YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Tunele

Astaldi buduje nowy odcinek zakopianki, Naprawa – Skomielna Biała wraz z tunelem »
Autor: inż. Felice Schiavone, inż. Urszula Ryndak, Mateusz Witczyński, Astaldi S.p.A.
2017-05-24
Siedemnastokilometrowym odcinkiem popularnej zakopianki na odcinku od Lubnia do Rabki-Zdroju każdej doby, według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r., przejeżdża 17 tys. samochodów. Tak duże natężenie ruchu wynika z faktu, że trasa prowadzi do jednego z najpopularniejszych kurortów turystycznych w Polsce. Zakopane odwiedza co roku przeszło dwa miliony turystów. Dziś trasa ekspresowa kończy się w Lubniu, a dalej poza krótkimi odcinkami siódemka jest drogą krajową jednojezdniową.

Domieszki stosowane w procesie drążenia tuneli »
Autor: dr Eugen Kleen, Tadeusz Wasąg, Witold Chodyń, MC-Bauchemie Sp. z o.o.
2017-04-10
Jedną z najczęstszych metod drążenia tuneli jest metoda równoważenia ciśnienia gruntu EPB (Earth Pressure Balance). Jest to technologia, w której wydobyty materiał zostaje zmodyfikowany domieszkami i dodatkami chemicznymi. Celem modyfikacji jest nadanie urobkowi odpowiedniej konsystencji, aby z jednej strony zapewnić hydrostatyczne podparcie czoła wyrobiska, z drugiej umożliwić transport przenośnikiem śrubowym i dalej taśmociągiem do składowisk. Domieszki modyfikujące urobek to środki powierzchniowo czynne, polimery i stabilizatory.

Wykonanie metodą odkrywkową portali tunelu na Słowacji »
Autor: inż. Małgorzata Staruch, inż. Łukasz Kliszewski, mgr inż. Pavel Bulejko, ABM Europe, oddział ABM Mosty
2016-11-23
Konstrukcja portali nowego tunelu Šibenik, zbudowanego metodą odkrywkową w powiecie Lewocza na Słowacji, została wykonana przy użyciu systemu prefabrykowanych elementów żelbetowych o przekroju łukowym. Na Słowacji była to pierwsza tego typu konstrukcja dla poprowadzenia autostrady. W artykule przedstawiono ogólne informacje dotyczące budowy obiektu tunelowego w ramach projektu budowy autostrady D1 Jánovce – Jablonov, a także szczegóły prac związanych z technologią wykonania tunelu. Cały projekt D1 Jánovce – Jablonov był realizowany zgodnie z żółtą książką FIDIC jako zaprojektuj i zbuduj.

PORR buduje tunele w Norwegii »
Autor: PORR Polska SA
2016-11-18
Spółka PORR Nordic Construction Norge (PNC Norge) uzyskała od Nordland Fylkeskommune/Statens Vegvesen zlecenie na budowę 5,5-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 17 w gminie Nordland. Trasa ma przebiegać przez dwa tunele. Wartość kontraktu opiewa na ok. 340 mln koron norweskich (ok. 36,3 mln €).

Tunel św. Gotarda otwarty »
Autor: Opracowanie redakcyjne na podstawie materiałów AlpTransit Gotthard AG
2016-09-21
Mówi się, że Szwajcarzy lubią być punktualni i dlatego uwielbiają drogi na skróty. Abstrahując od motywacji, największy projekt budowlany w historii Szwajcarii – tunel św. Gotarda (niem. Gotthard-Basistunnel, ang. Gotthard Base Tunnel), robi ogromne wrażenie. Tunel leży w samym środku New Rail Link through the Alps (NRLA), czyli nowej linii kolejowej biegnącej przez Alpy i łączącej Włochy ze Szwajcarią.

Budownictwo podziemne i bezpieczeństwo w komunikacji drogowej i infrastrukturze miejskiej »
Autor: dr inż. Natalia Schmidt-Polończyk, Akademia Górniczo-Hutnicza, Wydział Górnictwa i Geoinżynierii
2016-07-27
21–22 kwietnia 2016 r. Wydział Górnictwa i Geoinżynierii Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie zorganizował III edycję konferencji Budownictwo podziemne i bezpieczeństwo w komunikacji drogowej i infrastrukturze miejskiej, która odbyła się w Centrum Energetyki AGH. W konferencji udział wzięło ok. stu uczestników z różnych instytucji krajowych i zagranicznych, m.in. naukowcy, projektanci, inwestorzy, wykonawcy, zarządcy tuneli i innych obiektów podziemnych. Obecni byli również goście z zagranicy, m.in. z firm Aigner Tunnel Technology, Astaldi, Bochumer Eisenhütte Heintzmann, Promat, Zitron.

Maszyny budowlane, cz. 2 Maszyny do robót ziemnych i modyfikacji gruntów »
Autor: Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2016-07-27
Efektywność procesów budowlanych jest w dużej mierze uzależniona od wydajności pracy zespołów maszyn i urządzeń. Dlatego decyzja w sprawie wyboru odpowiedniego parku maszyn, sposobu jego pozyskania i właściwej eksploatacji powinna być dobrze przemyślana.

Tunel drogowy pod Martwą Wisłą Budową Roku 2015! »
Autor: Mariusz Karpiński-Rzepa, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2016-07-26
Rozmowa z Z Ryszardem Trykosko, prezesem zarządu Gdańskie Inwestycje Komunalne Sp. z o.o.

Tunel pod Martwą Wisłą już przejezdny »
Autor: Gdańskie Inwestycje Komunalne Sp. z o.o.
2016-05-23
23 kwietnia 2016 r. prezydent Gdańska Paweł Adamowicz po krótkiej uroczystości otworzył szlabany i pierwszym samochodem wraz ze zwycięzcą licytacji w WOŚP przejechał przez tunel pod Martwą Wisłą. Chwilę później udostępniono obiekt do ruchu dla wszystkich kierowców.

Budownictwo podziemne szansą rozwoju współczesnych miast »
Autor: prof. dr hab. inż. Antoni Tajduś, kierownik Katedry Geomechaniki, Budownictwa i Geotechniki, Wydział Górnictwa i Geoinżynierii Akademii Górniczo-Hutniczej, rektor AGH w latach 2005–2012
2016-05-23
Kiedy kilkanaście tysięcy lat temu pojawiły się pierwsze budowle podziemne, zapewne nikt nie przypuszczał, że budownictwo podziemne tak się rozwinie i nie będą mogły bez niego funkcjonować współczesne społeczeństwa. Dzisiaj trudno sobie wyobrazić drogi szybkiego ruchu bez tuneli, dostarczanie czystej wody, energii, towarów oraz odstawy odpadów bez odpowiednich budowli podziemnych. Następuje przecież ciągły wzrost liczby ludności w świecie, przenoszenie się ludzi ze wsi do miast i związana z tym ich rozbudowa.

1 2 3 4 5 6 7 8 | Następna >>



Reklamy
Soletanche DCS Uponor Mosty Polskie Sitech Polska Amago Lloyd Polska SSAB
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję