






Katowicki Oddział GDDKiA podpisał umowę z firmą Budimex na realizację 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Bieruń. Kierowcy pojadą tym odcinkiem S1 w IV kwartale 2025 r. [...]




[...]


Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


25 czerwca 2022 r. konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. oraz Budimex S.A. oddało do użytku 12-kilometrowy odcinek trasy ekspresowej S14, od węzła Łódź Lublinek do węzła Aleksandrów Łódzki, stanowiącej południowy fragment zachodniej obwodnicy Łodzi.[...]
TORPOL wybuduje dworzec Olsztyn Główny
28 stycznia 2022 roku spółki TORPOL i Polskie Koleje Państwowe podpisały umowę dotyczącą budowy nowego dworca kolejowego Olsztyn Główny. Wartość podpisanej umowy wynosi 57,7 mln zł netto.


Razem z podpisaną w listopadzie 2021 r. umową na modernizację układu torowo-peronowego i infrastruktury kolejowej stacji Olsztyn Główny TORPOL został generalnym wykonawcą prac w obrębie stacji i dworca, które prowadzone są w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn”.
Główną ideą przebudowy stacji i budowy nowego budynku dworca kolejowego w Olsztynie jest zintegrowanie różnych środków transportu oraz dostosowanie budynku dworca zarówno co do jego skali, funkcji, jak również zagospodarowania terenu wokół do potrzeb współczesnego pasażera. Projekt zakłada budowę obiektu składającego się z dwóch kondygnacji naziemnych oraz jednej podziemnej o powierzchni wynoszącej łącznie ok. 5,5 tys. m2 wraz z zagospodarowaniem ponad 12 tys. m2 terenu przyległego do budynku. Główną funkcją i elementem całej stacji ma być przejście podziemne stanowiące rdzeń funkcjonalny, które zaczynać się będzie placem naziemnym połączonym z węzłem komunikacyjnym pl. Konstytucji, łącząc budynek dworca i przechodzić dalej w kierunku peronów oraz dzielnicy Zatorze.
Wartość podpisanej umowy wynosi 57,7 mln zł netto, a projekt jest współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Prace budowlane planowane są na 74 tygodnie od dnia przekazania placu budowy.
15 listopada 2021 roku TORPOL zawarł ze spółką PKP PLK S.A. umowę na modernizację układu torowo-peronowego i infrastruktury kolejowej na stacji Olsztyn Główny, której wartość łączna wynosi 382,1 mln zł netto. Łączna wartość prac w obrębie stacji kolejowej oraz dworca Olsztyn Główny wynosi zatem 439,8 mln zł netto.
Źródło: tekst TORPOL S.A., www.torpol.pl
Główną ideą przebudowy stacji i budowy nowego budynku dworca kolejowego w Olsztynie jest zintegrowanie różnych środków transportu oraz dostosowanie budynku dworca zarówno co do jego skali, funkcji, jak również zagospodarowania terenu wokół do potrzeb współczesnego pasażera. Projekt zakłada budowę obiektu składającego się z dwóch kondygnacji naziemnych oraz jednej podziemnej o powierzchni wynoszącej łącznie ok. 5,5 tys. m2 wraz z zagospodarowaniem ponad 12 tys. m2 terenu przyległego do budynku. Główną funkcją i elementem całej stacji ma być przejście podziemne stanowiące rdzeń funkcjonalny, które zaczynać się będzie placem naziemnym połączonym z węzłem komunikacyjnym pl. Konstytucji, łącząc budynek dworca i przechodzić dalej w kierunku peronów oraz dzielnicy Zatorze.
Wartość podpisanej umowy wynosi 57,7 mln zł netto, a projekt jest współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Prace budowlane planowane są na 74 tygodnie od dnia przekazania placu budowy.
15 listopada 2021 roku TORPOL zawarł ze spółką PKP PLK S.A. umowę na modernizację układu torowo-peronowego i infrastruktury kolejowej na stacji Olsztyn Główny, której wartość łączna wynosi 382,1 mln zł netto. Łączna wartość prac w obrębie stacji kolejowej oraz dworca Olsztyn Główny wynosi zatem 439,8 mln zł netto.
Źródło: tekst TORPOL S.A., www.torpol.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.