



Autotesty

Bezpieczeństwo pracy
Beton
Budownictwo kubaturowe
Budownictwo podziemne
Chemia budowlana
Deskowania
Drogi
Geoinżynieria
Geosyntetyki
Geotechnika
Hydrotechnika
Inżynieria bezwykopowa
Inżynieria środowiska
Kolej
Kompozyty
Koronawirus
Kruszywa
Maszyny budowlane
Mosty
Nawierzchnie
Prefabrykaty
Przepusty
Retencja
Rury
Stal w budownictwie
Technologie informatyczne
Tunele
Wykopy

Bezpieczeństwo pracy

Beton

Budownictwo kubaturowe

Budownictwo podziemne

Chemia budowlana

Deskowania

Drogi

Geoinżynieria

Geosyntetyki

Geotechnika

Hydrotechnika

Inżynieria bezwykopowa

Inżynieria środowiska

Kolej

Kompozyty

Koronawirus

Kruszywa

Maszyny budowlane

Mosty

Nawierzchnie

Prefabrykaty

Przepusty

Retencja

Rury

Stal w budownictwie

Technologie informatyczne

Tunele

Wykopy

Tagi - Tunele

Autor: Oprac. Redakcja na podstawie materiałów i transmisji Stowarzyszenia Polski Kongres Drogowy
2021-03-23
3 i 4 lutego 2021 r. Stowarzyszenie Polski Kongres Drogowy (PKD) zorganizowało w trybie online III Międzynarodowe Forum Tunelowe. Patronami konferencji byli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oraz Międzynarodowe Stowarzyszenie Tunelowe i Budownictwa Podziemnego ITA-AITES. Wybitni eksperci z międzynarodowych organizacji i firm zajmujących się budową tuneli komunikacyjnych zaprezentowali przykłady osiągnięć współczesnej podziemnej techniki budowlanej. W spotkaniu wzięło udział prawie 200 uczestników online.


Autor: PORR SA
2021-03-23
Trwają prace na budowie drogi ekspresowej S3 Legnica – Lubawka, odcinek Bolków – granica państwa, zadanie III – od węzła Bolków (bez węzła) do węzła Kamienna Góra Północ (bez węzła).


Autor: Oprac. Redakcja na podstawie materiałów GDDKiA
2021-02-02
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad realizuje obecnie dziewięć tuneli drogowych o długości ok. 14 km, a w ciągu najbliższej dekady przewiduje zlecić do wykonania kolejne projekty o łącznej długości ok. 25 km.


Autor: Oprac. Redakcja na podstawie materiałów PKP PLK SA
2021-02-02
Ruszyły tarcze dużej i małej maszyny do drążenia tuneli w Łodzi. Katarzyna – duża TBM – rozpoczęła pracę przy dwutorowym tunelu do Łodzi Fabrycznej. Faustyna – mniejsza TBM – wykona cztery jednotorowe tunele do Łodzi Kaliskiej i Łodzi Żabieniec. To inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych SA za ponad 1,7 mld zł, współfinansowana z POIiŚ.


Autor:
2020-11-27
Tunel ma wzmocnioną budowę wewnętrzną. Wykonawca oczyścił jej ceglaną powierzchnię, usunął poluzowane elementy i uzupełnił spoiny.


Autor: Opracowanie Redakcja na podstawie materiałów PKP PLK S.A.
2020-11-27
Komora startowa dużej tarczy TBM osiągnęła docelową głębokość 30 m. Budowana jest komora dla małej TBM i wyjazdy z podziemnych tras. Montowane są maszyny do drążenia tuneli. Inwestycja za ponad 1,7 mld zł realizowana w Łodzi przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększy możliwości kolei w relacjach dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych. Projekt jest współfinansowany z unijnych środków POIiŚ.


Autor:
2020-05-31
Pomimo epidemii koronawirusa na budowie odcinka tunelowego S7 Naprawa – Skomielna Biała nie zaprzestano prac.


Autor: Tomasz Orłowski, Polski Kongres Drogowy – Polski Komitet Narodowy PIARC
2020-03-28
21–22 stycznia 2020 r. we Wrocławiu odbyła się zorganizowana już po raz drugi przez Polski Kongres Drogowy – Polski Komitet Narodowy Światowego Stowarzyszenia Drogowego PIARC oraz Oddział GDDKiA we Wrocławiu międzynarodowa konferencja Polskie Forum Tunelowe.


Autor: Opracowanie Redakcja na podstawie materiałów GDDKiA
2020-02-04
Budowa nowych dróg na terenie całego kraju i w bardzo zróżnicowanym terenie sprawia, że tunele stają się coraz częstszym elementem krajobrazu drogowego w Polsce. Obecnie na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA jest tylko jeden tunel o długości przekraczającej 500 m. Dzięki prowadzonym pracom projektowym, przetargom i realizowanym kontraktom w ciągu najbliższych lat łączna długość tuneli wzrośnie do blisko 27 km!


Autor: Opracowanie Redakcja
2019-12-03
O tym, że budownictwo tunelowe rozwija się obecnie bardzo dynamicznie, świadczą nie tylko coraz bardziej spektakularne realizacje, ale także liczne spotkania poświęcone tej gałęzi budownictwa. Innowacje z zachowaniem zasad bezpieczeństwa zapewniają dziś bezpieczną i coraz szybszą budowę w zmiennych warunkach geologicznych i głębokościowych.

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.