YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Krok do powstania S16 Borki Wielkie – Mrągowo
Andrzej Adamczyk zatwierdził Program inwestycji dla budowy drogi S16 Borki Wielkie – Mrągowo, wraz z obwodnicą Mrągowa w ciągu drogi krajowej nr 59. [...]

JUMARPOL – laureat nagrody Eureka 2017




VI Śląskie Forum Drogownictwa, 24-26.04.2018, Katowice 2018-04-24
Polski Kongres Drogowy oraz Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach serdecznie zapraszają do wzięcia udziału w VI Śląskim Forum Drogownictwa, które odbędzie się w dniach 24-26 kwietnia 2018 r. w Katowicach.[...]


Proponujemy rozwiązania wspierające małych i średnich przedsiębiorców budowlanych
Rozmowa z Barbarą Dzieciuchowicz, prezes zarządu Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.[...]


Przegląd i zastosowanie pali i mikropali
O znaczeniu fundamentów palowych najlepiej świadczy rozwój technologii i maszyn związanych z tą dziedziną budownictwa. Dzięki możliwościom, jakie daje palowanie, pojawiają się nowe rozwiązania konstrukcyjne budowli, które są projektowane i realizowane z zastosowaniem tych technologii. Sposobów wykorzystania pali jest wiele, a wybór konkretnego rozwiązania jest uzależniony m.in. od czynników technicznych, ekonomicznych i środowiskowych.[...]


PORR zbuduje tunel kolejowy w Porcie Lotniczym Monachium
Firma Flughafen München GmbH (Port Lotniczy Monachium) wybrała PORR na wykonawcę rozbudowy istniejącego tunelu kolejowego o ok. 1,8 km w kierunku wschodnim. Wartość kontraktu wynosi ok. 110 mln €.[...]



Trwa budowa obwodnic Kępna, Nysy i Kłodzka

Po zimowym spowolnieniu, na wszystkich inwestycjach realizowanych przez Opolski Oddział GDDKiA roboty nabierają wiosennego tempa. Na placach budowy obwodnic Kępna, Nysy, Kłodzka widać coraz więcej robotników i maszyn.



Obwodnica Kłodzka, fot. GDDKiA O/OpoleObwodnica Kępna

Zgodnie z warunkami kontraktu, od 15 grudnia 2016 r. do 15 marca 2017 roku, harmonogram wykonawcy przewidywał przerwę zimową. Wykonawca skorzystał z tej możliwości, aczkolwiek w przypadkach korzystnych warunków atmosferycznych kontynuował (za zgodą Inżyniera Kontraktu) te roboty, które można było wykonywać zimą. Były to m.in. montaże zbrojenia, wykopy, roboty branżowe elektryczne i teletechniczne.

Obecnie rozpoczęły się prace związane z formowaniem nasypów, geomateracy, montaż deskowań, zbrojenia oraz realizacja prefabrykowanych przejść dla zwierząt. W planie na najbliższe tygodnie jest zakończenie realizacji podpór obiektów inżynierskich i przejście do etapu ustrojów nośnych. Formowane będą także nasypy w rejonie istniejącego węzła drogowego z drogą S8 oraz rozpoczną się przygotowanie do realizacji ronda na drodze DK11.

Obwodnica Nysy


W okresie zimowym nie były prowadzone zasadnicze roboty drogowe. Wykonywano jednak wykop pod jeden ze zbiorników (Z9), umacniano skarpy i dno innego zbiornika (Z8), trwał montaż punktowych elementów odblaskowych i stalowych barier ochronnych. Obecnie trwają roboty zasadnicze na 3 obiektach mostowych zlokalizowanych nad Nysą Kłodzką oraz przyszłym kanałem ulgi. Budowany jest także zbiornik retencyjno-infiltracyjny oraz kanalizacja deszczowa. Stopień zaawansowania finansowego kontraktu, czyli robót odebranych i zafakturowanych wynosi przekroczył pod koniec lutego 88 procent.

Obwodnica Kłodzka


Zgodnie z warunkami kontraktu do czasu na jego ukończenie nie wlicza się okresu pomiędzy 15 grudnia a 15 marca. Jednakże, za zgodą Inżyniera Kontraktu, wykonawca może realizować pewne asortymenty robót, uwzględniając panujące warunki atmosferyczne, wprowadzając odpowiednią organizację i zabezpieczenie robót. Uwzględniając potrzeby wykonawcy wynikające z przyjętego harmonogramu robót, Inżynier Kontraktu wyraził zgodę na realizację robót mostowych w zakresie budowy kolejnych segmentów ustrojów nośnych (przęseł) najdłuższych na budowie estakad MG4 i MG6. Roboty były prowadzone na stanowisku wytwórczym, dzięki czemu możliwe było osłonięcie betonowanych elementów i wprowadzenie nagrzewnic, co zagwarantowało wymagane specyfikacjami technicznymi, warunki wiązania betonu i to pomimo kilkustopniowych mrozów na zewnątrz. Dzięki opisanym zabezpieczeniom wykonawca na obiektach MG04 i MG06 realizował roboty z wyjątkiem okresu świątecznego, praktycznie bez przerwy. Poza zasadniczymi robotami na najdłuższych estakadach, były również, choć w ograniczonym zakresie, prowadzone roboty na pozostałych obiektach mostowych. Niezależnie od warunków atmosferycznych realizowano zbrojenie kap chodnikowych, montaż desek gzymsowych, krawężników, urządzeń dylatacyjnych, czy wykonanie umocnień stożków nasypowych. Na przełomie lutego i marca, kiedy panowały już temperatury dodatnie, możliwe również było betonowanie kap chodnikowych. Roboty drogowe w okresie zimowym prowadzone były w ograniczonym zakresie. Możliwe było wykonanie wykopów i ułożenie drenaży. W miarę możliwości trwało rozwożenie tłucznia na kolejne warstwy konstrukcyjne nawierzchni. Obecnie kontynuowane są prace na wszystkich frontach robót drogowych i mostowych.

Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Opole




Reklamy
Sitech Mosty Polskie Loyd Soletanche PAM Uponor Budimex DCS
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję