




Bezpieczeństwo pracy

Beton

Budownictwo kubaturowe

Budownictwo podziemne

Chemia budowlana

Deskowania

Drogi

Geoinżynieria

Geosyntetyki

Geotechnika

Hydrotechnika

Inżynieria bezwykopowa

Inżynieria środowiska

Kolej

Kompozyty

Koronawirus

Kruszywa

Maszyny budowlane

Mosty

Nawierzchnie

Prefabrykaty

Przepusty

Retencja

Rury

Stal w budownictwie

Technologie informatyczne

Tunele

Wykopy

Tagi - Mosty

Autor: prof. dr hab. inż. Jan Biliszczuk, Politechnika Wrocławska; Zespół Badawczo-Projektowy Mosty-Wrocław s.c.
2023-07-28
Sympozjum IABSE Istanbul 2023: Long Span Bridges


Autor: prof. dr Michel Virlogeux, École Nationale des Ponts et Chaussées
2023-07-28
Szanowny Rektorze, szanowni Członkowie Senatu Politechniki Wrocławskiej, szanowne Koleżanki i Koledzy, szanowni Państwo! Otrzymanie tytułu doktora honoris causa Politechniki Wrocławskiej jest bardzo dużym wyróżnieniem ze względu na renomę tej uczelni. To tu kształciło się wielu naukowców i badaczy, którzy poszerzali swoją wiedzę, a następnie przekazywali ją tysiącom studentów. Jeszcze bardziej uświadomiłem sobie ten zaszczyt, gdy zobaczyłem tablicę z listą dotychczasowych laureatów tego tytułu, z których wielu było niezwykle znanych na całym świecie.


Autor: prof. dr hab. inż. Jan Biliszczuk, Politechnika Wrocławska, Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego
2023-05-23
Pierwsze dwudziestolecie XXI w. to okres największego w dziejach Polski rozwoju budownictwa infrastrukturalnego. W tym okresie zbudowaliśmy podstawową sieć autostrad i dróg ekspresowych. Prowadzone są dalsze inwestycje drogowe oraz modernizacja linii kolejowych. W ramach tych inwestycji powstało ponad 2000 nowych obiektów mostowych, a polscy inżynierowie opanowali zasady projektowania i budowy nowoczesnych konstrukcji. W Polsce powstały największe w Europie mosty typu ekstradosed, innowacyjne mosty hybrydowe i obiekty z kompozytów. Niemniej jednak w przebiegu niektórych procesów inwestycyjnych zostały wykazane niedostatki w zakresie projektowania i przestrzegania reżimów technologicznych. W kilku nowych mostach wystąpiły awarie kabli zewnętrznych, niedoszacowanie nośności. Te i inne czynniki spowodowały, że organizatorzy Seminarium Naukowo–Technicznego Wrocławskie Dni Mostowe (WDM) postanowili spotkanie w 2022 r. poświęcić wyzwaniom, jakie stoją przed współczesną inżynierią mostową.


Autor: prof. dr hab. inż. Jan Biliszczuk, dr inż. Marco Teichgraeber, Politechnika Wrocławska, Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego
2023-05-23
Konferencje Footbridge odbywają się co trzy lata, począwszy od 2002 r. Inspiracją do zorganizowania pierwszej konferencji były problemy z nadmiernymi drganiami kładek: Milenijnej w centrum Londynu i Solferino w centrum Paryża. Pierwsza konferencja odbyła się w Paryżu (2002), a następnie w Wenecji (2005), Porto (2008), Wrocławiu (2011), Londynie (2014), Berlinie (2017) i ostatnia w Madrycie (2022).


Autor: Oprac. Redakcja na podstawie materiałów organizatora
2023-05-23
21 stycznia 2023 r. w Muzeum Politechniki Krakowskiej odbyło się spotkanie wyprawowiczów Światowych i Europejskich Wypraw Mostowych, zorganizowane przez prof. dr. hab. inż. Kazimierza Flagę (Stowarzyszenie Wyprawy Mostowe) oraz Annę i Franciszka Brodzkich (właścicieli Biura Turystycznego Anitour, współorganizatora wypraw), pierwsze po przerwie w wyprawach w latach 2020–2022 spowodowanej pandemią koronawirusa.


Autor: Krzysztof Dąbrowiecki
2023-03-27
Od lat inżynierowie budownictwa lądowego, prowadząc analizy i testy modeli, starają się odpowiedzieć na niezwykle nurtujące ich pytania: jak długa, z technicznego punktu widzenia, może być konstrukcja mostu wiszącego oraz jakiej maksymalnej długości może być środkowe przęsło takiego mostu. Dziś już wiemy, co jeszcze 100 lat temu wydawało się fantastyczne i wręcz nierealne, że długość 2000 m przęsła środkowego nie jest granicą ostateczną.


Autor:
2023-03-27
Most nad rzeką Padma w Bangladeszu to wielofunkcyjna przeprawa drogowo-kolejowa z czterema pasami ruchu autostrady oraz torem dla pociągów pasażerskich i towarowych. Konstrukcja mostu wykorzystywana jest również do przeprowadzenia magistrali gazowej wraz z urządzeniami telekomunikacyjnymi. Obiekt znajduje się w ciągu najdłuższej azjatyckiej trasy autostradowej AH1, która mierzy ponad 20,5 tys. km. Korytarz kolejowy TAR łączy Dhakę (stolicę Bangladeszu) z Kalkutą w Indiach.


Autor:
2023-03-27
Bridges to Prosperity (B2P) to organizacja non profit z siedzibą w Denver, która nie jest w naszym kraju zbyt dobrze znana, i to nawet w środowisku mostowców. A tymczasem realizowana przez jej członków misja powinna być bliska właściwie każdemu inżynierowi mostowemu, który ma świadomość swojego powołania. Misja ta polega na budowie w ubogich regionach świata mostów dla pieszych, które łączą ze sobą społeczności odizolowane naturalnymi i trudnymi do pokonania przeszkodami. Dzięki temu mieszkańcy takich terenów zyskują dostęp do podstawowej opieki zdrowotnej i edukacji. Zwiększają się też możliwości ekonomiczne całego regionu, a także szanse na indywidualny rozwój członków takiej społeczności.


Autor: Piotr Tomala, Adam Czerepak, ViaCon Polska Sp. z o.o.
2023-03-23
W niniejszym artykule podsumowano łączne koszty budowy obiektu mostowego, nie tylko bezpośrednie, ale również ponoszone w pełnym cyklu życia obiektu, tj. koszty naprawy, odnowy, rekonstrukcji, wyburzenia i recyklingu, które zwyczajowo nie są brane pod uwagę przy wyborze technologii budowy obiektu mostowego.


Autor: inż. Wojciech Ostrzołek, Strabag Sp. z o.o.
2023-02-06
W Krakowie w ramach modernizacji linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice został rozebrany sześcioprzęsłowy, dwutorowy most kolejowy. W jego miejscu powstał nowy obiekt M1 [1]. Autorem koncepcji architektoniczno-konstrukcyjnej nowego mostu jest Bogusław Pilujski, a projektantem Radosław Sęk. Prace budowlane zostały zrealizowane przez STRABAG Sp. z o.o. na zlecenie PKP PLK S.A.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Następna >>

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl


Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.