Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Trwa kolejny etap Przekopu Mierzei
Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


STRABAG rozbudował ul. Puławską w Piasecznie
1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]



TBM „Wyspiarka” dotarła na wyspę Wolin

Maszyna drążąca TBM „Wyspiarka”, która w marcu 2021 roku rozpoczęła wykonywanie tunelu w Świnoujściu, pokonała cieśninę Świna i dotarła do ściany komory odbiorczej na wyspie Wolin. 



  Zdjęcie: GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
To kluczowy moment w procesie powstawania inwestycji, która połączy Świnoujście z resztą Polski. W najbliższych dniach maszyna TBM będzie wprowadzana do komory odbiorczej. Do wykonania pozostał jeszcze szereg robót związanych z realizacją konstrukcji wewnętrznych i pracami wykończeniowymi. Jesienią 2022 roku planowane jest zakończenie inwestycji. 

Kolejne prace do wykonania 


Proces technologiczny wprowadzania maszyny TBM  do komory odbiorczej  jest wieloetapowy u musi być wykonany z dużą precyzją. Obecnie  komora odbiorcza jest  zalana wodą, co ma na celu wyrównanie ciśnienia podczas wejścia tarczy do komory.  Jeszcze przez około dwa miesiące maszyna o masie 2 740 ton i długości około 100 metrów będzie stopniowo demontowana. Równocześnie zaczną się pierwsze prace związane z wyposażeniem tunelu, w tym z montażem konstrukcji wewnętrznych. Obecnie w zakładzie prefabrykacji na placu budowy trwa już produkcja płyt podstropowych i elementów, na których będzie posadowiona jezdnia w tunelu.   


Dalsze prace będą obejmowały instalacje wewnętrzne, systemy monitoringu, wentylacji, przeciwpożarowe i pozostałe roboty wykończeniowe.  Ważnym elementem robót będzie również wykonanie wyjść ewakuacyjnych do galerii pod jezdnią, co będzie wymagało użycia technologii mrożenia gruntu. 

Tunel trwale połączy wyspy Uznam i Wolin


Świnoujście leży na dwóch wyspach: Uznam i Wolin. Główna część miasta leżąca na wyspie Uznam,  jest odcięta od reszty kraju cieśniną Świna. Jedyne  połączenie pomiędzy wyspami zapewniają przeprawy promowe, które mają mocno ograniczoną przepustowość i są zależne od warunków pogodowych. Efektem tej sytuacji są długie kolejki przed promami. Widoczne jest to, zwłaszcza w okresie wakacyjnym, gdy czas oczekiwania na przeprawę liczony jest w godzinach. Problemy te rozwiąże powstanie tunelu. 

Całkowita długość nowej trasy będzie wynosić 3,2 km. Zasadnicza jej część  to tunel drążony, który będzie miał długość 1,48 km. Odcinki wjazdowe wykonane metodą podstropową będą liczyły 300 metrów, a fragmenty wykonane w wykopie otwartym 505 metrów. Tunel będzie jednorurowy,  zostanie wykonana w nim dwupasowa jezdnia dla ruchu w obu kierunkach. Pod jezdnią zostanie zlokalizowana galeria ewakuacyjna, które będzie  wykorzystywana w sytuacjach awaryjnych. W ramach inwestycji powstaje też układ drogowy łączący tunel z istniejącą siecią dróg – po stronie wyspy Wolin jest to rondo, natomiast po stronie wyspy Uznam odcinek drogi z placem manewrowym i skrzyżowaniem. 

Inwestorem budowy tunelu w Świnoujściu jest Miasto Świnoujście, a GDDKiA pełni rolę Inwestora zastępczego. Inwestycja jest współfinansowana ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Łączna szacowana wartość inwestycji to 913,8 mln złotych, maksymalna wartość dofinansowania ze środków UE wynosi 775 mln złotych. 

Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/





Reklamy
Geobrugg GEO-Instruments Porr Wodociągi Miasta Krakowa Soletanche SG Pam Keller
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję