Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Tunele

Budowa tunel drogowego pod Martwą Wisłą »
Autor: Iwona Żygowska, wiceprezes GIK Sp. z o.o., Adam Łosiński, inżynier budowy GIK Sp. z o.o.
2013-04-08
Budowa tunelu drogowego pod Martwą Wisłą jest elementem spójnej całości, określanej jako Połączenie Portu Lotniczego z Portem Morskim Gdańsk – Trasa Słowackiego. Inwestycja warta 1,420 mln zł jest w 85 % finansowana z funduszy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Beneficjantem dotacji jest Gmina Miasta Gdańsk.

Projekt tunelowy Blanka w Pradze czeskiej »
Autor: Anna Siedlecka
2013-04-04
Największą podziemną inwestycją obecnie budowaną w Czechach jest bez wątpienia kompleks tunelowy Blanka w Pradze. Ten rozległy projekt, realizowany w ramach budowy północno-zachodniego odcinka obwodnicy miasta, ma całkowitą długość 6382 m i dopełnia już otwartą, 17-kilometrową część obwodnicy z tunelami Zlíchovskim, Mrázovką i Strahovskim. Po oddaniu do użytkowania, co zaplanowano na 2014 r., powstanie najdłuższy tunel w Czechach i najdłuższy tunel miejski w Europie; jednocześnie będzie on również najdłuższym jednolitym tunelem wykonanym metodą górniczą na terenie Czech – o długości aż 2,23 km.

Geologiczne czynniki budowy metra w miastach europejskich »
Autor: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie
2012-12-05
11 października 2012 r. w hotelu Novotel Warszawa Centrum odbyła się konferencja naukowa Geologiczne czynniki budowy metra w miastach europejskich, zorganizowana przez Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM) w Warszawie. Celem konferencji było podzielnie się doświadczeniami mogącymi przyczynić się do efektywniejszego i bezpieczniejszego projektowania i budowy.

Tunele – współczesne potrzeby cywilizacyjne i technologiczne możliwości ich zaspokojenia »
Autor: dr hab. inż. Piotr Czaja, prof. AGH, Wydział Górnictwa i Geoinżynierii, Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
2012-08-16
Od najdawniejszych czasów tajemnicze lochy i tunele zwiększały poziom obronności osad ludzkich. Według przekazów historycznych, pierwszy tunel zbudowali Babilończycy pod rzeką Eufrat wyłącznie dla celów obronnych. Zastosowali jedyną możliwą wtedy metodę, tzw. odkrywkową, polegającą na okresowej zmianie koryta rzeki, wykonaniu wykopu w jej dnie i zbudowaniu ceglanej kamiennej obudowy murowej przykrytej i uszczelnionej iłem.

Rozwiązania TINES w nawierzchni warszawskiego metra »
Autor: TINES SA
2012-08-02
W celu ograniczenia transmisji drgań w stołecznej kolei podziemnej, na budowie sześciokilometrowego odcinka centralnego II linii tej kolei, łączącego Rondo Daszyńskiego z Dworcem Wileńskim, zostaną wdrożone rozwiązania TINES dla nawierzchni szynowych. Będą to maty wibroizolacyjne oraz systemy blokowych podpór szynowych w otulinie.

Tunele nie tylko komunikacyjne »
Autor: Mariusz Karpiński-Rzepa i Anna Biedrzycka, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2012-07-31
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Anną Siemińską-Lewandowską oraz dr. inż. Wojciechem Grodeckim.

Budownictwo podziemne i bezpieczeństwo w komunikacji drogowej i infrastrukturze miejskiej »
Autor: Jan Marek, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2012-07-31
W dniach 19 i 20 kwietnia 2012 r. Wydział Górnictwa i Geoinżynierii Akademii Górniczo-Hutniczej zorganizował Konferencję Naukowo-Techniczną Budownictwo podziemne i bezpieczeństwo w komunikacji drogowej i infrastrukturze miejskiej. Przygotowaniem spotkania zajęły się katedry Geomechaniki, Budownictwa i Geotechniki oraz Górnictwa Podziemnego.

Tunele przyszłością komunikacji »
Autor: dr hab. inż. Marek Cała, prof. AGH, Wydział Górnictwa i Geoinżynierii, Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie, prof. dr hab. inż. Antoni Tajduś, Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
2012-03-20
Od czasów wykonania pierwszych obiektów podziemnych minęło kilkanaście tysięcy lat i okazało się, że bez tego rodzaju budownictwa nie jesteśmy w stanie rozwiązać wielu problemów trapiących współczesne społeczeństwo. Budowle podziemne pozwalają na rozwiązanie szeregu problemów technicznych, takich jak m.in. zmniejszenie ruchu pojazdów samochodowych na powierzchni przez budowę tuneli i ograniczenie potrzeby stosowania coraz większych placów parkingowych przez budowę podziemnych garaży.

Citybanan – szybka kolej miejska w Sztokholmie »
Autor: Sweco Polska
2012-02-13
Inżynierowie z Krakowa wspólnie ze szwedzkimi ekspertami biorą udział w projektowaniu jednej z największych inwestycji kolejowych w Szwecji w ostatnich latach – tunelu Citybanan, który będzie przebiegał pod centralnymi dzielnicami Sztokholmu. Polscy specjaliści są odpowiedzialni za opracowanie projektów konstrukcyjnych stanowiących fragment systemu ochrony przeciwpożarowej inwestycji.

Wpływ budowy tuneli na uwarunkowania miejskie »
Autor: Bai Yun, Zheng Yanlong, Wydział Inżynierii Geotechnicznej, Uniwersytet Tongji, Chiny
2012-01-11
Chiny wchodzą obecnie w okres, w którym wiele nowych obiektów infrastrukturalnych jest lub będzie budowana. W marcu 2011 r. w 12 miastach Chin oddano do użytku 48 linii MRT (szybka kolej miejska) o całkowitej długości 1417 km. Linie te są aktualnie eksploatowane. W artykule opisano krótko metody budowy tuneli, które mogą być zastosowane do budowy tego typu obiektów w miastach.

<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 7 8 | Następna >>



Reklamy
GEO-Instruments Soletanche Wodociągi Miasta Krakowa Porr Geobrugg Keller SG Pam
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję