Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Oferty na opracowanie dokumentacji nowej drogi krajowej na Pomorzu
Gdański Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na sporządzenie dokumentacji dla budowy nowej drogi krajowej do gminy Choczewo. W przetargu wpłynęło 11 ofert. [...]

125 lat Grupy Brugg




XXX Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna Awarie Budowlane – ICSF 2022 2022-05-23
[...]


Ekoprzemiana w budownictwie
Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


Ryzyko w budownictwie tunelowym, cz. 2
W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


STRABAG zmodernizował stopień wodny Przegalina
Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]



Trwa budowa mostu w Nietkowicach

Budowa mostu w Nietkowicach wkroczyła w kolejny etap. Zamontowano pierwsze przęsło nowej przeprawy na moście kolejowym nad Odrą w Nietkowicach na linii Zielona Góra – Szczecin. Wartość prac PLK to ponad 46 mln zł.



 
Prace na nadodrzańskim moście kolejowym w Nietkowicach obejmują jedną z dwóch 420 m równoległych konstrukcji (wschodnią). Utrzymany jest ruch pociągów sąsiednim torem. Codziennie kursuje ponad 50 składów pasażerskich i towarowych. Po zakończeniu prac zwiększą się możliwości transportu kolejowego.

W Nietkowicach w miejscu rozebranej kilkusetmetrowej mającej 10 przęseł przeprawy budowany jest nowy most kolejowy. Wykonawca z wykorzystaniem dźwigów wykonał prace demontażowe nad nurtem Odry oraz na brzegach. Usunięta została konstrukcja stalowa toru i sieć trakcyjna.

Zamontowano już pierwsze z dziesięciu nowych przęseł. Wzmacniane są fundamenty filarów. Na terenie zalewowym montowane są tzw. mikropale, które zwiększą nośność podpór. Zapewniona będzie większa trwałości mostu. Robót nie przerwały trudne warunki pogodowe. Na placu budowy pracuje kilkadziesiąt osób i specjalistyczny sprzęt. Wiosną będzie montowane największe, ważące ponad 400 ton przęsło nurtowe. Wykonawca zmontuje je na istniejących podporach na terenie zalewowym, a następnie nasunie na stałe miejsce. Dotychczas na budowie mostu zakończono jedną trzecią robót.

Większe możliwości kolei w Lubuskim


Przebudowany most nad Odrą zwiększy możliwości linii Wrocław – Szczecin, tzw. Nadodrzanki, ważnej trasy pasażerskiej i towarowej, prowadzącej z Dolnego Śląska przez województwo lubuskie do Pomorza Zachodniego. Możliwy będzie przejazd większej liczby składów. Poprawi to ofertę przewozową i zapewni lepsze warunki przewozu towarów ekologicznym transportem kolejowym.

Prace PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w ramach zadania „Modernizacja mostu w km 171,867 linii kolejowej nr 273 nad rzeką Odrą w Nietkowicach – tor nr 1” są planowane do 2023 r. Inwestycja za ok. 46,5 mln zł finansowana jest ze środków budżetowych.

Informacje o moście:

- długość – ok. 420 m,
- szerokość – ok. 13 m,
- wysokość – ok. 1,4 m,
- liczba przęseł – 10.

Tekst: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zdjęcie: Małgorzata Niedźwiedź




Reklamy
GEO-Instruments Geobrugg Keller Soletanche SG Pam Porr Wodociągi Miasta Krakowa
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję