 września 2017 r. w Beskidzie Żywieckim w ośrodku konferencyjno-szkoleniowym Beskidzki Raj (Zawoja).[...]


ViaCon – 20 lat sukcesów na polskim rynku
Rozmowa z Michałem Mońką, prezesem zarządu ViaCon Polska Sp. z o.o.[...]


Rozliczanie usług budowlanych w świetle nowelizacji ustawy o podatku VAT. Co się zmienia dla przedsiębiorcy?
Z początkiem roku weszła w życie nowelizacja ustawy o podatku VAT. Jedna z najważniejszych zmian dotyczy rozszerzenia katalogu czynności rozliczanych w ramach procedury odwrotnego obciążenia, który teraz obejmuje usługi budowlane. Nowe prawo może mieć znaczenie m.in. dla podmiotów budujących nową obwodnicę Wałbrzycha, która pochłonie blisko 300 mln zł, czy też dla firm wznoszących mieszkania komunalne w tym mieście. Zmiany bowiem zostały wprowadzone niedawno i jeszcze nie wszyscy przedsiębiorcy z branży wiedzą, jak rozliczyć swoją działalność według nowego prawa. O pomyłki w interpretacji przepisów jednak nietrudno.[...]


Zmodernizowany dworzec kolejowy Szczecin Główny
Dworzec PKP Szczecin Główny to jedna z najstarszych stacji kolejowych w Polsce. W sierpniu 1843 roku na ówczesny Berlinerbahnhof wjechał pierwszy pociąg, dając tym samym początek liniom kolejowym na Pomorzu. Budynek dworca, którego historia sięga około 1900 roku, odbudowywany został po zniszczeniach, którym uległ podczas II wojny światowej.[...]



Trwa budowa obwodnic Kępna, Nysy i Kłodzka

Po zimowym spowolnieniu, na wszystkich inwestycjach realizowanych przez Opolski Oddział GDDKiA roboty nabierają wiosennego tempa. Na placach budowy obwodnic Kępna, Nysy, Kłodzka widać coraz więcej robotników i maszyn.



Obwodnica Kłodzka, fot. GDDKiA O/OpoleObwodnica Kępna

Zgodnie z warunkami kontraktu, od 15 grudnia 2016 r. do 15 marca 2017 roku, harmonogram wykonawcy przewidywał przerwę zimową. Wykonawca skorzystał z tej możliwości, aczkolwiek w przypadkach korzystnych warunków atmosferycznych kontynuował (za zgodą Inżyniera Kontraktu) te roboty, które można było wykonywać zimą. Były to m.in. montaże zbrojenia, wykopy, roboty branżowe elektryczne i teletechniczne.

Obecnie rozpoczęły się prace związane z formowaniem nasypów, geomateracy, montaż deskowań, zbrojenia oraz realizacja prefabrykowanych przejść dla zwierząt. W planie na najbliższe tygodnie jest zakończenie realizacji podpór obiektów inżynierskich i przejście do etapu ustrojów nośnych. Formowane będą także nasypy w rejonie istniejącego węzła drogowego z drogą S8 oraz rozpoczną się przygotowanie do realizacji ronda na drodze DK11.

Obwodnica Nysy


W okresie zimowym nie były prowadzone zasadnicze roboty drogowe. Wykonywano jednak wykop pod jeden ze zbiorników (Z9), umacniano skarpy i dno innego zbiornika (Z8), trwał montaż punktowych elementów odblaskowych i stalowych barier ochronnych. Obecnie trwają roboty zasadnicze na 3 obiektach mostowych zlokalizowanych nad Nysą Kłodzką oraz przyszłym kanałem ulgi. Budowany jest także zbiornik retencyjno-infiltracyjny oraz kanalizacja deszczowa. Stopień zaawansowania finansowego kontraktu, czyli robót odebranych i zafakturowanych wynosi przekroczył pod koniec lutego 88 procent.

Obwodnica Kłodzka


Zgodnie z warunkami kontraktu do czasu na jego ukończenie nie wlicza się okresu pomiędzy 15 grudnia a 15 marca. Jednakże, za zgodą Inżyniera Kontraktu, wykonawca może realizować pewne asortymenty robót, uwzględniając panujące warunki atmosferyczne, wprowadzając odpowiednią organizację i zabezpieczenie robót. Uwzględniając potrzeby wykonawcy wynikające z przyjętego harmonogramu robót, Inżynier Kontraktu wyraził zgodę na realizację robót mostowych w zakresie budowy kolejnych segmentów ustrojów nośnych (przęseł) najdłuższych na budowie estakad MG4 i MG6. Roboty były prowadzone na stanowisku wytwórczym, dzięki czemu możliwe było osłonięcie betonowanych elementów i wprowadzenie nagrzewnic, co zagwarantowało wymagane specyfikacjami technicznymi, warunki wiązania betonu i to pomimo kilkustopniowych mrozów na zewnątrz. Dzięki opisanym zabezpieczeniom wykonawca na obiektach MG04 i MG06 realizował roboty z wyjątkiem okresu świątecznego, praktycznie bez przerwy. Poza zasadniczymi robotami na najdłuższych estakadach, były również, choć w ograniczonym zakresie, prowadzone roboty na pozostałych obiektach mostowych. Niezależnie od warunków atmosferycznych realizowano zbrojenie kap chodnikowych, montaż desek gzymsowych, krawężników, urządzeń dylatacyjnych, czy wykonanie umocnień stożków nasypowych. Na przełomie lutego i marca, kiedy panowały już temperatury dodatnie, możliwe również było betonowanie kap chodnikowych. Roboty drogowe w okresie zimowym prowadzone były w ograniczonym zakresie. Możliwe było wykonanie wykopów i ułożenie drenaży. W miarę możliwości trwało rozwożenie tłucznia na kolejne warstwy konstrukcyjne nawierzchni. Obecnie kontynuowane są prace na wszystkich frontach robót drogowych i mostowych.

Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Opole




Reklamy
MPWIK E droga Mosty Polskie DCS BASF Menard Uponor Keller
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję