Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Mosty

Most Randselva – zaprojektowany i zbudowany bez papierowych rysunków »
Autor: mgr inż. Krzysztof Wojsław, Sweco Norway, BIM Corner, dr hab. inż. Marek Salamak, prof. PŚ, Politechnika Śląska
2021-09-27
Tekst inauguruje serię artykułów poświęconych projektowi mostu Randselva w Norwegii. Ten betonowy most o całkowitej długości 634 m ma zostać oddany do użytku w 2022 r. Niestety pandemia znacząco opóźniła prace projektowe. Do budowy zasadniczych przęseł zastosowano metodę wspornikową. I nie byłoby w tym nic zaskakującego, gdyby nie fakt, że inwestycję zrealizowano bez papierowych rysunków. Podstawą była metodyka BIM i modele 3D, z których – już raczej tylko na potrzeby różnych publikacji – generowana była tradycyjna dokumentacja.

Rozwiązania projektowe z wykorzystaniem gruntu zbrojonego w ramach inwestycji S8 Radziejowice – Paszków »
Autor: mgr inż. Karolina Smentoch, Optem
2021-05-28
Trasa S8 to jedna z najważniejszych dróg w Polsce, łącząca województwo podlaskie z dolnośląskim. Obecnie liczy 564 km, a ostatnio wykonanym i oddanym do użytkowania etapem jest odcinek Radziejowice – Paszków, który jest główną trasą wylotową z Warszawy w kierunku południowo-zachodnim.

Rekomendowane wzorce i standardy dotyczące drogowych obiektów inżynierskic »
Autor: dr hab. inż. Janusz Rymsza, prof. IBDiM, zastępca dyrektora Instytutu Badawczego Dróg i Mostów
2021-05-27
2 marca 2021 r. Minister Infrastruktury zarekomendował do dobrowolnego stosowania wzorce i standardy (WiS) dotyczące drogowych obiektów inżynierskich, tj. drogowych mostów, wiaduktów, tuneli, przepustów i konstrukcji oporowych. WiS opracowano dla projektantów, wykonawców, zarządców i nadzoru budowlanego jako źródło aktualnej wiedzy naukowej i technicznej w mostownictwie.

Czy stać nas na budowę oryginalnych mostów? »
Autor: dr hab. inż. Janusz Rymsza, prof. IBDiM, zastępca dyrektora Instytutu Badawczego Dróg i Mostów
2021-03-23
Od kilku lat w polskim środowisku techników jest głoszony pogląd o potrzebie projektowania i budowy mostów o wysokich walorach estetycznych. Przytaczane w dyskusjach argumenty za takim postępowaniem są aż nazbyt oczywiste. Mosty przez dziesiątki lat będą stanowiły znaczący element krajobrazowy i kompozycję przestrzenną, będą kształtowały pojmowanie estetyki, piękna. Wśród dużych mostów za bardzo estetyczne są uważane mosty o podwieszonej konstrukcji przęsła, a za nieestetyczne – mosty o konstrukcji belkowej. Ponadto budowane w ostatnim okresie mosty mają jedną cechę wspólną – rozpiętość ich przęseł jest coraz większa.

Wpływ zasypki na trwałość konstrukcji oporowych na przykładzie murów z gruntu zbrojonego w Gliwicach »
Autor: mgr inż. Agata Szabuniewicz, Optem
2021-02-02
W ramach budowy obiektu inżynieryjnego P1 – wjazd do centrum Auchan w Gliwicach – powstał pięcioprzęsłowy wiadukt z najazdami z gruntu zbrojonego. Jednak ze względu na znaczące deformacje i uszkodzenia murów, podjęto decyzję o ich rozbiórce i odbudowie. Po wykonaniu prac remontowych przeznaczenie i funkcja obiektu nie uległy zmianie.

Nasuwanie poprzeczne mostu przy zachowaniu ciągłości ruchu kolejowego na linii nr 15 Łódź Kaliska – Zgierz »
Autor: mgr inż. Bartłomiej Czerwonka, Optem
2020-11-26
Odcinek kolejowy Łódź Kaliska – Zgierz jest fragmentem trasy łączącej się z magistralą Warszawa – Poznań. Pomimo dużego znaczenia w transporcie krajowym, prędkość pociągów pasażerskich i towarowych jest tu ograniczona. W ramach programu rozwoju kolei Inwestor, PKP Polskie Linie kolejowe S.A., zdecydował się na modernizację linii kolejowej nr 15. Ma ona na celu: skrócenie czasu przejazdu pociągów w łódzkim węźle kolejowym, podwyższenie wygody na peronach oraz zwiększenie bezpieczeństwa. Pozytywnie wpłynie również na rozwój ruchu towarowego.

Mury oporowe z bloczków drobnowymiarowych przy budowie wiaduktu Biskupia Górka w Gdańsku »
Autor: mgr inż. Joanna Przerwa, Optem
2020-10-01
W ramach rozbudowy Traktu św. Wojciecha w Gdańsku zbudowano nowy wiadukt o trzech stalowych dźwigarach łukowych, rozpiętości 104 m, do których są podwieszone pomosty (osobne pod każdą z jezdni), składające się ze stalowych rusztów zespolonych z żelbetową płytą pomostu. Taka konstrukcja wiaduktu pozwala na etapowanie jego budowy.

XXV Europejska Wyprawa Mostowa Cypr 2019, cz. 4 »
Autor: mgr medycyny Maria Salwa, weryfikacja tekstu: prof. dr hab. inż. Kazimierz Flaga, dr h.c.m.
2020-07-26
Dwa ostatnie dni wyprawy na Cypr były raczej wypoczynkowe. 12 i 13 lipca 2019 r. spędziliśmy głównie w Limassol, mieście położonym w południowej części Cypru, u podnóża gór Troodos, nad Morzem Śródziemnym.

XXV Europejska Wyprawa Mostowa Cypr 2019, cz. 3 »
Autor: dr hab. inż. Anna Kumaniecka, prof. PK, weryfikacja tekstu: prof. dr hab. inż. Kazimierz Flaga, dr h.c.m.
2020-06-03
Ledwie jutrzenka spędziła z nieba błyszczące gwiazdy, a już w oknie hotelu Odysseia w Limassol ukazały się ogromne dźwigi pracujące przy wznoszeniu wielopiętrowych hoteli i budynków użyteczności publicznej.

JAPONIA – Mosty Świata »
Autor:
2020-06-03
XI Wyprawa Naukowo-Techniczna JAPONIA to najnowsza książka podróżników mostowców, zrzeszonych w krakowskim Stowarzyszeniu Wyprawy Mostowe, będąca relacją z 11-dniowej podróży do Japonii, odbytej 17–27 października 2018 r.

<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Następna >>



Reklamy
Porr SG Pam GEO-Instruments Geobrugg Soletanche Wodociągi Miasta Krakowa Keller
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję