YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Mosty

Współczesne metody budowy, wzmacniania i przebudowy mostów 2015 »
Autor: dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, Politechnika Poznańska, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Instytut Inżynierii Lądowej
2015-10-12
2 i 3 czerwca 2015 r. w Rosnówku koło Poznania odbyło się jubileuszowe XXV seminarium Współczesne metody budowy, wzmacniania i przebudowy mostów. Organizatorami seminarium byli Instytut Inżynierii Lądowej Politechniki Poznańskiej oraz Wielkopolski Oddział ZMRP.

PORR Polska Infrastructure SA – stawiamy na dywersyfikację, także geograficzną »
Autor: Mariusz Karpiński-Rzepa, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2015-10-08
Rozmowa z Krzysztofem Laskowskim, dyrektorem ds. technicznych oddziału mostowego PORR Polska Infrastructure SA.

Mosty i wiadukty ważnym elementem kształtowania krajobrazu »
Autor: Edyta Kaniuk, Instytut Badawczy Dróg i Mostów
2015-08-05
Instytut Badawczy Dróg i Mostów wraz z Polską Izbą Konstrukcji Stalowych byli organizatorami konferencji Mosty i wiadukty ważnym elementem kształtowania krajobrazu, która odbyła się 14 maja 2015 r. podczas targów Autostrada-Polska w Kielcach.

Bilfinger Infrastructure buduje mosty w Norwegii i Polsce »
Autor: Mateusz Gdowski, Bilfinger Infrastructure SA
2015-08-04
Przedstawiciele austriackiego koncernu PORR podpisali z zarządem Bilfinger SE wstępną umowę kupna Bilfinger Infrastructure SA. Nowy branżowy inwestor to szansa na dalszy rozwój spółki oraz wzajemne wykorzystanie potencjałów przy kompleksowej realizacji dużych kontraktów. Firma buduje obecnie m.in. trzy obiekty mostowe w Norwegii (Tresfjord, Harpe, Farris) oraz dwa obiekty mostowe w kraju (most Łazienkowski w Warszawie, most przez Wisłok w Rzeszowie).

Niekonwencjonalne mosty podwieszone i extradosed »
Autor: mgr inż. Dawid Kisała, Katedra Budowy Mostów i Tuneli, Instytut Materiałów i Konstrukcji Budowlanych, Wydział Inżynierii Lądowej, Politechnika Krakowska
2015-08-04
Od kilkunastu lat w światowym i polskim mostownictwie pojawiają się nowe konstrukcje, które są ewolucją rozwiązań belkowych i podwieszonych. Obecnie za najbardziej rozpoznawalne uznać możemy mosty typu extradosed, które coraz częściej proponowane są jako obiekty o rozpiętości do 200,0 m. Jednak to nie jedyne rozwiązania, których dynamiczny rozwój można obecnie obserwować. W artykule omówiono nowe trendy w kształtowaniu mostów, kładąc nacisk na konstrukcje typu extradosed, under-deck, podwieszone z kablami umieszczonymi ponad i pod pomostem oraz extra-intradosed z uwzględnieniem ich zastosowania oraz charakteru pracy.

Łukowe obiekty inżynieryjne z prefabrykatów żelbetowych typu TechSpan® »
Autor: mgr inż. Marcin Chudek, Freyssinet Polska Sp. z o.o.
2015-08-04
Inwestorzy przykładają coraz większą wagę do kosztów społecznych budowy nowej infrastruktury komunikacyjnej w Polsce. Większy nacisk kładziony jest również na czas realizacji inwestycji. Chociaż nowo budowanych lub modernizowanych dróg i linii kolejowych przybywa, to jednak w tym samym czasie w szybkim tempie wzrasta również grono ich użytkowników. Fakt ten powoduje, że w debacie społecznej liczba i tempo prowadzonych inwestycji są wciąż powodem do wielu dyskusji. Współczesne technologie budowy mostów wychodzą naprzeciw tym oczekiwaniom i są narzędziem wspierającym inwestorów w ich staraniach o sprawną realizację planów.

XX Europejska Wyprawa Mostowa Gruzja – Armenia 2014, cz. 4 »
Autor: Autor: prof. dr hab. inż. Kazimierz Flaga dr h.c., Katedra Budowy Mostów i Tuneli, Politechnika Krakowska
2015-06-09
W czwartej i ostatniej części relacji z XX Europejskiej Wyprawy Mostowej, zorganizowanej w 2014 r. przez mostowców z Politechniki Krakowskiej, poznajemy zabytki południowo-wschodniej i północnej Armenii, a także historyczne i współczesne obiekty mostowe tego regionu.

Drogowe i mostowe bariery ochronne »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2015-06-08
Bariery ochronne to urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD), których rolą jest ograniczenie skutków zdarzeń drogowych, takich jak wypadki i kolizje. Jednocześnie stanowią fizyczną przeszkodę, która w przypadku najechania przez pojazd może się okazać poważnym zagrożeniem zarówno dla uczestników ruchu drogowego, jak i osób znajdujących się w otoczeniu drogi. Bariery ochronne powinny więc być stosowane tylko wtedy, gdy ich brak mógłby spowodować bardziej negatywne skutki dla osób przebywających w pojeździe oraz na obszarze zagrożonym niż w przypadku ich zastosowania.

Konstrukcje sprężone. Cz. 4. Stany graniczne użytkowalności elementów sprężonych »
Autor: dr inż. Piotr Gwoździewicz, Pracownia Konstrukcji Sprężonych, Instytut Materiałów i Konstrukcji Budowlanych, Politechnika Krakowska
2015-06-08
Metoda stanów granicznych (SG) w postaci opisanej w normie Eurokod 2 (PN-EN 1992-1-1, [1]), poza omówioną wcześniej grupą stanów granicznych nośności elementów sprężonych („Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne” 2015, nr 1 [58], s. 64–69), wymaga od projektanta sformułowania, a następnie sprawdzenia warunków stanów granicznych użytkowalności (SGU). Warunki te dotyczą cech użytkowych konstrukcji, jej trwałości, estetyki oraz sprawdzenia zgodności przyjętych założeń obliczeniowych z rzeczywistą pracą elementów.

IX Narciarskie Zawody Mostowców »
Autor: Asis Sp. z o.o.
2015-06-08
28 lutego 2015 r. na stoku Polczakówka w Rabce-Zdroju odbyły się IX Narciarskie Zawody Mostowców w narciarstwie alpejskim, zorganizowane przez firmę Asis Sp. z o.o. przy współpracy Mostów Katowice Sp. z o.o. Honorowy patronat nad imprezą tradycyjnie objęła Grażyna Czopek, przewodnicząca Oddziału Małopolskiego Związku Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej.

<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | Następna >>



Reklamy
Uponor Mosty Polskie DCS Menard BASF Keller MPWIK E droga
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję