Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Tunele

Zastosowanie niekonwencjonalnych urządzeń tarczowych o przekroju niekołowym »
Autor: dr inż. Agata Zwierzchowska, Katedra Sieci i Instalacji Sanitarnych, Politechnika Świętokrzyska mgr inż. Angelika Żebrowska, mgr inż. Krzysztof Omelański, absolwenci Wydziału Inżynierii Środowiska Politechniki Świętokrzyskiej
2010-04-01
Wiele spośród podziemnych tuneli komunikacyjnych buduje się jako dwa równolegle prowadzone tunele. Aby je wbudować przy pomocy tradycyjnych urządzeń tarczowych o przekroju kołowym, należy zaprojektować trasy obu tuneli w pewnej odległości od siebie. W obszarach o gęstej infrastrukturze podziemnej, wymóg ten może stwarzać problemy ze znalezieniem wolnego obszaru i wymuszać konieczność posadowienia tuneli bardzo głęboko, poniżej istniejącej infrastruktury podziemnej. Stosując urządzenia tarczowe niekonwencjonalne – o przekroju niekołowym – można wbudować tunele o różnych kształtach, które zapewniają zmniejszenie niewykorzystanej przestrzeni w przekroju. Można również wbudować dwa lub trzy tunele równolegle obok siebie

Na jubileusz rekord głębokości zamrożenia szybu – GG-1, rozmowa z Jackiem Kulickim, prezesem zarządu Przedsiębiorstwa Budowy Kopalń PeBeKa SA »
Autor: Anna Biedrzycka, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2010-03-16
Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń PeBeKa SA jest głównym wykonawcą szybów w polskim górnictwie miedziowym. Dotychczas zbudowało 29 szybów, trzydziesty, SW-4, jest w trakcie realizacji

Dlaczego budować pod ziemią? »
Autor: Wojciech Grodecki, Podkomitet Budownictwa Podziemnego Polskiego Komitetu Geotechniki, WARBUD SA
2010-03-01
Jak pokazuje historia cywilizacji, ludzie zawsze dążyli do osiedlania się w miastach. Wynikiem tej dążności jest stały wzrost ludności miejskiej i liczebności wielkich miast, które stanowią uprzywilejowaną przestrzeń dla rozwoju ludzkości. Wiek XX i początek wieku XXI są szczególnym przykładem olbrzymiego przyspieszenia tej tendencji

Współczesne tunele wieloprzewodowe budowane metodami bezwykopowymi »
Autor: prof. dr hab. inż. Andrzej Kuliczkowski, Politechnika Świętokrzyska
2010-01-07
Tunele wieloprzewodowe to budowle o zróżnicowanych przekrojach poprzecznych, najczęściej prostokątnych lub kołowych, we wnętrzu których umieszczane są na półkach lub podporach różnego rodzaju przewody i kable. Tunele wieloprzewodowe w warunkach osiedlowych buduje się najczęściej metodą tradycyjną w wykopie o przekroju prostokątnym, a w śródmieściach miast czy pod przeszkodami terenowymi, np. rzekami lub torami kolejowymi, metodami bezwykopowymi, najczęściej o przekroju kołowym.

Pierwszy podziemny parking publiczny w centrum Krakowa »
Autor: Bernarda Ambroża-Urbanek, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2009-10-01
Budowę podziemnego garażu przy placu Na Groblach w Krakowie można uznać za swoisty wehikuł czasu. I to nie tylko ze względu na pionierską w dziejach miasta próbę rozwiązania dotkliwego problemu braku miejsc parkingowych.

Doprastav AS: Tunel „Emilia” w Lalikach na ukończeniu »
Autor: Anna Siedlecka
2009-09-08
Roboty drążące w tunelu „Emilia” w Lalikach, realizowane przez firmę Doprastav AS, dobiegły końca. Ukończono również zasadnicze prace drogowe. Trwa ostatni etap betonowania górnego sklepienia portalu północnego i osadzanie koszów gabionowych. Doprastav przewiduje zakończenie prac w drugiej połowie listopada 2009 r., czyli zgodnie z podpisanym kontraktem. Obecnie przystąpiono do wyposażania tunelu oraz do położenia betonowej nawierzchni.

Słowaccy specjaliści od tuneli – Doprastav AS »
Autor: Anna Siedlecka, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2009-05-08
Obchodząca w 2008 r. jubileusz 55-lecia istnienia słowacka firma Doprastav AS, wchodząca w skład DDM Group, realizuje z powodzeniem inwestycje drogowe w Polsce. Poniżej przedstawiamy wybrane budowy prowadzone przez tę firmę.

City-Tunnel Leipzig »
Autor: Juliusz Sikora, Anna Janas-Karaś, Alpine Construction Polska
2009-03-01
Alpine Bau Deutschland, oprócz osiągniętych w ostatnich latach najwyższych kompetencji w budowie obiektów sportowych (m.in. Allianz Arena w Monachium i stadion w Dubaju), specjalizuje się także w budowie tuneli. Niedawno wykonaną inwestycją tego rodzaju był tunel średnicowy pod miastem Lipsk – City-Tunnel Leipzig, odcinek B

<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 7 8



Reklamy
Soletanche Geobrugg SG Pam Porr Keller Wodociągi Miasta Krakowa GEO-Instruments
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję