Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Tunele

Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku gotowy »
Autor: Maria Szruba
2014-12-05
Projekt Połączenie Portu Lotniczego z Portem Morskim Gdańsk – Trasa Słowackiego obejmuje budowę i przebudowę kolejnych odcinków Trasy Słowackiego w Gdańsku o łącznej długości ok. 10 km, podzielonych na cztery zadania inwestycyjne. W ramach zadania IV Trasa Słowackiego – odcinek od węzła Marynarki Polskiej do węzła Ku Ujściu powstał tunel wykonany metodą TBM, przebiegający pod Martwą Wisłą.

TBM typu Mixshield poradziła sobie z płytkim przykryciem tunelu »
Autor: Maria Szruba
2014-12-05
Rozmowa z Piotrem Czechem, Gdańskie Inwestycje Komunalne Sp. z o.o., inżynierem kontraktu Połączenie Portu Lotniczego z Portem Morskim Gdańsk – Trasa Słowackiego, odcinek od węzła Ku Ujściu do węzła Marynarki Polskiej. Zadanie IV.

Metro w Krakowie - pomysły, obawy, możliwości »
Autor: Joanna Miciak, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2014-10-08
51 lat temu grupa uczonych krakowskiego oddziału Polskiej Akademii Nauk, w tym jego ścisłe kierownictwo, otworzyła publiczną dyskusję na temat poszerzenia systemu transportu zbiorowego w stolicy Małopolski. Właśnie wtedy po raz pierwszy padło hasło metro w Krakowie, które szybko zostało tematem tabu i tak było traktowane przez kolejne dekady. W ostatnich latach XX stulecia, kiedy stało się jasne, że problemów komunikacyjnych miasta inaczej rozwiązać się nie da, sprawa budowy metra wróciła ze zdwojoną siłą, a wraz z nią obawy, zastrzeżenia i wątpliwości mieszkańców, władz samorządowych, polityków i naukowców.

Tunele wieloprzewodowe dawniej i współcześnie »
Autor: Autor: Andrzej Kuliczkowski, Cezary Madryas
2014-10-07
Książka została zaprezentowana po raz pierwszy na konferencji Technologie Bezwykopowe No-Dig Poland 2014 w Kielcach-Cedzynie 9 kwietnia 2014 r.

Inwestycje tunelowe są nie tylko potrzebne, ale i niezbędne »
Autor: Mariusz Karpiński-Rzepa i Joanna Miciak
2014-10-07
Rozmowa z dr. hab. inż. Stanisławem Nawratem, prof. AGH, mgr. inż. Sebastianem Napierajem oraz mgr inż. Natalią Schmidt-Polończyk z Katedry Górnictwa Podziemnego na Wydziale Górnictwa i Geoinżynierii Akademii Górniczo-Hutniczej.

Budownictwo podziemne i bezpieczeństwo w infrastrukturze »
Autor: Jan Marek, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2014-10-07
10–11 kwietnia 2014 r. Wydział Górnictwa i Geoinżynierii AGH zorganizował konferencję Budownictwo podziemne i bezpieczeństwo w komunikacji drogowej i infrastrukturze miejskiej, w której udział wzięło ponad 80 uczestników z różnych instytucji krajowych i zagranicznych, m.in. naukowców, projektantów, inwestorów, wykonawców, zarządzających tunelami i innymi obiektami podziemnymi.

Wykorzystanie przestrzeni podziemnej drogą do przyszłości »
Autor: prof. dr hab. inż. Anna Siemińska-Lewandowska, Podkomitet Budownictwa Podziemnego; Polski Komitet Geotechniki
2014-05-28
Dwa wydarzenia o kolosalnym znaczeniu dla kierunku i tempa rozwoju budownictwa podziemnego odbyły się w Genewie: Światowy Kongres Tunelowy – WTC (1–6 czerwca 2013 r.) oraz XXXIX Zgromadzenie Ogólne Międzynarodowego Stowarzyszenia Tunelowego i Międzynarodowego Stowarzyszenia Robót Podziemnych – ITA-AITES (2 i 5 czerwca 2013 r.).

Tunele wieloprzewodowe dawniej i współcześnie »
Autor: Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2014-04-07
Autorami książki Tunele wieloprzewodowe dawniej i współcześnie, wydanej przez Politechnikę Świętokrzyską w Kielcach w ramach serii Monografie, Studia, Rozprawy nr 58, są prof. dr hab. inż. Andrzej Kuliczkowski z Politechniki Świętokrzyskiej i prof. dr hab. inż. Cezary Madryas z Politechniki Wrocławskiej.

Metrem pod Wisłą w Warszawie? Być może już za rok »
Autor: Joanna Miciak, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2013-10-02
Sukcesem zakończył się ważny, a jednocześnie jeden z najtrudniejszych etapów budowy centralnego odcinka II linii metra w Warszawie. 12 sierpnia 2013 r. tarcza Krystyna, czyli TBM S646, przebiła się na lewy brzeg Wisły – do wnętrza stacji Centrum Nauki Kopernik. Maszyna wydrążyła pierwszy tunel pod dnem rzeki, drugi wykonuje Elisabetta, która – zgodnie z przewidywaniami – na Powiślu ma pojawić się na początku września. Jeśli pozostałe zadania uda się zrealizować w terminie, odcinek między Rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim zostanie oddany do użytku jesienią 2014 r.

Tunelowanie z zastosowaniem urządzeń tarczowych o przekroju prostokątnym »
Autor: prof. dr hab. inż. Andrzej Kuliczkowski, mgr inż. Michał Fujawa, Politechnika Świętokrzyska, Katedra Sieci i Instalacji Sanitarnych
2013-07-30
Dynamiczny rozwój aglomeracji miejskich przyczynia się do rozwoju i przebudowy infrastruktury podziemnej oraz konstrukcji nowych budowli. Wykonywanie wykopów w centrach miast oznacza niepożądany paraliż komunikacyjny. Do budowy tuneli bez kłopotliwych wykopów stosuje się metodę tunelowania, której prekursorem był sir Marc Isambard Brunel.

<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 7 8 | Następna >>



Reklamy
GEO-Instruments SG Pam Wodociągi Miasta Krakowa Geobrugg Soletanche Porr Keller
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję