Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Intercor wybuduje drogę S61 Łomża Zachód – Kolno
19 maja 2022 r. białostocki Oddział GDDKiA podpisała umowę z firmą PUT Intercor na budowę prawie 13-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S61 Łomża Zachód – Kolno. [...]

125 lat Grupy Brugg




XXX Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna Awarie Budowlane – ICSF 2022 2022-05-23
[...]


NO-DIG POLAND już we wrześniu
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Wojna w Ukrainie zagrożeniem dla rentowności polskiego budownictwa
Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


Modernizacja ozonowania wody w ZUW Raba
W Zakładzie Uzdatniania Wody Raba w Dobczycach rozpoczęła się modernizacja systemu ozonowania wody, polegająca na zastąpieniu wyeksploatowanej instalacji nową, wytwarzającą ozon z ciekłego tlenu. Inwestycja ma na celu dostosowanie obiektu do obowiązujących oraz przewidzianych do wprowadzenia w nieodległej przyszłości wymagań prawnych. Przeprowadzona modernizacja pozwoli na utrzymanie bardzo wysokiego poziomu bezpieczeństwa i jakości wody dostarczanej mieszkańcom Krakowa.[...]



Testy nowych tuneli warszawskiego metra

Zanim nowymi odcinkami linii M2 przejadą pociągi konieczne jest wykonanie pomiarów, czy wszystkie elementy infrastruktury i wyposażenia zostały należycie wykonane.



  Zdjęcie: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, www.ztm.waw.pl
Sprawdzane jest także, czy pociąg testowy będzie mógł pokonać trasę bez przeszkód.

Służą temu specjalne pojazdy – skrajnik mechaniczny oraz platforma pomiarowa, która wyposażona jest w laserowy system badania geometrii torów. Gdy wykonają one swoją pracę, na nowe tory na Targówku i Bemowie wyjadą pociągi testowe. Skrajniki są szykowane do tej pracy na STP Kabaty.

Nowe stacje linii M2 mają być gotowe w wakacje. Wkrótce zacznie się sprawdzanie nowych tuneli na odcinku zachodnim i wschodnim. Na przełomie marca i kwietnia na odcinek w kierunku Bemowa wyjedzie pociąg testowy, żeby sprawdzić poprawność wykonania, działanie wszystkich urządzeń na trasie, ale także ich współdziałania z systemami pokładowymi składów.

Jednak przed nim tunele sprawdzą inne pojazdy, które są na wyposażeniu Działu Torowego i wchodzącej w jego strukturę Sekcji Diagnostyki Metra Warszawskiego.

Sprawdza, czy nie ma przeszkód


Skrajnik mechaniczny wyposażony jest w stalowe elementy, które rozkładają się po bokach i na górze. Wszystko po to, żeby mógł imitować swoimi gabarytami określoną przepisami skrajnię, a więc obszar wewnątrz którego nie mogą się znaleźć żadne przeszkody. Pomiary muszą być wykonane w sposób precyzyjny – dokonują tego pracownicy Działu Torowego oraz Biura Geodezji i Nieruchomości.

Po tym, jak nowe tunele metra są już gotowe, pojazd wjeżdża do nich i przejeżdża kilkukrotnie. Jeżeli rozłożonymi elementami o coś zahaczy, to oznacza, że ta przeszkoda musi zostać usunięta lub przeniesiona. Może to być na przykład za nisko zamontowana kamera, kable lub też inny element wyposażenia tuneli.

Do wykonywania takich pomiarów wykorzystywany jest nie tylko skrajnik mechaniczny. Drugi pojazd – platforma pomiarowa – jest nowocześniejszy. Został wyposażony w kamery i optyczne systemy pomiarowe.

Kamery i lasery


Nowocześniejsza platforma pomiarowa może mierzyć skrajnię tunelu przy pomocy rozsuwanych elementów, ale także w nowatorski sposób, dzięki obrotowemu skanerowi generującemu chmurę punktów, która wirtualnie odwzorowuje obrys tunelu w danym miejscu.

Przejeżdżając po torach mierzy je laserami, dzięki czemu odczytuje geometrię torów i rozjazdów. Z kolei system kamer pozwala na rejestrację obrazu nawierzchni torowej i tunelu. Wideo inspekcja umożliwia wizualne kontrolowanie stanu podtorza, szyn jezdnych, szyn prądowych i ich wsporników. Umożliwia przeprowadzenie regulacji elementów, które wykraczają poza skrajnię. Kontrolowana jest poprawność ułożenia torowiska i trzeciej szyny. Wartości mierzonych parametrów zapisywane są do bazy danych, gdzie można prowadzić ich dalszą analizę. W bazie zdefiniowano całą infrastrukturę torową Metra Warszawskiego, łącznie z geometrią torów, rozjazdów, szyny prądowej oraz skrajni budowli.

Źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, www.ztm.waw.pl




Reklamy
SG Pam Wodociągi Miasta Krakowa Keller GEO-Instruments Soletanche Porr Geobrugg
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję