YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Tunele

Wraz z budową autostrad na terenach górskich pojawiły się w Polsce tunele »
Autor: Mariusz Karpiński-Rzepa, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2018-01-30
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Antonim Tajdusiem, kierownikiem Katedry Geomechaniki, Budownictwa i Geotechniki na Wydziale Górnictwa i Geoinżynierii Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, rektorem tej uczelni w latach 2005–2012.

Astaldi buduje nowy odcinek zakopianki, Naprawa – Skomielna Biała wraz z tunelem »
Autor: inż. Felice Schiavone, inż. Urszula Ryndak, Mateusz Witczyński, Astaldi S.p.A.
2017-05-24
Siedemnastokilometrowym odcinkiem popularnej zakopianki na odcinku od Lubnia do Rabki-Zdroju każdej doby, według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r., przejeżdża 17 tys. samochodów. Tak duże natężenie ruchu wynika z faktu, że trasa prowadzi do jednego z najpopularniejszych kurortów turystycznych w Polsce. Zakopane odwiedza co roku przeszło dwa miliony turystów. Dziś trasa ekspresowa kończy się w Lubniu, a dalej poza krótkimi odcinkami siódemka jest drogą krajową jednojezdniową.

Domieszki stosowane w procesie drążenia tuneli »
Autor: dr Eugen Kleen, Tadeusz Wasąg, Witold Chodyń, MC-Bauchemie Sp. z o.o.
2017-04-10
Jedną z najczęstszych metod drążenia tuneli jest metoda równoważenia ciśnienia gruntu EPB (Earth Pressure Balance). Jest to technologia, w której wydobyty materiał zostaje zmodyfikowany domieszkami i dodatkami chemicznymi. Celem modyfikacji jest nadanie urobkowi odpowiedniej konsystencji, aby z jednej strony zapewnić hydrostatyczne podparcie czoła wyrobiska, z drugiej umożliwić transport przenośnikiem śrubowym i dalej taśmociągiem do składowisk. Domieszki modyfikujące urobek to środki powierzchniowo czynne, polimery i stabilizatory.

Wykonanie metodą odkrywkową portali tunelu na Słowacji »
Autor: inż. Małgorzata Staruch, inż. Łukasz Kliszewski, mgr inż. Pavel Bulejko, ABM Europe, oddział ABM Mosty
2016-11-23
Konstrukcja portali nowego tunelu Šibenik, zbudowanego metodą odkrywkową w powiecie Lewocza na Słowacji, została wykonana przy użyciu systemu prefabrykowanych elementów żelbetowych o przekroju łukowym. Na Słowacji była to pierwsza tego typu konstrukcja dla poprowadzenia autostrady. W artykule przedstawiono ogólne informacje dotyczące budowy obiektu tunelowego w ramach projektu budowy autostrady D1 Jánovce – Jablonov, a także szczegóły prac związanych z technologią wykonania tunelu. Cały projekt D1 Jánovce – Jablonov był realizowany zgodnie z żółtą książką FIDIC jako zaprojektuj i zbuduj.

PORR buduje tunele w Norwegii »
Autor: PORR Polska SA
2016-11-18
Spółka PORR Nordic Construction Norge (PNC Norge) uzyskała od Nordland Fylkeskommune/Statens Vegvesen zlecenie na budowę 5,5-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 17 w gminie Nordland. Trasa ma przebiegać przez dwa tunele. Wartość kontraktu opiewa na ok. 340 mln koron norweskich (ok. 36,3 mln €).

Tunel św. Gotarda otwarty »
Autor: Opracowanie redakcyjne na podstawie materiałów AlpTransit Gotthard AG
2016-09-21
Mówi się, że Szwajcarzy lubią być punktualni i dlatego uwielbiają drogi na skróty. Abstrahując od motywacji, największy projekt budowlany w historii Szwajcarii – tunel św. Gotarda (niem. Gotthard-Basistunnel, ang. Gotthard Base Tunnel), robi ogromne wrażenie. Tunel leży w samym środku New Rail Link through the Alps (NRLA), czyli nowej linii kolejowej biegnącej przez Alpy i łączącej Włochy ze Szwajcarią.

Budownictwo podziemne i bezpieczeństwo w komunikacji drogowej i infrastrukturze miejskiej »
Autor: dr inż. Natalia Schmidt-Polończyk, Akademia Górniczo-Hutnicza, Wydział Górnictwa i Geoinżynierii
2016-07-27
21–22 kwietnia 2016 r. Wydział Górnictwa i Geoinżynierii Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie zorganizował III edycję konferencji Budownictwo podziemne i bezpieczeństwo w komunikacji drogowej i infrastrukturze miejskiej, która odbyła się w Centrum Energetyki AGH. W konferencji udział wzięło ok. stu uczestników z różnych instytucji krajowych i zagranicznych, m.in. naukowcy, projektanci, inwestorzy, wykonawcy, zarządcy tuneli i innych obiektów podziemnych. Obecni byli również goście z zagranicy, m.in. z firm Aigner Tunnel Technology, Astaldi, Bochumer Eisenhütte Heintzmann, Promat, Zitron.

Maszyny budowlane, cz. 2 Maszyny do robót ziemnych i modyfikacji gruntów »
Autor: Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2016-07-27
Efektywność procesów budowlanych jest w dużej mierze uzależniona od wydajności pracy zespołów maszyn i urządzeń. Dlatego decyzja w sprawie wyboru odpowiedniego parku maszyn, sposobu jego pozyskania i właściwej eksploatacji powinna być dobrze przemyślana.

Tunel drogowy pod Martwą Wisłą Budową Roku 2015! »
Autor: Mariusz Karpiński-Rzepa, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2016-07-26
Rozmowa z Z Ryszardem Trykosko, prezesem zarządu Gdańskie Inwestycje Komunalne Sp. z o.o.

Tunel pod Martwą Wisłą już przejezdny »
Autor: Gdańskie Inwestycje Komunalne Sp. z o.o.
2016-05-23
23 kwietnia 2016 r. prezydent Gdańska Paweł Adamowicz po krótkiej uroczystości otworzył szlabany i pierwszym samochodem wraz ze zwycięzcą licytacji w WOŚP przejechał przez tunel pod Martwą Wisłą. Chwilę później udostępniono obiekt do ruchu dla wszystkich kierowców.

1 2 3 4 5 6 7 8 | Następna >>



Reklamy
PAM Loyd Soletanche Sitech DCS Budimex Uponor Mosty Polskie
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję