



Autotesty

Bezpieczeństwo pracy
Beton
Budownictwo kubaturowe
Budownictwo podziemne
Chemia budowlana
Deskowania
Drogi
Geoinżynieria
Geosyntetyki
Geotechnika
Hydrotechnika
Inżynieria bezwykopowa
Inżynieria środowiska
Kolej
Kompozyty
Koronawirus
Kruszywa
Maszyny budowlane
Mosty
Nawierzchnie
Prefabrykaty
Przepusty
Retencja
Rury
Stal w budownictwie
Technologie informatyczne
Tunele
Wykopy

Bezpieczeństwo pracy

Beton

Budownictwo kubaturowe

Budownictwo podziemne

Chemia budowlana

Deskowania

Drogi

Geoinżynieria

Geosyntetyki

Geotechnika

Hydrotechnika

Inżynieria bezwykopowa

Inżynieria środowiska

Kolej

Kompozyty

Koronawirus

Kruszywa

Maszyny budowlane

Mosty

Nawierzchnie

Prefabrykaty

Przepusty

Retencja

Rury

Stal w budownictwie

Technologie informatyczne

Tunele

Wykopy

Tagi - Tunele

Autor: Iwona Żygowska, wiceprezes GIK Sp. z o.o., Adam Łosiński, inżynier budowy GIK Sp. z o.o.
2013-04-08
Budowa tunelu drogowego pod Martwą Wisłą jest elementem spójnej całości, określanej jako Połączenie Portu Lotniczego z Portem Morskim Gdańsk – Trasa Słowackiego. Inwestycja warta 1,420 mln zł jest w 85 % finansowana z funduszy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Beneficjantem dotacji jest Gmina Miasta Gdańsk.


Autor: Anna Siedlecka
2013-04-04
Największą podziemną inwestycją obecnie budowaną w Czechach jest bez wątpienia kompleks tunelowy Blanka w Pradze. Ten rozległy projekt, realizowany w ramach budowy północno-zachodniego odcinka obwodnicy miasta, ma całkowitą długość 6382 m i dopełnia już otwartą, 17-kilometrową część obwodnicy z tunelami Zlíchovskim, Mrázovką i Strahovskim. Po oddaniu do użytkowania, co zaplanowano na 2014 r., powstanie najdłuższy tunel w Czechach i najdłuższy tunel miejski w Europie; jednocześnie będzie on również najdłuższym jednolitym tunelem wykonanym metodą górniczą na terenie Czech – o długości aż 2,23 km.


Autor: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie
2012-12-05
11 października 2012 r. w hotelu Novotel Warszawa Centrum odbyła się konferencja naukowa Geologiczne czynniki budowy metra w miastach europejskich, zorganizowana przez Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM) w Warszawie. Celem konferencji było podzielnie się doświadczeniami mogącymi przyczynić się do efektywniejszego i bezpieczniejszego projektowania i budowy.


Autor: dr hab. inż. Piotr Czaja, prof. AGH, Wydział Górnictwa i Geoinżynierii, Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
2012-08-16
Od najdawniejszych czasów tajemnicze lochy i tunele zwiększały poziom obronności osad ludzkich. Według przekazów historycznych, pierwszy tunel zbudowali Babilończycy pod rzeką Eufrat wyłącznie dla celów obronnych. Zastosowali jedyną możliwą wtedy metodę, tzw. odkrywkową, polegającą na okresowej zmianie koryta rzeki, wykonaniu wykopu w jej dnie i zbudowaniu ceglanej kamiennej obudowy murowej przykrytej i uszczelnionej iłem.


Autor: TINES SA
2012-08-02
W celu ograniczenia transmisji drgań w stołecznej kolei podziemnej, na budowie sześciokilometrowego odcinka centralnego II linii tej kolei, łączącego Rondo Daszyńskiego z Dworcem Wileńskim, zostaną wdrożone rozwiązania TINES dla nawierzchni szynowych. Będą to maty wibroizolacyjne oraz systemy blokowych podpór szynowych w otulinie.


Autor: Mariusz Karpiński-Rzepa i Anna Biedrzycka, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2012-07-31
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Anną Siemińską-Lewandowską oraz dr. inż. Wojciechem Grodeckim.


Autor: Jan Marek, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2012-07-31
W dniach 19 i 20 kwietnia 2012 r. Wydział Górnictwa i Geoinżynierii Akademii Górniczo-Hutniczej zorganizował Konferencję Naukowo-Techniczną Budownictwo podziemne i bezpieczeństwo w komunikacji drogowej i infrastrukturze miejskiej. Przygotowaniem spotkania zajęły się katedry Geomechaniki, Budownictwa i Geotechniki oraz Górnictwa Podziemnego.


Autor: dr hab. inż. Marek Cała, prof. AGH, Wydział Górnictwa i Geoinżynierii, Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie, prof. dr hab. inż. Antoni Tajduś, Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
2012-03-20
Od czasów wykonania pierwszych obiektów podziemnych minęło kilkanaście tysięcy lat i okazało się, że bez tego rodzaju budownictwa nie jesteśmy w stanie rozwiązać wielu problemów trapiących współczesne społeczeństwo. Budowle podziemne pozwalają na rozwiązanie szeregu problemów technicznych, takich jak m.in. zmniejszenie ruchu pojazdów samochodowych na powierzchni przez budowę tuneli i ograniczenie potrzeby stosowania coraz większych placów parkingowych przez budowę podziemnych garaży.


Autor: Sweco Polska
2012-02-13
Inżynierowie z Krakowa wspólnie ze szwedzkimi ekspertami biorą udział w projektowaniu jednej z największych inwestycji kolejowych w Szwecji w ostatnich latach – tunelu Citybanan, który będzie przebiegał pod centralnymi dzielnicami Sztokholmu. Polscy specjaliści są odpowiedzialni za opracowanie projektów konstrukcyjnych stanowiących fragment systemu ochrony przeciwpożarowej inwestycji.


Autor: Bai Yun, Zheng Yanlong, Wydział Inżynierii Geotechnicznej, Uniwersytet Tongji, Chiny
2012-01-11
Chiny wchodzą obecnie w okres, w którym wiele nowych obiektów infrastrukturalnych jest lub będzie budowana. W marcu 2011 r. w 12 miastach Chin oddano do użytku 48 linii MRT (szybka kolej miejska) o całkowitej długości 1417 km. Linie te są aktualnie eksploatowane. W artykule opisano krótko metody budowy tuneli, które mogą być zastosowane do budowy tego typu obiektów w miastach.
<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 7 8 | Następna >>

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.