Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Trwa budowa drogi S61 Ełk Południe – Wysokie

Konsorcjum firm: Mostostal Warszawa, Trakcja PRiIK i PEUiM Białystok realizuje budowę drogi ekspresowej S61 na odcinku Ełk Południe – Wysokie. Wartość całkowita kontraktu to 685 948 284,68 zł.



  Zdjęcie: www.s61-elk-wysokie.pl
Jaki jest stan zaawansowania prac?

Na koniec września Mostostal Warszawa wykonał ponad 55% przypadającego na spółkę zakresu zadania. W tym roboty drogowe 47%, mostowe 65%, branże 56%. W ciągu tylko tego roku spółka zrealizowała prace o łącznej wartości prawie 135 mln zł netto.

Na zakresie drogowym wykonano:
- odhumusowanie – 637 tyś m2,
- wymianę gruntu – 729 tyś m3,
- wykopy – 563 tyś m3,
- nasypy – 950 tyś m3,
- podbudowy pomocnicza – 158 tyś m2,
- podbudowę zasadnicza – 50 tyś m2.

Stan zaawansowania robót na 13 obiektach mostowych realizowanych przez Mostostal Warszawa wynosi obecnie 65%. Obecnie trwają roboty związane z wykonaniem:
- płyt ustrojów nośnych (zabetonowano 6 z 12 płyt ustrojów nośnych),
- kap chodnikowych,
- montażu konstrukcji stalowej,
- izolacji,
- zasypek.

Nad czym będzie pracować spółka w najbliższym czasie?


W najbliższym czasie będą wykonywane roboty nawierzchniowe na płytach ustrojów nośnych, montaż barier i  kolektorów odwodnienia oraz  roboty wykończeniowe. Do końca roku Mostostal Warszawa planuje po wykonaniu próbnych obciążeń dopuszczenie do ruchu 2 wiaduktów drogowych nad trasą główną S61.

Obecnie w  dalszym ciągu prowadzone są prace przy wymianie gruntu, podbudowach z  KŁSM oraz kończy się wznoszenie nasypów. Do końca roku 2021 na całej trasie głównej planowane jest ułożenie podbudowy pomocniczej oraz przy sprzyjających warunkach pogodowych do 50% podbudowy zasadniczej.

Prowadzone są również prace w  robotach branżowych. Przebudowano już wszystkie kolizje z  infrastrukturą wod-kan oraz  elektroenergetyczną i  telekomunikacyjną. Łącznie z  układem drogowym kolidowało 45 różnych sieci. Jednocześnie trwa budowa odwodnienia korpusu drogowego. Układ kanalizacji deszczowej wraz urządzeniami podczyszczającymi i  zbiornikami retencyjnymi jest gotowy w 58 %. Ponadto trwają prace przy budowie oświetlenia trasy głównej S61, przyłączy do przepompowni wód deszczowych oraz systemu zarządzania ruchem.

O S61 Ełk Południe – Wysokie


Umowę na zaprojektowanie i budowę S61 na ok. 23 km odcinku Ełk Południe – Wysokie konsorcjum firm Mostostal Warszawa, Trakcja PRKiI oraz PEUiM Białystok zawarło 19 lipca 2018 r. z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i  Autostrad. - S61 to inwestycja strategiczna nie  tylko dla  regionu i  całego kraju. Może mieć również duże znaczenie w  skali międzynarodowej – mówił podczas podpisania umowy Jorge Calabuig Ferre, Wiceprezes Zarządu Mostostalu Warszawa.

Budowana droga to fragment największych inwestycji drogowych w  Europie: Via Carpatia i  Via Baltica. W ramach zadania zostanie wybudowanych ponad 19 km drogi S61 na odcinku węzeł Ełk Południe – węzeł Wysokie oraz  fragment drogi S16 o  długości 3,425 km. W zakres zamówienia wchodzi wykonanie wszystkich niezbędnych prac do prawidłowego funkcjonowania drogi ekspresowej. Prace oprócz budowy fragmentów S61 i  S16 obejmą m.in. przebudowę istniejących dróg, budowę obiektów inżynieryjnych, infrastruktury dla  pieszych i  rowerzystów, łączników, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz  przejazdów awaryjnych. Ponadto wykonane zostanie odwodnienie, sieć teletechniczna, oświetlenie oraz  zostaną zamontowane urządzenia ochrony środowiska.

Źródło: tekst Mostostal Warszawa SA, www.mostostal.waw.pl




Reklamy
Geobrugg Wodociągi Miasta Krakowa Keller Optem GEO-Instruments SG Pam Soletanche Porr
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję