Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Mosty

Mosty i tunele słonecznej Dalmacji »
Autor: Maria Szruba, Mariusz Karpiński-Rzepa, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2020-06-02
Co prawda od kilku tygodni żyjemy w izolacji z uwagi na możliwość zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2 oraz obowiązujące przepisy mające powstrzymać epidemię, ale na szczęście w sukurs przychodzą wspomnienia letnich podróży. Zwłaszcza jeśli ich celem była Chorwacja, której drogi i bezdroża pokonywaliśmy Subaru XV z silnikiem 1,6 o mocy 115 KM. Przemierzając kolejne kilometry najpierw polskich, potem czeskich, austriackich i słoweńskich dróg, dotarliśmy do miejsc, które zachwycają nie tylko fanów Gry o tron.

XXV Europejska Wyprawa Mostowa Cypr 2019, cz. 2 »
Autor: dr inż. Andrzej Stańczyk, weryfikacja tekstu: prof. dr hab. inż. Kazimierz Flaga, dr h.c.m.
2020-03-28
Czwartego i piątego dnia wyprawy zwiedzano głównie północną, turecką część Cypru, m.in. Salaminę, wielowiekową stolicę i największy port wyspy, Famagustę z jej potężnymi murami obronnymi, Nikozję Północną z meczetem Selima – najstarszą gotycką budowlą na Cyprze. W części południowej, greckiej, zwiedzano m.in. Larnakę, jedną z najstarszych niegdysiejszych kolonii fenickich, a także miejsce działalności i pochówku św. Łazarza.

XXV Europejska Wyprawa Mostowa Cypr 2019, cz. 1 »
Autor: prof. dr hab. inż. Kazimierz Flaga dr h.c.m., mgr Ksenia Feigel-Młodkowska
2020-02-06
Trasa XXV Europejskiej Wyprawy Mostowej wiodła na położoną na Morzu Śródziemnym piękną i fascynującą wyspę legendarnej Afrodyty – Cypr, gdzie według greckich mitów bogini miała narodzić się z ulotnej morskiej piany.

70 rocznica urodzin Jana Biliszczuka – nieznane fakty z życia Profesora »
Autor: Opracowanie Obserwator życia mostowców
2019-11-30
W artykule chcemy przybliżyć sylwetkę prof. Jana Biliszczuka, przedstawiając niektóre fakty z jego życia. W żadnym wypadku nie jest to tekst podsumowujący jego dorobek naukowy czy inżynieryjny. Pokazuje wielorakie zainteresowania Profesora, od sportu, przez filmy należące do klasyki gatunku, aż po historię – od starożytnej po współczesną.

Profesora Jana Biliszczuka poznałem… »
Autor:
2019-11-30


Prefabrykowane przęsła łukowe – dobre rozwiązanie »
Autor: mgr. inż. Michał Zaborowski, Optem
2019-11-30
W ostatnich latach popularność w budownictwie ponownie zyskały prefabrykaty. Dotyczy to nie tylko sektora mieszkaniowego, ale również obiektów mostowych. Najpowszechniej stosowanymi prefabrykatami mostowymi są belki typu T i Kujany. Jednakże na polskich drogach powstaje także coraz więcej obiektów z prefabrykowanych łuków optemARCH.

Obiekty mostowe powyżej 100 m w budowie »
Autor: Opracowanie Redakcja na podstawie materiałów GDDKiA
2019-11-28
Oprócz dróg w Polsce powstaje obecnie kilkadziesiąt obiektów mostowych o długości przekraczającej 100 m. Wszystkie te inwestycje, często wyczekiwane nie tylko przez okolicznych mieszkańców, przełożą się na zdecydowanie sprawniejszą komunikację, stwarzając odpowiednie warunki dla efektywnego i bezpiecznego przepływu ruchu. W materiale przedstawiamy wybrane obiekty, będące obecnie na różnych etapach realizacji.

XXIV Europejska Wyprawa Mostowa Słowacja – Czechy 2018, cz. 6 »
Autor: prof. dr hab. inż. Kazimierz Flaga dr h.c.m., mgr inż. Sławomir Krajewski
2019-10-11
Z Czeskiego Brodu (Český Brod) pojechaliśmy do stolicy Czech, Pragi. Zwiedzaliśmy wybrane obiekty, mając na to tylko jeden dzień. Złota Praga, miasto stu wież, mimo że jest stolicą państwa, centrum biznesu, to jest także miejscem, gdzie człowiek czuje się swojsko. Franz Kafka powiedział, że kto raz podda się urokowi Pragi, ten nigdy się spod niego nie wyzwoli.

Nasuwanie podłużne – efektywna metoda budowania obiektów mostowych »
Autor: ULMA Construccion Polska SA
2019-10-09
Wraz ze wzrostem inwestycji w budownictwie drogowym i zmniejszającą się podażą siły roboczej wykonawcy obiektów mostowych coraz częściej decydują się na technologie, które z jednej strony zabezpieczają ich interesy, jednocześnie pozwalając spełnić wymagania inwestorów dotyczące terminowości prac. Jedną z takich metod realizacji jest nasuwanie podłużne. Firma ULMA realizuje obiekty metodą nasuwania podłużnego już od 2009 r. W ciągu dekady dostarczyła technologię i sprzęt dla 20 mostów.

Mostowe konstrukcje podatne z blach falistych czy ramownicowe prefabrykaty żelbetowe? Aspekty projektowe, wykonawcze i utrzymaniowe »
Autor: mgr inż. Łukasz Janka, mgr inż. Tomasz Kusznierewicz, Optem
2019-10-09
W dobie intensywnej rozbudowy infrastruktury drogowej i kolejowej w Polsce powstaje coraz więcej nowych obiektów mostowych. Myśląc o przyszłości naszego kraju, środowisko inżynierskie i administracja rządowa muszą mieć na uwadze koszty, ale, i co w mniemaniu autorów istotniejsze, trwałość wybieranych rozwiązań. Optem jako firma dostarczająca prefabrykowane konstrukcje żelbetowe oraz rozwiązania z blachy falistej pragnie dokonać porównania tych dwóch popularnych technologii. Niniejszy artykuł jest próbą przedstawienia najważniejszych aspektów projektowych, wykonawczych i utrzymaniowych obu typów obiektów posadowionych na fundamentach żelbetowych.

<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Następna >>



Reklamy
GEO-Instruments Geobrugg SG Pam Keller Porr Soletanche Wodociągi Miasta Krakowa
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję