Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Aktualna statystyka drogowa
W procesie rozwoju sieci drogowej w Polsce GDDKiA odpowiedzialna jest za przygotowanie inwestycji od etapu koncepcyjnego do etapu końcowego, czyli nadzoru nad budową, a w następnej kolejności zapewnienie płynności ruchu i bezpieczeństwa podróżnych poprzez odpowiednie utrzymanie. [...]

125 lat Grupy Brugg




XXX Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna Awarie Budowlane – ICSF 2022 2022-05-23
[...]


Ekoprzemiana w budownictwie
Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


Ryzyko w budownictwie tunelowym, cz. 2
W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


STRABAG zmodernizował stopień wodny Przegalina
Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]



TORPOL z nową podbijarką

Uniwersalna podbijarka Unimat 09-4×8/4S Dynamic to najnowszy nabytek TORPOL S.A. Podbijarka austriackiej firmy Plasser&Theurer dołączyła do grona wysokowydajnych maszyn budowlanych będących na wyposażeniu spółki.



  Zdjęcie: TORPOL S.A., www.torpol.pl
Najnowszy nabytek spółki jest maszyną służącą do podbijania toru oraz rozjazdów. Wykonywanie prac w zakresie położenia toru i rozjazdów w płaszczyznach pionowej i poziomej wraz z jednoczesną stabilizacją konstrukcji toru zostało połączone w jednej uniwersalnej maszynie. Dotychczas na wyposażeniu spółki znajdowały się trzy podbijarki austriackiego producenta, z czego tylko jedna z nich pracowała w tej samej technologii.

- Inwestycje w wysokowydajne maszyny zawsze były naszym priorytetem –
skomentował Grzegorz Grabowski, Prezes Zarządu TORPOL S.A. - Sprzęt tej klasy doskonale sprawdza się zarówno przy budowie i modernizacji linii kolejowej, jak również jest przystosowany do prac związanych z jej bieżącym utrzymaniem. Szeroko rozbudowana baza sprzętowa stanowi jedną z naszych przewag konkurencyjnych, zapewniając wzrost efektywności ekonomicznej, wysoki poziom samowystarczalności i elastyczności w prowadzeniu prac budowlanych oraz niezbędny zasób wykonawczy dla potrzeb utrzymania technologii napraw głównych linii kolejowych – podkreślił prezes Grabowski.

Unimat 09-4×8/4S Dynamic gwarantuje najwyższą jakość podbijania torów i rozjazdów dzięki zastosowaniu technologii podbijania z procesem podnoszenia 3 szyn bez podparcia na łożu tłucznia oraz podbijaniu 4 szyn dla naprawy rozchodzących się torów. Maszyna jest jednocześnie w stanie podbijać 2 podkłady w czasie podbijania toru, co zapewnia jej jeszcze większą wydajność. Komfort pracy zapewniają 4 zamknięte, izolowane dźwiękowo i cieplnie, ergonomiczne kabiny wyposażone w komputerowe systemy prowadzenia i kontroli pracy urządzeń podbijających.

Podbijarka o długości niemal 43 m, oprócz należącego do spółki pociągu do potokowej wymiany nawierzchni kolejowej typu SUM oraz oczyszczarki tłucznia RM85, jest jedną z najdłuższych samobieżnych maszyn pracujących na polskich torach. Pomimo jej wymiarów oraz masy własnej wynoszącej 189 t, maszyna może poruszać się samodzielnie pomiędzy miejscami wykonywania robót z prędkością do 100 km/h. Obecnie Unimat przygotowywany jest na bazie do rozpoczęcia pracy i niebawem będzie można zobaczyć go w działaniu na realizowanych przez spółkę budowach.

Źródło: tekst TORPOL S.A., www.torpol.pl




Reklamy
SG Pam Soletanche Porr GEO-Instruments Keller Geobrugg Wodociągi Miasta Krakowa
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję