Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Mosty

Sympozjum IABSE Istanbul 2023: Long Span Bridges »
Autor: prof. dr hab. inż. Jan Biliszczuk, Politechnika Wrocławska; Zespół Badawczo-Projektowy Mosty-Wrocław s.c.
2023-07-28
Sympozjum IABSE Istanbul 2023: Long Span Bridges

Moje przemyślenia na temat projektowania mostów »
Autor: prof. dr Michel Virlogeux, École Nationale des Ponts et Chaussées
2023-07-28
Szanowny Rektorze, szanowni Członkowie Senatu Politechniki Wrocławskiej, szanowne Koleżanki i Koledzy, szanowni Państwo! Otrzymanie tytułu doktora honoris causa Politechniki Wrocławskiej jest bardzo dużym wyróżnieniem ze względu na renomę tej uczelni. To tu kształciło się wielu naukowców i badaczy, którzy poszerzali swoją wiedzę, a następnie przekazywali ją tysiącom studentów. Jeszcze bardziej uświadomiłem sobie ten zaszczyt, gdy zobaczyłem tablicę z listą dotychczasowych laureatów tego tytułu, z których wielu było niezwykle znanych na całym świecie.

Wyzwania współczesnego mostownictwa »
Autor: prof. dr hab. inż. Jan Biliszczuk, Politechnika Wrocławska, Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego
2023-05-23
Pierwsze dwudziestolecie XXI w. to okres największego w dziejach Polski rozwoju budownictwa infrastrukturalnego. W tym okresie zbudowaliśmy podstawową sieć autostrad i dróg ekspresowych. Prowadzone są dalsze inwestycje drogowe oraz modernizacja linii kolejowych. W ramach tych inwestycji powstało ponad 2000 nowych obiektów mostowych, a polscy inżynierowie opanowali zasady projektowania i budowy nowoczesnych konstrukcji. W Polsce powstały największe w Europie mosty typu ekstradosed, innowacyjne mosty hybrydowe i obiekty z kompozytów. Niemniej jednak w przebiegu niektórych procesów inwestycyjnych zostały wykazane niedostatki w zakresie projektowania i przestrzegania reżimów technologicznych. W kilku nowych mostach wystąpiły awarie kabli zewnętrznych, niedoszacowanie nośności. Te i inne czynniki spowodowały, że organizatorzy Seminarium Naukowo–Technicznego Wrocławskie Dni Mostowe (WDM) postanowili spotkanie w 2022 r. poświęcić wyzwaniom, jakie stoją przed współczesną inżynierią mostową.

Footbridge 2022 w Madrycie »
Autor: prof. dr hab. inż. Jan Biliszczuk, dr inż. Marco Teichgraeber, Politechnika Wrocławska, Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego
2023-05-23
Konferencje Footbridge odbywają się co trzy lata, począwszy od 2002 r. Inspiracją do zorganizowania pierwszej konferencji były problemy z nadmiernymi drganiami kładek: Milenijnej w centrum Londynu i Solferino w centrum Paryża. Pierwsza konferencja odbyła się w Paryżu (2002), a następnie w Wenecji (2005), Porto (2008), Wrocławiu (2011), Londynie (2014), Berlinie (2017) i ostatnia w Madrycie (2022).

Wyprawy mostowe prof. Kazimierza Flagi »
Autor: Oprac. Redakcja na podstawie materiałów organizatora
2023-05-23
21 stycznia 2023 r. w Muzeum Politechniki Krakowskiej odbyło się spotkanie wyprawowiczów Światowych i Europejskich Wypraw Mostowych, zorganizowane przez prof. dr. hab. inż. Kazimierza Flagę (Stowarzyszenie Wyprawy Mostowe) oraz Annę i Franciszka Brodzkich (właścicieli Biura Turystycznego Anitour, współorganizatora wypraw), pierwsze po przerwie w wyprawach w latach 2020–2022 spowodowanej pandemią koronawirusa.

Mosty wiszące o superdługich przęsłach »
Autor: Krzysztof Dąbrowiecki
2023-03-27
Od lat inżynierowie budownictwa lądowego, prowadząc analizy i testy modeli, starają się odpowiedzieć na niezwykle nurtujące ich pytania: jak długa, z technicznego punktu widzenia, może być konstrukcja mostu wiszącego oraz jakiej maksymalnej długości może być środkowe przęsło takiego mostu. Dziś już wiemy, co jeszcze 100 lat temu wydawało się fantastyczne i wręcz nierealne, że długość 2000 m przęsła środkowego nie jest granicą ostateczną.

Most Padma w Bangladeszu »
Autor:
2023-03-27
Most nad rzeką Padma w Bangladeszu to wielofunkcyjna przeprawa drogowo-kolejowa z czterema pasami ruchu autostrady oraz torem dla pociągów pasażerskich i towarowych. Konstrukcja mostu wykorzystywana jest również do przeprowadzenia magistrali gazowej wraz z urządzeniami telekomunikacyjnymi. Obiekt znajduje się w ciągu najdłuższej azjatyckiej trasy autostradowej AH1, która mierzy ponad 20,5 tys. km. Korytarz kolejowy TAR łączy Dhakę (stolicę Bangladeszu) z Kalkutą w Indiach.

150-metrowy most wiszący Cyarera w Rwandzie »
Autor:
2023-03-27
Bridges to Prosperity (B2P) to organizacja non profit z siedzibą w Denver, która nie jest w naszym kraju zbyt dobrze znana, i to nawet w środowisku mostowców. A tymczasem realizowana przez jej członków misja powinna być bliska właściwie każdemu inżynierowi mostowemu, który ma świadomość swojego powołania. Misja ta polega na budowie w ubogich regionach świata mostów dla pieszych, które łączą ze sobą społeczności odizolowane naturalnymi i trudnymi do pokonania przeszkodami. Dzięki temu mieszkańcy takich terenów zyskują dostęp do podstawowej opieki zdrowotnej i edukacji. Zwiększają się też możliwości ekonomiczne całego regionu, a także szanse na indywidualny rozwój członków takiej społeczności.

Konstrukcje gruntowo-powłokowe a żelbetowe obiekty mostowe – wpływ na środowisko »
Autor: Piotr Tomala, Adam Czerepak, ViaCon Polska Sp. z o.o.
2023-03-23
W niniejszym artykule podsumowano łączne koszty budowy obiektu mostowego, nie tylko bezpośrednie, ale również ponoszone w pełnym cyklu życia obiektu, tj. koszty naprawy, odnowy, rekonstrukcji, wyburzenia i recyklingu, które zwyczajowo nie są brane pod uwagę przy wyborze technologii budowy obiektu mostowego.

Technologia budowy mostu M1 nad Wisłą w Krakowie »
Autor: inż. Wojciech Ostrzołek, Strabag Sp. z o.o.
2023-02-06
W Krakowie w ramach modernizacji linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice został rozebrany sześcioprzęsłowy, dwutorowy most kolejowy. W jego miejscu powstał nowy obiekt M1 [1]. Autorem koncepcji architektoniczno-konstrukcyjnej nowego mostu jest Bogusław Pilujski, a projektantem Radosław Sęk. Prace budowlane zostały zrealizowane przez STRABAG Sp. z o.o. na zlecenie PKP PLK S.A.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Następna >>



Reklamy
Soletanche Wodociągi Miasta Krakowa Keller Porr
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję