






Kołobrzeg będzie lepiej skomunikowany z drogą ekspresową S6. GDDKiA podpisała kontrakt na budowę odcinka DK11, łączącego węzeł S6 Kołobrzeg Wschód z wybudowanymi w latach wcześniejszych odcinkami obwodnicy Kołobrzegu. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]
TAURON zmodernizował 20 tys. latarni ulicznych w 2021 r.
Nawet 70 proc. oszczędności energii przynosi wymiana ulicznych lamp sodowych na nowoczesne oprawy typu LED. W 2021 r. TAURON zmodernizował niemal 20 tys. punktów świetlnych.


Spółka TAURON Nowe Technologie będąca właścicielem i operatorem sieci oświetleniowej na terenie województw dolnośląskiego, opolskiego, śląskiego i małopolskiego, obsługuje około miliona punktów świetlnych. Na koniec 2021 roku co dziesiąta lampa na tym obszarze była LED-em.
Koszty zasilania oświetlenia drogowego stanowią aż 25 procent wszystkich wydatków miast i gmin ponoszonych z tytułu zużycia energii. Dlatego TAURON Nowe Technologie w minionym roku promował wśród swoich klientów ideę wymiany lamp sodowych na energooszczędne LED-y.
- Samorządy szukają oszczędności i my staramy się wyjść im naprzeciw. Dlatego oferujemy nowoczesne rozwiązania oświetleniowe zaczynając od wymiany starych, nieekonomicznych lamp, a kończąc na ich sterowaniu, które w inteligentny sposób pozwala na zarządzanie oświetleniem drogowym. Oszczędności niemal natychmiast widać na rachunkach z tytułu zużycia energii czy w bilansach finansowych samorządów, które zdecydowały się na modernizacje zaproponowane przez TAURON – mówi Piotr Apollo, wiceprezes zarządu TAURON Nowe Technologie.
W 2021 roku TAURON Nowe Technologie zainstalował w obsługiwanych przez siebie samorządach 19,5 tys. nowoczesnych opraw LED-owych. Przyjmując średnią moc lampy nowego typu na poziomie 80 W oraz zakładając, że w ciągu doby świeci ona około 12 godzin, taka liczba opraw przez 12 miesięcy będzie potrzebowała około 7 mln kWh energii elektrycznej. Analogiczna ilość trzystuwatowych lamp sodowych w tym samym czasie oświetlających przestrzenie publiczne zużyje aż 25,5 mln kWh energii. Modernizacja infrastruktury przyczyniła się nie tylko do obniżenia rachunków, ale także redukcji emisji CO2 o blisko 16 tys. ton.
- Jedną z największych ubiegłorocznych inwestycji była wymiana przestarzałego oświetlenia drogowego w Bytomiu. Mowa o 7,5 tys. opraw LED-owych. Wcześniej magistrat w ten sam sposób zmodernizował lampy należące do miasta. Tym samym Bytom staje się jednym z pierwszych miast w Polsce w całości oświetlających strefę publiczną LED-ami. A ma się czym pochwalić, bo mówimy o 10 tys. punktów świetlnych – podkreśla Piotr Apollo.
Na wymianę oświetlenia decydują się także małe samorządy. W pięciotysięcznej gminie Murów w woj. opolskim TAURON zainstalował w 2021 roku niemal 700 energooszczędnych lamp.
Dodatkowo oświetlenie montowane przez TAURON w wielu miejscach działa w technologii SMART – nowoczesne sterowniki dostosowują natężenie światła do konkretnych warunków atmosferycznych czy częstotliwości pojawiania się spacerowiczów w oświetlanym obszarze.
Takie rozwiązanie w ubiegłym roku firma zastosowała w parkach miejskich w Grodkowie, Prudniku i Otmuchowie. Pojawiły się tam innowacyjne systemy oświetlenia nadążnego. Zainstalowane oświetlenie działa w dwóch wariantach, domyślnie pracując w trybie spoczynku. Gdy zapada zmrok, LED-owe oprawy zapalają się automatycznie, świecąc z niewielką mocą i pobierając tym samym niewielką ilość energii. Jeśli jednak w zasięgu czujników ruchu pojawi się człowiek, dwie lub trzy najbliższe lampy natychmiast osiągają pełną moc, dokładnie oświetlając otoczenie. LED-y są też wyraźnie trwalsze od swoich tradycyjnych odpowiedników. Ich żywotność określa się nawet na 80 tys. godzin.
Źródło: tekst TAURON Polska Energia S.A., www.media.tauron.pl
Koszty zasilania oświetlenia drogowego stanowią aż 25 procent wszystkich wydatków miast i gmin ponoszonych z tytułu zużycia energii. Dlatego TAURON Nowe Technologie w minionym roku promował wśród swoich klientów ideę wymiany lamp sodowych na energooszczędne LED-y.
- Samorządy szukają oszczędności i my staramy się wyjść im naprzeciw. Dlatego oferujemy nowoczesne rozwiązania oświetleniowe zaczynając od wymiany starych, nieekonomicznych lamp, a kończąc na ich sterowaniu, które w inteligentny sposób pozwala na zarządzanie oświetleniem drogowym. Oszczędności niemal natychmiast widać na rachunkach z tytułu zużycia energii czy w bilansach finansowych samorządów, które zdecydowały się na modernizacje zaproponowane przez TAURON – mówi Piotr Apollo, wiceprezes zarządu TAURON Nowe Technologie.
W 2021 roku TAURON Nowe Technologie zainstalował w obsługiwanych przez siebie samorządach 19,5 tys. nowoczesnych opraw LED-owych. Przyjmując średnią moc lampy nowego typu na poziomie 80 W oraz zakładając, że w ciągu doby świeci ona około 12 godzin, taka liczba opraw przez 12 miesięcy będzie potrzebowała około 7 mln kWh energii elektrycznej. Analogiczna ilość trzystuwatowych lamp sodowych w tym samym czasie oświetlających przestrzenie publiczne zużyje aż 25,5 mln kWh energii. Modernizacja infrastruktury przyczyniła się nie tylko do obniżenia rachunków, ale także redukcji emisji CO2 o blisko 16 tys. ton.
- Jedną z największych ubiegłorocznych inwestycji była wymiana przestarzałego oświetlenia drogowego w Bytomiu. Mowa o 7,5 tys. opraw LED-owych. Wcześniej magistrat w ten sam sposób zmodernizował lampy należące do miasta. Tym samym Bytom staje się jednym z pierwszych miast w Polsce w całości oświetlających strefę publiczną LED-ami. A ma się czym pochwalić, bo mówimy o 10 tys. punktów świetlnych – podkreśla Piotr Apollo.
Na wymianę oświetlenia decydują się także małe samorządy. W pięciotysięcznej gminie Murów w woj. opolskim TAURON zainstalował w 2021 roku niemal 700 energooszczędnych lamp.
Dodatkowo oświetlenie montowane przez TAURON w wielu miejscach działa w technologii SMART – nowoczesne sterowniki dostosowują natężenie światła do konkretnych warunków atmosferycznych czy częstotliwości pojawiania się spacerowiczów w oświetlanym obszarze.
Takie rozwiązanie w ubiegłym roku firma zastosowała w parkach miejskich w Grodkowie, Prudniku i Otmuchowie. Pojawiły się tam innowacyjne systemy oświetlenia nadążnego. Zainstalowane oświetlenie działa w dwóch wariantach, domyślnie pracując w trybie spoczynku. Gdy zapada zmrok, LED-owe oprawy zapalają się automatycznie, świecąc z niewielką mocą i pobierając tym samym niewielką ilość energii. Jeśli jednak w zasięgu czujników ruchu pojawi się człowiek, dwie lub trzy najbliższe lampy natychmiast osiągają pełną moc, dokładnie oświetlając otoczenie. LED-y są też wyraźnie trwalsze od swoich tradycyjnych odpowiedników. Ich żywotność określa się nawet na 80 tys. godzin.
Źródło: tekst TAURON Polska Energia S.A., www.media.tauron.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.