Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Mosty

XX Europejska Wyprawa Mostowa Gruzja – Armenia 2014, cz. 4 »
Autor: Autor: prof. dr hab. inż. Kazimierz Flaga dr h.c., Katedra Budowy Mostów i Tuneli, Politechnika Krakowska
2015-06-09
W czwartej i ostatniej części relacji z XX Europejskiej Wyprawy Mostowej, zorganizowanej w 2014 r. przez mostowców z Politechniki Krakowskiej, poznajemy zabytki południowo-wschodniej i północnej Armenii, a także historyczne i współczesne obiekty mostowe tego regionu.

Drogowe i mostowe bariery ochronne »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2015-06-08
Bariery ochronne to urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD), których rolą jest ograniczenie skutków zdarzeń drogowych, takich jak wypadki i kolizje. Jednocześnie stanowią fizyczną przeszkodę, która w przypadku najechania przez pojazd może się okazać poważnym zagrożeniem zarówno dla uczestników ruchu drogowego, jak i osób znajdujących się w otoczeniu drogi. Bariery ochronne powinny więc być stosowane tylko wtedy, gdy ich brak mógłby spowodować bardziej negatywne skutki dla osób przebywających w pojeździe oraz na obszarze zagrożonym niż w przypadku ich zastosowania.

Konstrukcje sprężone. Cz. 4. Stany graniczne użytkowalności elementów sprężonych »
Autor: dr inż. Piotr Gwoździewicz, Pracownia Konstrukcji Sprężonych, Instytut Materiałów i Konstrukcji Budowlanych, Politechnika Krakowska
2015-06-08
Metoda stanów granicznych (SG) w postaci opisanej w normie Eurokod 2 (PN-EN 1992-1-1, [1]), poza omówioną wcześniej grupą stanów granicznych nośności elementów sprężonych („Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne” 2015, nr 1 [58], s. 64–69), wymaga od projektanta sformułowania, a następnie sprawdzenia warunków stanów granicznych użytkowalności (SGU). Warunki te dotyczą cech użytkowych konstrukcji, jej trwałości, estetyki oraz sprawdzenia zgodności przyjętych założeń obliczeniowych z rzeczywistą pracą elementów.

Technologia wykonania kesonu mostu Tresfjorda »
Autor: mgr inż. Przemysław Pielach, Bilfinger Infrastructure SA
2015-06-06
W artykule został opisany przebieg budowy i instalacji kesonu fundamentowego mostu Tresfjorda w Norwegii. Prace były wykonywane od lipca 2013 r. do sierpnia 2014 r. przez JV Bilfinger Tresfjorda. Wybudowany keson jest jedną z największych tego typu konstrukcji nie tylko w Norwegii, ale i na świecie. Prace podwodne związane z fundamentem wykonała norweska firma nurkowa EB Marine i zostały one tutaj jedynie zasygnalizowane.

XV Bal Małopolskich Mostowców »
Autor: Grażyna Czopek, przewodnicząca Oddziału Małopolskiego ZMRP
2015-06-05
7 lutego 2015 r. odbył się XV jubileuszowy Bal Małopolskich Mostowców. Temat przewodni tego karnawałowego spotkania nawiązywał do zorganizowanej w październiku 2014 r. wyprawy mostowej do USA. Wehikuł czasu przeniósł nas do Chicago z 1925 r.

Północna obwodnica Rzeszowa z mostem na Wisłoku »
Autor: mgr inż. Łukasz Nec, ULMA Construccion Polska SA
2015-06-05
W lipcu 2014 r. ruszyły prace przy budowie największej w ostatnich latach rzeszowskiej inwestycji. Nowy, podwieszony most na Wisłoku oraz sąsiadującym z rzeką zbiorniku bezpieczeństwa Elektrociepłowni Rzeszów będzie położony w ciągu północnej obwodnicy miasta, łączącej ul. Załęską z ul. Lubelską. Droga o długości ok. 1,8 km ma odciążyć centrum miasta od ruchu tranzytowego na kierunku wschód – zachód. Sama przeprawa, licząca ponad 480 m, będzie najdłuższym tego typu obiektem na Podkarpaciu.

XX Europejska Wyprawa Mostowa Gruzja – Armenia 2014, cz. 3 »
Autor: prof. dr hab. inż. Kazimierz Flaga dr h.c., Katedra Budowy Mostów i Tuneli, Politechnika Krakowska
2015-04-09
W dwóch poprzednich częściach artykułu opisano krajobraz, zabytki i wrażenia z pobytu w Gruzji. W tej części przenosimy się do Armenii, której lud przybył do Azji Mniejszej w tym samym czasie co Grecy do Grecji (XX–XVII w. p.n.e.), a w I w. p.n.e. wyrosła na prawdziwą potęgę. Niestety w ciągu całej swojej historii musiała zmagać się z obcą dominacją, co czyni Ormian szczególnie bliskimi Polakom. Armenia to pierwsze w dziejach państwo chrześcijańskie. Ok. 400 r. miała już własny alfabet dla języka armeńskiego, który stał się nie tylko językiem liturgicznym, ale i literackim.

XX Europejska Wyprawa Mostowa Gruzja – Armenia 2014, cz. 2 »
Autor: prof. dr hab. inż. Kazimierz Flaga dr h.c., Katedra Budowy Mostów i Tuneli, Politechnika Krakowska
2015-02-06
W pierwszej części artykułu opisano pierwsze cztery dni fascynującej wyprawy do Gruzji i Armenii, jaką 42-osobowy zespół mostowców – profesjonalnie zajmujących się mostownictwem oraz pasjonatów mostownictwa – pod kierownictwem prof. Kazimierza Flagi odbył w lipcu 2014 r. W tej części poznamy kolejne jej etapy, w czasie których członkowie wyprawy zwiedzali tak niezwykłe miejsca, jak m.in. Kutaisi, dawną stolicę Gruzji i jedno z najstarszych miast na świecie, zespół klasztorny Gelati założony w 1106 r. przez Dawida IV Budowniczego czy jaskiniowe miasto Wardzia.

Konstrukcje sprężone. Cz. 3. Stany graniczne nośności przekrojów sprężonych »
Autor: dr inż. Piotr Gwoździewicz, Pracownia Konstrukcji Sprężonych, Instytut Materiałów i Konstrukcji Budowlanych, Politechnika Krakowska
2015-02-05
Po omówieniu koncepcji sprężania konstrukcji w pierwszej części opracowania („Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne” 2014, nr 5 [56], s. 58–63) oraz przedstawieniu metod obliczania siły sprężającej w drugiej części („Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne” 2014, nr 6 [57], s. 90–95) w niniejszej części autor opisuje metody obliczania stanów granicznych nośności. Weryfikacja warunków nośności jest warunkiem niezbędnym w projektowaniu elementów konstrukcyjnych z betonu.

Konstrukcje sprężone. Cz. 2. Siła sprężająca »
Autor: dr. inż. Piotr Gwoździewicz, Pracownia Konstrukcji Sprężonych, Instytut Materiałów i Konstrukcji Budowlanych, Politechnika Krakowska
2014-12-09
Pierwsza część artykułu – Konstrukcje sprężone. Materiały i wykonanie prac – została opublikowana w poprzednim numerze „Nowoczesnego Budownictwa Inżynieryjnego” [2014, nr 5 (56), s. 58–63]. Poza obszernie zreferowanymi i bogato zilustrowanymi zagadnieniami tytułowymi opisano w nim m.in. koncepcję i historię sprężania, czyli celowego wprowadzania naprężeń w materiał, a także rodzaje badań wykonanych konstrukcji. W tej części autor przedstawia metody obliczenia siły sprężającej.

<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Następna >>



Reklamy
GEO-Instruments SG Pam Keller Porr Wodociągi Miasta Krakowa Geobrugg Soletanche
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję