



Autotesty

Bezpieczeństwo pracy
Beton
Budownictwo kubaturowe
Budownictwo podziemne
Chemia budowlana
Deskowania
Drogi
Geoinżynieria
Geosyntetyki
Geotechnika
Hydrotechnika
Inżynieria bezwykopowa
Inżynieria środowiska
Kolej
Kompozyty
Koronawirus
Kruszywa
Maszyny budowlane
Mosty
Nawierzchnie
Prefabrykaty
Przepusty
Retencja
Rury
Stal w budownictwie
Technologie informatyczne
Tunele
Wykopy

Bezpieczeństwo pracy

Beton

Budownictwo kubaturowe

Budownictwo podziemne

Chemia budowlana

Deskowania

Drogi

Geoinżynieria

Geosyntetyki

Geotechnika

Hydrotechnika

Inżynieria bezwykopowa

Inżynieria środowiska

Kolej

Kompozyty

Koronawirus

Kruszywa

Maszyny budowlane

Mosty

Nawierzchnie

Prefabrykaty

Przepusty

Retencja

Rury

Stal w budownictwie

Technologie informatyczne

Tunele

Wykopy

Tagi - Tunele

Autor: Maria Szruba
2014-12-05
Projekt Połączenie Portu Lotniczego z Portem Morskim Gdańsk – Trasa Słowackiego obejmuje budowę i przebudowę kolejnych odcinków Trasy Słowackiego w Gdańsku o łącznej długości ok. 10 km, podzielonych na cztery zadania inwestycyjne. W ramach zadania IV Trasa Słowackiego – odcinek od węzła Marynarki Polskiej do węzła Ku Ujściu powstał tunel wykonany metodą TBM, przebiegający pod Martwą Wisłą.


Autor: Maria Szruba
2014-12-05
Rozmowa z Piotrem Czechem, Gdańskie Inwestycje Komunalne Sp. z o.o., inżynierem kontraktu Połączenie Portu Lotniczego z Portem Morskim Gdańsk – Trasa Słowackiego, odcinek od węzła Ku Ujściu do węzła Marynarki Polskiej. Zadanie IV.


Autor: Joanna Miciak, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2014-10-08
51 lat temu grupa uczonych krakowskiego oddziału Polskiej Akademii Nauk, w tym jego ścisłe kierownictwo, otworzyła publiczną dyskusję na temat poszerzenia systemu transportu zbiorowego w stolicy Małopolski. Właśnie wtedy po raz pierwszy padło hasło metro w Krakowie, które szybko zostało tematem tabu i tak było traktowane przez kolejne dekady. W ostatnich latach XX stulecia, kiedy stało się jasne, że problemów komunikacyjnych miasta inaczej rozwiązać się nie da, sprawa budowy metra wróciła ze zdwojoną siłą, a wraz z nią obawy, zastrzeżenia i wątpliwości mieszkańców, władz samorządowych, polityków i naukowców.


Autor: Autor: Andrzej Kuliczkowski, Cezary Madryas
2014-10-07
Książka została zaprezentowana po raz pierwszy na konferencji Technologie Bezwykopowe No-Dig Poland 2014 w Kielcach-Cedzynie 9 kwietnia 2014 r.


Autor: Mariusz Karpiński-Rzepa i Joanna Miciak
2014-10-07
Rozmowa z dr. hab. inż. Stanisławem Nawratem, prof. AGH, mgr. inż. Sebastianem Napierajem oraz mgr inż. Natalią Schmidt-Polończyk z Katedry Górnictwa Podziemnego na Wydziale Górnictwa i Geoinżynierii Akademii Górniczo-Hutniczej.


Autor: Jan Marek, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2014-10-07
10–11 kwietnia 2014 r. Wydział Górnictwa i Geoinżynierii AGH zorganizował konferencję Budownictwo podziemne i bezpieczeństwo w komunikacji drogowej i infrastrukturze miejskiej, w której udział wzięło ponad 80 uczestników z różnych instytucji krajowych i zagranicznych, m.in. naukowców, projektantów, inwestorów, wykonawców, zarządzających tunelami i innymi obiektami podziemnymi.


Autor: prof. dr hab. inż. Anna Siemińska-Lewandowska, Podkomitet Budownictwa Podziemnego; Polski Komitet Geotechniki
2014-05-28
Dwa wydarzenia o kolosalnym znaczeniu dla kierunku i tempa rozwoju budownictwa podziemnego odbyły się w Genewie: Światowy Kongres Tunelowy – WTC (1–6 czerwca 2013 r.) oraz XXXIX Zgromadzenie Ogólne Międzynarodowego Stowarzyszenia Tunelowego i Międzynarodowego Stowarzyszenia Robót Podziemnych – ITA-AITES (2 i 5 czerwca 2013 r.).


Autor: Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2014-04-07
Autorami książki Tunele wieloprzewodowe dawniej i współcześnie, wydanej przez Politechnikę Świętokrzyską w Kielcach w ramach serii Monografie, Studia, Rozprawy nr 58, są prof. dr hab. inż. Andrzej Kuliczkowski z Politechniki Świętokrzyskiej i prof. dr hab. inż. Cezary Madryas z Politechniki Wrocławskiej.


Autor: Joanna Miciak, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2013-10-02
Sukcesem zakończył się ważny, a jednocześnie jeden z najtrudniejszych etapów budowy centralnego odcinka II linii metra w Warszawie. 12 sierpnia 2013 r. tarcza Krystyna, czyli TBM S646, przebiła się na lewy brzeg Wisły – do wnętrza stacji Centrum Nauki Kopernik. Maszyna wydrążyła pierwszy tunel pod dnem rzeki, drugi wykonuje Elisabetta, która – zgodnie z przewidywaniami – na Powiślu ma pojawić się na początku września. Jeśli pozostałe zadania uda się zrealizować w terminie, odcinek między Rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim zostanie oddany do użytku jesienią 2014 r.


Autor: prof. dr hab. inż. Andrzej Kuliczkowski, mgr inż. Michał Fujawa, Politechnika Świętokrzyska, Katedra Sieci i Instalacji Sanitarnych
2013-07-30
Dynamiczny rozwój aglomeracji miejskich przyczynia się do rozwoju i przebudowy infrastruktury podziemnej oraz konstrukcji nowych budowli. Wykonywanie wykopów w centrach miast oznacza niepożądany paraliż komunikacyjny. Do budowy tuneli bez kłopotliwych wykopów stosuje się metodę tunelowania, której prekursorem był sir Marc Isambard Brunel.
<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 7 8 | Następna >>

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.