






Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]
Trwa budowa kolektora Wiślanego
MPWiK w m. st. Warszawie S.A. buduje kolejny odcinek największego kolektora tranzytowo-retencyjnego stolicy – Wiślanego. Cały kolektor powstaje wzdłuż Wisłostrady i będzie miał łączną długość ponad 9 km.


Prace na jego 2-kilometrowym odcinku od ul. Karowej do Mostu Gdańskiego wykonawca – Inżynieria Rzeszów S.A – rozpoczął w styczniu 2022 r., a ich zakończenie zostało zaplanowane na I kwartał 2023 r.
Kolektor jest budowany metodą bezwykopową w technologii mikrotunelingu, co w istotny sposób ogranicza liczbę wykopów otwartych. Mimo tak dużej skali inwestycji, na jednej z ważniejszych arterii Warszawy możliwe jest ograniczanie utrudnień takich jak zwężenie pasów ruchu, które mają charakter jedynie punktowy. Technologia polega na drążeniu tunelu, w który wprowadzane są rury przewodowe. Kolektor na odcinku od ul. Karowej do Mostu Gdańskiego będzie miał średnicę 1,2 m.
Budowa kolektora Wiślanego została podzielona na etapy: na odcinku od Mostu Gdańskiego do ul. Dewajtis/Pergaminów realizacja zadania trwa od grudnia 2020 r. i ma się zakończyć w I kwartale 2023 r. Umowa na ostatni odcinek kolektora – od ul. Dewajtis/Pergaminów do Zakładu Farysa została zawarta w listopadzie ub.r., a obecnie trwają prace projektowe. Te dwa etapy realizuje Budimex S.A.
Zadaniem kolektora Wiślanego będzie zapewnienie odbioru i czasowej retencji ścieków oraz wód opadowych dopływających z lewobrzeżnej części Warszawy, tj: Mokotowa, Ochoty, Woli, Śródmieścia, Żoliborza i Bielan. Nieczystości będą następnie kierowane poprzez zakłady Farysa i Swiderska do oczyszczalni ścieków „Czajka”. Dzięki możliwości magazynowania nadmiaru wód opadowych podczas intensywnych deszczy nawalnych, zostanie też ograniczona konieczność uruchamiania się tzw. zrzutów burzowych do Wisły.
Budowa trzech największych kolektorów – Wiślanego, Lindego Bis i Mokotowskiego Bis, łącznie z oddanym w 2020 r. zbiornikiem na ścieki i wody opadowe (o poj. 80 tys. m³) na terenie Zakładu „Czajka”, zwiększą pojemność retencyjną stołecznej sieci kanalizacyjnej o około 140 tys. m³. Realizacja tych inwestycji jest wynikiem m. in obserwacji zmian klimatycznych – pozwoli na minimalizowanie ryzyka powstawania takich zjawisk jak zalewiska i podtopienia w czasie gwałtownych opadów.
Budowa kolektora Wiślanego jest realizowana w ramach projektu „Zaopatrzenie w wodę i oczyszczanie ścieków w Warszawie – Faza VI” i jest współfinansowana ze środków unijnych.
Źródło: tekst Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m. st. Warszawie S.A., www.mpwik.com.pl
Kolektor jest budowany metodą bezwykopową w technologii mikrotunelingu, co w istotny sposób ogranicza liczbę wykopów otwartych. Mimo tak dużej skali inwestycji, na jednej z ważniejszych arterii Warszawy możliwe jest ograniczanie utrudnień takich jak zwężenie pasów ruchu, które mają charakter jedynie punktowy. Technologia polega na drążeniu tunelu, w który wprowadzane są rury przewodowe. Kolektor na odcinku od ul. Karowej do Mostu Gdańskiego będzie miał średnicę 1,2 m.
Budowa kolektora Wiślanego została podzielona na etapy: na odcinku od Mostu Gdańskiego do ul. Dewajtis/Pergaminów realizacja zadania trwa od grudnia 2020 r. i ma się zakończyć w I kwartale 2023 r. Umowa na ostatni odcinek kolektora – od ul. Dewajtis/Pergaminów do Zakładu Farysa została zawarta w listopadzie ub.r., a obecnie trwają prace projektowe. Te dwa etapy realizuje Budimex S.A.
Zadaniem kolektora Wiślanego będzie zapewnienie odbioru i czasowej retencji ścieków oraz wód opadowych dopływających z lewobrzeżnej części Warszawy, tj: Mokotowa, Ochoty, Woli, Śródmieścia, Żoliborza i Bielan. Nieczystości będą następnie kierowane poprzez zakłady Farysa i Swiderska do oczyszczalni ścieków „Czajka”. Dzięki możliwości magazynowania nadmiaru wód opadowych podczas intensywnych deszczy nawalnych, zostanie też ograniczona konieczność uruchamiania się tzw. zrzutów burzowych do Wisły.
Budowa trzech największych kolektorów – Wiślanego, Lindego Bis i Mokotowskiego Bis, łącznie z oddanym w 2020 r. zbiornikiem na ścieki i wody opadowe (o poj. 80 tys. m³) na terenie Zakładu „Czajka”, zwiększą pojemność retencyjną stołecznej sieci kanalizacyjnej o około 140 tys. m³. Realizacja tych inwestycji jest wynikiem m. in obserwacji zmian klimatycznych – pozwoli na minimalizowanie ryzyka powstawania takich zjawisk jak zalewiska i podtopienia w czasie gwałtownych opadów.
Budowa kolektora Wiślanego jest realizowana w ramach projektu „Zaopatrzenie w wodę i oczyszczanie ścieków w Warszawie – Faza VI” i jest współfinansowana ze środków unijnych.
Źródło: tekst Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m. st. Warszawie S.A., www.mpwik.com.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.