Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Mosty

infraSTUDIO – tajniki projektowania mostu Randselva »
Autor:
2021-12-01
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis fragmentu rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z mgr. inż. Krzysztofem Wojsławem z firmy Sweco Norway na temat mostu Randselva. Zachęcamy do obejrzenia całego materiału na kanale.

Stan techniczny pomostów niewspółpracujących a bezpieczeństwo i trwałość mostów stalowych »
Autor: prof. dr hab. inż. Adam Wysokowski, kierownik Zakładu Dróg, Mostów i Kolei, Uniwersytet Zielonogórski
2021-12-01
Przez pojęcie trwałości budowli, w tym wypadku pomostów mostów stalowych jako ich elementu składowego, rozumie się jej zdolność do spełniania przez określony czas wymagań użytkowych w warunkach oddziaływania określonych czynników, bez wyraźnego obniżenia właściwości użytkowych lub wystąpienia nadmiernych kosztów użytkowych [1, 2, 3]. Trwałość jest funkcją właściwości użytkowych materiałów, projektu i wykonawstwa oraz oddziaływań na most, jak również sposobu jego użytkowania i poziomów utrzymania [4]. Trzeba zwrócić uwagę na fakt, że utrzymanie mostu wiąże się z określonymi nakładami finansowymi [5].

XXVI Europejska Wyprawa Mostowa Malta 2021, cz. 1 »
Autor: prof. dr hab. inż. Kazimierz Flaga, dr h.c.m. dr inż. arch. Ewa Dworzak-Żak, mgr Aniela Polc
2021-12-01
Pandemia COVID-19 uniemożliwiła nam zorganizowanie w 2020 r. kolejnej wyprawy mostowej – tak europejskiej, jak i światowej. Dopiero w 2021 r. zaistniała taka możliwość. Jako kraj docelowy wybraliśmy Maltę, położoną 90 km na południe od Sycylii, 290 km na północ od kontynentalnej Afryki, 1830 km na wschód od Gibraltaru i 1500 km na zachód od Aleksandrii, jednym słowem – kraj leżący pośrodku Morza Śródziemnego.

Most Randselva – zaprojektowany z wykorzystaniem parametrycznego modelowania »
Autor: mgr inż. Krzysztof Wojsław, Sweco Norway, BIM Corner, dr hab. inż. Marek Salamak, prof. PŚ, Politechnika Śląska
2021-11-29
W poprzednim artykule na temat mostu Randselva w Norwegii pisaliśmy o samym moście oraz o metodyce BIM w inżynierii mostowej („NBI” 2021, nr 5, s. 94–95). Dla przypomnienia, chodzi o największy na świecie most, który został zaprojektowany i zrealizowany bez papierowych rysunków. Ta długa na 634 m konstrukcja została zbudowana metodą betonowania wspornikowego i rusztowań przesuwnych z urządzeniem typu MSS (Movable Scaffolding System). Otwarcie mostu planowane jest na 2022 r. Natomiast w tym artykule syntetycznie omówimy metodę parametrycznego modelowania konstrukcji mostowych. Należy ona do arsenału narzędzi BIM (Building Information Modeling). Bez tego podejścia, które zawiera elementy programowania, nie udałoby się tak skutecznie wyeliminować papierowej dokumentacji.

Ekonomiczne aspekty konstrukcji z gruntu zbrojonego optemBLOK »
Autor: mgr inż. Karolina Smentoch, Optem
2021-11-26
W 2019 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na budowę drugiego odcinka drogi ekspresowej S14. Jego ukończenie będzie miało bardzo istotny wpływ na poprawienie warunków życia mieszkańców Łodzi i jej okolic oraz, co ważne, sprawi, że Łódź będzie pierwszym w Polsce miastem z pełnym ringiem tras szybkiego ruchu. Zakończenie robót budowlanych przewidziano na pierwszą połowę 2023 r.

Pełna prefabrykacja obiektów mostowych odpowiedzią na nowe wyzwania »
Autor: mgr inż. Błażej Grajek, Business Development Manager, ABM Mosty, prefabrykacja, mosty, Pełna prefabrykacja obiektów mostowych odpowiedzią na nowe wyzwania
2021-09-27
W dzisiejszych czasach zarówno projektanci, jak i wykonawcy konstrukcji mostowych coraz częściej muszą mierzyć się z wyzwaniami, które jeszcze kilka lat temu były marginalne bądź w ogóle nie występowały. Brak siły roboczej i wykwalifikowane kadry, wydłużające się gwarancje czy maksymalne skrócenie czasu realizacji inwestycji przy zachowaniu najwyższej jakości i trwałości wykonywanego obiektu – to tylko niektóre z nich.

Budowa kładek dla pieszych z zastosowaniem technologii płyt GRP »
Autor: mgr inż. Kamil Cepek, Optem
2021-09-27
Kładki dla pieszych są w obecnych czasach podstawowym elementem infrastrukturalnym służącym do przemieszczania się ludzi. Stanowią pomost dla ruchu pieszego i pieszo-rowerowego nad przeszkodami terenowymi, drogami lub liniami kolejowymi. Przykładem takich obiektów są kładki dla pieszych zbudowane przez firmę Optem w Białej Podlaskiej.

Most Randselva – zaprojektowany i zbudowany bez papierowych rysunków »
Autor: mgr inż. Krzysztof Wojsław, Sweco Norway, BIM Corner, dr hab. inż. Marek Salamak, prof. PŚ, Politechnika Śląska
2021-09-27
Tekst inauguruje serię artykułów poświęconych projektowi mostu Randselva w Norwegii. Ten betonowy most o całkowitej długości 634 m ma zostać oddany do użytku w 2022 r. Niestety pandemia znacząco opóźniła prace projektowe. Do budowy zasadniczych przęseł zastosowano metodę wspornikową. I nie byłoby w tym nic zaskakującego, gdyby nie fakt, że inwestycję zrealizowano bez papierowych rysunków. Podstawą była metodyka BIM i modele 3D, z których – już raczej tylko na potrzeby różnych publikacji – generowana była tradycyjna dokumentacja.

Rozwiązania projektowe z wykorzystaniem gruntu zbrojonego w ramach inwestycji S8 Radziejowice – Paszków »
Autor: mgr inż. Karolina Smentoch, Optem
2021-05-28
Trasa S8 to jedna z najważniejszych dróg w Polsce, łącząca województwo podlaskie z dolnośląskim. Obecnie liczy 564 km, a ostatnio wykonanym i oddanym do użytkowania etapem jest odcinek Radziejowice – Paszków, który jest główną trasą wylotową z Warszawy w kierunku południowo-zachodnim.

Rekomendowane wzorce i standardy dotyczące drogowych obiektów inżynierskic »
Autor: dr hab. inż. Janusz Rymsza, prof. IBDiM, zastępca dyrektora Instytutu Badawczego Dróg i Mostów
2021-05-27
2 marca 2021 r. Minister Infrastruktury zarekomendował do dobrowolnego stosowania wzorce i standardy (WiS) dotyczące drogowych obiektów inżynierskich, tj. drogowych mostów, wiaduktów, tuneli, przepustów i konstrukcji oporowych. WiS opracowano dla projektantów, wykonawców, zarządców i nadzoru budowlanego jako źródło aktualnej wiedzy naukowej i technicznej w mostownictwie.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Następna >>



Reklamy
SG Pam Ecol Unicon Wodociągi Miasta Krakowa Soletanche Keller Keramo Porr Geobrugg
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję