Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Intercor wybuduje drogę S61 Łomża Zachód – Kolno
19 maja 2022 r. białostocki Oddział GDDKiA podpisała umowę z firmą PUT Intercor na budowę prawie 13-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S61 Łomża Zachód – Kolno. [...]

125 lat Grupy Brugg




XXX Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna Awarie Budowlane – ICSF 2022 2022-05-23
[...]


NO-DIG POLAND już we wrześniu
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Wojna w Ukrainie zagrożeniem dla rentowności polskiego budownictwa
Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


Modernizacja ozonowania wody w ZUW Raba
W Zakładzie Uzdatniania Wody Raba w Dobczycach rozpoczęła się modernizacja systemu ozonowania wody, polegająca na zastąpieniu wyeksploatowanej instalacji nową, wytwarzającą ozon z ciekłego tlenu. Inwestycja ma na celu dostosowanie obiektu do obowiązujących oraz przewidzianych do wprowadzenia w nieodległej przyszłości wymagań prawnych. Przeprowadzona modernizacja pozwoli na utrzymanie bardzo wysokiego poziomu bezpieczeństwa i jakości wody dostarczanej mieszkańcom Krakowa.[...]



Trwa budowa drogi S3 Bolków – Kamienna Góra

Mimo przerwy zimowej prace na budowie drogi ekspresowej S3 idą pełną parą. Wykonawca nie poprzestaje tylko na drążeniu tunelu, ale prowadzi także prace w zakresie robót drogowych oraz mostowych.



  Zdjęcie: GDDKiA O/Wrocław, www.gov.pl/web/gddkia-wroclaw/
Realizowane prace

Obecnie realizowane roboty drogowe związane są z usuwaniem warstwy ziemi urodzajnej, wykopami w gruntach nieskalistych i skalistych oraz wykonywaniem i osuszaniem warstw nasypów. Ponadto wykonawca na bieżąco prowadzi utrzymanie wprowadzonych dotychczas tymczasowych organizacji ruchu.

W zakresie branży mostowej, jeśli warunki atmosferyczne są sprzyjające, prowadzone są roboty na dwóch obiektach inżynierskich, które realizowane są metodą nasuwania, tj. WS31 oraz WS36. W zakresie poszczególnych obiektów inżynierskich, prowadzone są prace związane z deskowaniem i betonowaniem ustroju nośnego oraz wykonaniem pali fundamentowych.

Tunele


W grudniu 2020 roku rozpoczęło się drążenie dłuższego tunelu drogowego (TS-26), który przechodzi przez pasmo Gór Wałbrzyskich i Kaczawskich. Drążenie rozpoczęto od portalu południowego, zlokalizowanego w obrębie miejscowości Stare Bogaczowice. Do 23 stycznia 2022 roku na portalu południowym wydrążono w nawie wschodniej ok. 1295 metrów kaloty (górna część tunelu), a w nawie zachodniej ok. 1255 metrów. Od marca 2021 roku trwa także drążenie tunelu od strony portalu północnego, gdzie w nawie wschodniej wydrążono ok. 755 metrów kaloty, a w nawie zachodniej ok. 740 metrów. Do zakończenia drążenia kaloty pozostało jeszcze w nawie wschodniej ok. 220 metrów, a w nawie zachodniej ok. 170 metrów. Wykonawca planuje, że cały tunel będzie wydrążony jeszcze w I kw. 2022 roku.

Po przebiciu tunelu prowadzone będą prace związane z zabezpieczeniem wyrobiska górniczego. Kolejnym etapem będą roboty związane realizacją obudowy ostatecznej. 

Dotychczas wykonawca zrealizował przebicie siedmiu przejść poprzecznych pomiędzy nawami. Ostatnie, ósme przejście zostanie wykonane po finalnym przebiciu obu naw. Ponadto rozpoczęto już drążenie przejazdu awaryjnego o długości 38 m, znajdującego się pomiędzy obiema nawami w środku ich długości.

Krótszy tunel drogowy (TS-32) realizowany jest metodą górniczą w technologii Cut&Cover, czyli w tzw. otwartym wykopie. Oznacza to, że w pierwszym etapie robót wykonywany został głęboki wykop, aż do poziomu fundamentów tunelu, a następnie wykonywana jest żelbetowa konstrukcja tunelu. Obecnie prowadzone są prace związane ze zbrojeniem i betonowaniem fundamentów na 21 z 27 segmentów (obie nawy jednocześnie). Trwa montaż systemu deskowań do betonowania konstrukcji tunelu oraz zbrojenie i betonowanie ścian na siódmym segmencie (ściana A i C). Na czwartym segmencie jezdni prawej trwa montaż systemu deskowań do betonowania konstrukcji tunelu i zbrojenia kaloty.

Źródło: tekst GDDKiA O/Wrocław, www.gov.pl/web/gddkia-wroclaw/




Reklamy
Wodociągi Miasta Krakowa Soletanche Keller GEO-Instruments SG Pam Porr Geobrugg
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję