Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Tunele

Metody zmechanizowane a metody konwencjonalne budowy tuneli »
Autor: Anna Siedlecka, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2011-12-14
W najbliższych latach w Polsce przewiduje się wiele nowych inwestycji infrastrukturalnych i związaną z tym budowę tuneli. Trwają już m.in. prace przy centralnym odcinku II linii metra w Warszawie oraz przejściu pod Wisłą syfonu do oczyszczalni „Czajka”. W perspektywie czeka nas budowa dalszych odcinków II linii metra, a także tuneli drogowych w Gdańsku, Świnoujściu i na południu Polski. Jednym z kluczowych pytań związanych z realizacją tego typu obiektów jest zagadnienie wyboru metody wykonania w aspekcie warunków technicznych i ekonomicznych.

Trasa tramwajowa z kilometrowym tunelem w Poznaniu »
Autor: Mateusz Gdowski, Bilfinger Berger Budownictwo SA
2011-05-11
Najciekawszym elementem trasy tramwajowej będzie 1100-metrowy tunel. Powstaną również m.in.: torowisko tramwajowe wraz z odwodnieniem i peronami przystankowymi oraz niezbędną infrastrukturą, mury oporowe, wiadukty, budynek socjalny na stacji Franowo wraz z instalacjami, drogi, ścieżki rowerowe, sygnalizacje świetlne, oświetlenie uliczne, kanalizacja energetyczna i teletechniczna oraz uzbrojenie podziemne.

Linia metra nr 4 w São Paulo »
Autor: dr inż. Mirosław J. Nowakowski, Politechnika Gdańska, Katedra Transportu Szynowego
2011-03-01
Przebieg linii przez najbardziej zurbanizowaną część miasta narzucił wybór metod zastosowanych do konstrukcji tuneli oraz stacji. Szczególną uwagę poświęcono minimalizacji obszarów wywłaszczanych, w celu ograniczenia kosztów społecznych oraz finansowych.

Gotthard Base Tunnel – kamień milowy w światowym budownictwie tunelowym »
Autor: Krzysztof Sikora, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2010-11-25
W Szwajcarii wydrążono najdłuższy kolejowy tunel na świecie. 15 października br. o godzinie 14.17 gigantyczna maszyna tunelująca „Sissi” przebiła się przez ostatni odcinek skał we wschodniej komorze tunelu pod Alpami Szwajcarskimi. Ekipy drążące tunel z dwóch kierunków spotkały się pod ziemią nieopodal wsi Serdun, na głębokości ok. 2 km

Podziemne rekordy inżynieryjne, rozmowa z prof. dr. hab. inż. Cezarym Madryasem, prorektorem ds. rozwoju Politechniki Wrocławskiej »
Autor: Mariusz Karpiński-Rzepa, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2010-11-25
W kraju rozwiniętego górnictwa lęk inwestorów przed budownictwem tunelowym jest całkiem irracjonalny

Zanim ruszą wielkie tarcze TBM - II linii metra w Warszawie »
Autor: Anna Biedrzycka, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2010-11-25
Trwają uzgodnienia projektów budowlanych i wykonawczych stacji ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Stadion oraz Dworzec Wileński. Prowadzone są przygotowania do budowy tuneli szlakowych, do otwarcia kolejnego placu budowy (szybu C13 Powiśle), co do którego dysponujemy już prawomocnym pozwoleniem na budowę. Na plac budowy wprowadzany jest wykonawca konstrukcji oporowej szybu startowego C09 Rondo Daszyńskiego, skąd rozpocznie się drążenie tuneli za pomocą dwóch tarcz TBM – tak w największym skrócie, cytując słowa Mateusza Witczyńskiego, rzecznika prasowego wykonawcy inwestycji, przedstawia się obecny stan budowy II linii metra w Warszawie, od Ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego (tzw. odcinka centralnego)

Innowacyjny system modułowy do konstrukcji mostowych i tunelowych »
Autor: Harsco Infrastructure Polska Sp. z o.o.
2010-11-25
Na tegorocznych targach BAUMA fi rma Harsco Infrastructure przedstawiła innowacyjny system INFRA-KIT. Pod tą nazwą kryją się udoskonalone wersje sprawdzonych produktów, zmodyfi kowanych w odpowiedzi na szczególne wyzwania podczas realizacji konstrukcji mostowych i tunelowych. System obejmuje wytrzymałe podpory nośne, modułowe dźwigary podłużne i akcesoria, które można łączyć w dowolnych konfiguracjach w bardzo wydajne, a jednocześnie niezwykle bezpieczne rozwiązania w zakresie systemów szalunkowych i podporowych

Najdłuższy tunel w Polsce powstanie w ciągu trasy S3 »
Autor: Joanna Wąsiel, GDDKiA, oddział we Wrocławiu
2010-10-26
„W ciągu drogi S3 na wysokości miejscowości Stare Bogaczowice powstanie tunel o długości 2290 m. Będzie to najdłuższy tunel drogowy w Polsce. Drugi, krótszy (310 m) zostanie zbudowany na wysokości miejscowości Gostków. Oba tunele będą dwukomorowe, dla każdego kierunku ruchu powstanie osobna komora wyposażona w dwa pasy w każdą stronę” – poinformował Robert Radoń, dyrektor wrocławskiego oddziału GDDKiA

Tunel Okęcie drogą do Euro 2012 »
Autor: Krzysztof Rzeźnikiewicz, dyrektor techniczny Oddziału Inżynieryjnego Bilfinger Berger Budownictwo SA
2010-09-26
Modernizacja linii kolejowej na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Okęcie została podzielona przez inwestora, PKP Polskie Linie Kolejowe SA (PKP PLK), na dwa odcinki. Modernizacja pierwszego, do stacji Warszawa Służewiec, polegająca na przebudowie nawierzchni torów, przystanków osobowych, trakcji i systemów automatyki kolejowej, została wykonana w 2009 r. Budowa drugiego odcinka, łącznicy między tunelem istniejącej w stanie surowym stacji kolejowej przy lotnisku Okęcie a linią kolejową nr 8 przy stacji Służewiec, jest obecnie realizowana

Tunel Emilia w Lalikach – pierwszy pozamiejski tunel drogowy w Polsce »
Autor: Anna Siedlecka, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2010-05-11
Budowa odcinka drogi ekspresowej S69 Szare – Laliki, z pierwszym w Polsce pozamiejskim tunelem drogowym w miejscowości Laliki, była prowadzona od listopada 2007 r. Zgodnie z umową, zakończenie realizacji przypadło na koniec listopada 2009 r. Odcinek ten liczy łącznie 4,7 km, a sam tunel 678 m. W ramach zadania powstał także węzeł drogowy Laliki. Tunel otwarto 5 marca 2010 r

<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 7 8 | Następna >>



Reklamy
Wodociągi Miasta Krakowa Porr Keller GEO-Instruments Geobrugg SG Pam Soletanche
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję