Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


POLAQUA zaprojektuje i zbuduje S19 Dukla – Barwinek
Rzeszowski Oddział GDDKiA wybrał ofertę spółki POLAQUA jako najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie i budowę 18 km drogi ekspresowej S19 Dukla – Barwinek (granica państwa). [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


STRABAG rozbudował ul. Puławską w Piasecznie
1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]



Trwa budowa nowego wiaduktu w Bochni

Postępują prace na budowie wiaduktu w Bochni nad ul. K. Brodzińskiego w ciągu DK94. Roboty rozpoczęły się pod koniec października 2021 r., a na koniec marca 2022 r. ich zaawansowanie wynosi 70 proc.



  Zdjęcie:  GDDKiA O/Kraków, www.gov.pl/web/gddkia-krakow/
Większość robót wykonano

Dotychczas zabetonowano płytę ustroju nośnego. Wykonywana jest izolacja i zasypka przyczółków wiaduktu na DK94. Pozostało do wykonania 30 proc. robót, w tym m.in. dokończenie skrzydeł wiaduktu i zasypki za przyczółkami, wykonanie warstw konstrukcyjnych dojazdów do wiaduktu, nawierzchni na wiadukcie, chodników, barier i krawężników. Po przełożeniu ruchu na nowy obiekt rozebrany zostanie tymczasowy wiadukt objazdowy.

Zakres inwestycji


W ramach inwestycji przewidziano:
- budowę wiaduktu tymczasowego wraz z drogą tymczasową, aby zapewnić ruch podczas remontu,
- rozbiórkę istniejącego wiaduktu,
- budowę nowego wiaduktu wraz dojazdami,
- rozbiórkę objazdu tymczasowego,
- uzyskanie pozwolenia na użytkowanie dla nowego wiaduktu.

Budowa nowego wiaduktu podyktowana jest złym stanem technicznym starego obiektu oraz koniecznością dostosowania skrajni pionowej, czyli odległości od poziomu drogi do spodu wiaduktu, do obowiązujących przepisów. Istniejący wiadukt powstał w 1984 r., kiedy obowiązywały inne wymogi dla takich obiektów i dlatego jego skrajnia zamiast wymaganych aktualnie 4,5 m miała 4,25 m. Był więc za niski. Nowy wiadukt zaprojektowany został jako obiekt żelbetowy o konstrukcji ramowej.
 
Koszt inwestycji wynosi nieco ponad 3,5 mln zł.

Kalendarium

17 kwietnia 2020 r. - podpisano umowę na zaprojektowanie i budowę (wykonawca: Andrzej Talaga Firma Inżynieryjno-Budowlana).
22 września 2021 r. - Wojewoda Małopolski wydał decyzję o pozwoleniu na budowę.
22 października 2021 r. - przekazano wykonawcy plac budowy.
maj 2022 r. - planowany termin zakończenia robót.
 
Źródło: tekst GDDKiA O/Kraków, www.gov.pl/web/gddkia-krakow/




Reklamy
Soletanche GEO-Instruments Wodociągi Miasta Krakowa Porr Geobrugg Keller SG Pam
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję