YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


XIII Świąteczna Konferencja Naukowo-Techniczna PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019
Dzisiaj w Krakowie odbędą się warsztaty dotyczące przepustów i przejść dla zwierząt. W dniach 11-12 grudnia w Krakowie odbędzie się XIII Świąteczna Konferencja Naukowo-Techniczna PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019. [...]

III Warsztaty Geologii Inżynierskiej




XIII Świąteczna Konferencja Naukowo-Techniczna PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019, 11-12.12.2019, Kraków 2019-12-11
nbi med!a oraz Infrastruktura Komunikacyjna Sp. z o.o. serdecznie zapraszają do udziału w XIII Świątecznej Konferencji Naukowo-Technicznej „PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019”, która odbędzie się w dniach 11-12 grudnia 2019 r. w Krakowie w Centrum Dydaktyki AGH. Dzień przed konferencją, 10 grudnia 2019 r. odbędą się warsztaty z zakresu projektowania przepustów i przejść dla zwierząt w infrastrukturze komunikacyjnej.[...]


Profesora Jana Biliszczuka poznałem…
[...]


Fundamenty na palach
Posadowienie na palach to jeden z najstarszych sposobów budowania fundamentów. Technologia palowania wciąż ewoluuje. Jest coraz bardziej przyjazna dla środowiska i człowieka, coraz szybsza, wykorzystuje nowoczesne usprzętowienie, posiłkuje się komputerowym sterowaniem i kontrolą jakości wykonywanych pali. Dzięki bogatej ofercie dostępnych na rynku technologii wybór odpowiedniej umożliwia uwzględnienie zarówno wymagań technicznych, uwarunkowań realizacyjnych oraz środowiskowych, jak i efektywności ekonomicznej.[...]


Wydrążono jedną nitkę tunelu pod Luboniem
Poddały się ostatnie metry skał oddzielających ekipy robotników drążących jednocześnie od północy i południa tunel przyszłej S7 pod górą Luboń Mały. Ekipy budowlane stanęły naprzeciwko siebie 23 października 2019 r. Po dwóch latach i pięciu miesiącach pracy przebito się przez skały na wylot.[...]



Trwa budowa drugiej jezdni S1 Pyrzowice – Podwarpie

Pierwszy kamień milowy został osiągnięty 26 września br. Wykonawca miał za zadanie wykonanie, w ciągu 7 miesięcy od dnia zakończenia okresu zimowego, wartości robót nie mniejszej niż 20% ustalonej w umowie kwoty.



S1 Mierzęcice w listopadzie 2019 r.
26 listopada br. minął rok od podpisania umowy na budowę drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 pomiędzy Pyrzowicami a Podwarpiem.

Na dobry początek


Wykonawca, po zakończeniu okresu zimowego przypadającego na połowę marca tego roku, rozpoczął od wykonania na placu budowy robót przygotowawczych – między innymi zabezpieczenia terenu na którym odbywają się prace budowlane, urządzeniu zaplecza, wykonaniu niwelacji terenu, zapewnienia nadzoru przyrodniczego w okresie prowadzenia robót celem lokalnej ochrony środowiska.

Realizacja podzielona na etapy. Najważniejsze liczby


Przyjęte w harmonogramie robót etapowanie prac zakładało w pierwszej kolejności realizację robót ziemnych oraz wykonanie wzmocnienia podłoża pod nasyp w miejscach słabonośnych gruntów metodą tzw. kolumn żwirowych oraz przebudowy istniejącej infrastruktury. W zakresie robót drogowych droga ekspresowa S1 na całości zakresu budowy tj. odcinku od km 2+158 do km 11+880 została podzielona na 4 sekcje:
- sekcja nr 1: od km 2+158 do km 7+020 - wykopy 18 203 m3, nasypy 135 486 m3;
- sekcja nr 2: od km 7+020 do km 8+880 - wykopy 237 406 m3, nasypy 501 m3;
- sekcja nr 3: od km 8+880 do km 10+560 - wykopy 8 728 m3, nasypy 98 570 m3;
- sekcja nr 4: od km 10+560 do km 11+880.

Harmonogram prac wyodrębnia zadania leżące na tzw. ścieżce krytycznej, czyli zadań z zerowym zapasem czasu zakończenia na podstawie sieci zależnych od siebie robót. W przypadku tej budowy jest to realizacja robót nasypowych na sekcjach 1 i 3 – uzależniona od wykonania wykopów na sekcji 2 – wykonanie nasypów na tych sekcjach umożliwia budowę kanalizacji deszczowej. Obecnie realizowane są roboty wykopowe i nasypowe w tempie zgodnym z założonymi terminami. Po realizacji wykopów, kolejnym etapem jest wykonanie warstw z kruszywa na sekcji 2 oraz 1, a następnie ułożenie warstw bitumicznych.

Sukcesywnie w miarę uwalniania frontów robót rozpoczynała się realizacja budowy obiektów mostowych. Wykonawca rozpoczął od zabezpieczeń wykopów za pomocą wbijanych grodzic stalowych typu Larsen oraz pali CFA, następnie przystąpiono do robót fundamentowych. Złożone warunki gruntowe w rejonie budowy wymusiły wykonanie pali fundamentowych na czterech obiektach, w sumie zrealizowano 98 pali o średnicy 150cm głębokości od 8 do 12 metrów.

Po wykonaniu fundamentów przystąpiono na obiektach WE-4/2, WE-5/2 oraz WE-8/2 do montażu zbrojenia i betonowania słupów podpór pośrednich oraz korpusów podpór skrajnych – przyczółków. Następnie została wykonana częściowa zasypka za przyczółkami, która pozwoli na stopniowe uciąglanie robót drogowych.

Plany na 2020 rok


Planowane jest wykonanie ustrojów niosących wraz z kapami chodnikowymi, wyposażenie obiektów w elementy bezpieczeństwa ruchu, elementy ochrony środowiska oraz zabiegi antykorozyjne betonu.

Roboty zasadnicze planowane na przyszły rok:
- kontynuacja obecnie wykonywanych robót drogowych, mostowych oraz branżowych;
- przebudowa węzła Mierzęcice;
- przebudowa odcinków istniejącej sieci dróg dojazdowych, zjazdów do pół i posesji z tych dróg;
- budowa ekranów akustycznych;
- budowa oświetlenia w rejonie przebudowywanych i istniejących węzłów drogowych;
- wykonanie umocnień koryta rzeki Przemszy i rowów melioracyjnych;
- roboty związane z ułożeniem warstw bitumicznych.

Zaawansowanie


Zaawansowanie robót wyniosło 27.78%, w tym:
- Roboty drogowe 21,07%,
- Roboty ziemne: 68,73%,
- Roboty przygotowawcze: 81,90%,
- Odwodnienie: 14,03%.
Obiekty inżynierskie 34,53%:
- Roboty przygotowawcze 77,78%,
- Zbrojenie 33,09%,
- Beton 22,86%,
- Łożyska 58,02%,
Roboty branżowe:
- Kanalizacja deszczowa 37,02%,
- Kanały hydrotechniczne 75,59%,
- Sieć wodociągowa 100%,
- Teletechnika 66,10%,
- Przebudowa zbiorników retencyjnych 25,46%.
Zaawansowanie robót mostowych:
- na obiekcie nr WE-1/2 (km 2+895,42 w ciągu S1 nad drogą powiatową S3204, ul. Wojska Polskiego) – 23,38%,
- na obiekcie nr WE-4/2 (km 6+262,79 w ciągu S1 nad drogą krajową nr 78 - ul. Wolności, relacji Tarnowskie Góry – Zawiercie,) – 36,52%,
- na obiekcie nr WE-5/2 (km 6+509,89 w ciągu S1 nad drogą powiatową S4719, ul. Widokowa) – 30,54%,
- na obiekcie nr WE-8/2 (km 9+285,06 w ciągu S1 nad drogą powiatową S4745, ul. Mostowa) – 31,79%,
- na obiekcie nr WE-9/2 (km 10+342,50 w ciągu S1 nad drogą powiatową S4746, ul. 21 stycznia) – 33,45%,
- na obiekcie nr ME-10/2 (km 10+582,31 nad rzeką Czarna Przemsza) – 22,09%.

Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Katowice





Reklamy
PAM Keller Geobrugg MPWiK Kraków Uponor Aarsleff Soletanche DCS
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję