Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Kruszywa

Kruszywa węglanowe a wymagające konstrukcje betonowe, cz. 3 »
Autor: Stowarzyszenie Przemysłu Wapienniczego
2023-07-28
Zapraszamy Państwa do zapoznania się z kolejnym artykułem z serii poświęconej tematyce zastosowania kruszyw wapiennych w betonie konstrukcyjnym. W tej części zostaną przedstawione wyniki badań i ocena właściwości kruszyw wapiennych w środowisku o wysokiej zawartości alkaliów.

Kruszywa węglanowe a wymagające konstrukcje betonowe, cz. 1 »
Autor: Stowarzyszenie Przemysłu Wapienniczego
2023-03-22
Ze względu na kurczące się zasoby kruszyw naturalnych oraz znaczenie polityki zrównoważonego rozwoju w ostatnich latach kruszywa węglanowe znalazły stałe zastosowanie w kluczowych sektorach branży budowlanej.

Małopolskie złoto »
Autor: Daniel Kłosowski, prezes zarządu, dyrektor generalny, Kopalnie Porfiru i Diabazu Sp. z o.o.
2022-09-22
Na południu Polski są dwa skarby: porfir i diabaz. Mając na uwadze właściwości fizyczne i chemiczne tych kopalin, zakres ich zastosowań jest niemal nieograniczony. Można je śmiało nazwać małopolskim złotem.

Kruszywa wapienne dewońskie – solidny fundament produkcji betonów w środowisku potencjalnej reaktywności alkalicznej »
Autor: Stowarzyszenie Przemysłu Wapienniczego
2022-09-22
Beton postrzegany jest jako materiał budowlany o wysokiej wytrzymałości i odporności na zniszczenie w całym cyklu jego użytkowania. Z tego też powodu już na etapie projektowania uwzględnia się wszystkie czynniki, które mogą mieć wpływ na trwałość elementów betonowych.

Kruszywa w budownictwie kubaturowym »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2020-07-25
Z perspektywy minionego półrocza 2020 r. można stwierdzić, że mimo pandemii koronawirusa w Polsce realizowane są liczne projekty budowlane, w tym spora liczba inwestycji mieszkaniowych. W parze z rozwojem w obszarze budownictwa kubaturowego idzie wzrost produkcji cementu, co z kolei powoduje zwielokrotnienie zużycia kruszywa. W przypadku wszystkich segmentów budownictwa o przydatności kruszywa do produkcji betonu decyduje szereg jego właściwości fizycznych, chemicznych i geometrycznych.

Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną »
Autor: Mariusz Karpiński-Rzepa, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2020-03-27
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.

Kruszywa w budownictwie drogowym i kolejowym »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2020-03-27
Kruszywa wykorzystuje się w wielu gałęziach gospodarki, jednak zdecydowany prym wiodą w drogownictwie, stanowiąc główny składnik konstrukcji dróg i innych ciągów komunikacyjnych, oraz w kolejnictwie – przy okazji budowy, modernizacji czy remontów torów kolejowych. Ponieważ użyte kruszywo bezpośrednio wpływa na trwałość eksploatacyjną obiektów infrastrukturalnych, do jej zapewnienia niezbędne jest stosowanie wysokiej jakości wyrobów. Polscy producenci dokładają starań, by sprostać wymaganiom w tym zakresie.

Zastosowanie kruszyw w kolejnictwie »
Autor: Redakcja
2019-07-17
Kruszywa naturalne to podstawowy surowiec wykorzystywany przez ludzkość niemal od początku rozwoju cywilizacyjnego, a zapotrzebowanie na nie ciągle wzrasta. Kruszywa wykorzystuje się przede wszystkim w budownictwie jako materiał konstrukcyjny lub tworzący strukturę konstrukcyjną, wypełniacz i materiał pomocniczy w różnych procesach technologicznych. Według szacunkowych danych, roczne światowe zużycie kruszyw przekracza już 40 mld t, w tym ok. 3 mld t w krajach Unii Europejskiej. W Polsce w ostatnim ćwierćwieczu wydobycie wzrosło ponad czterokrotnie – z 63 do 257 mln t.

Kruszywa dla kolei »
Autor: prof. dr hab. inż. Wiesław Kozioł, Sieć Badawcza Łukasiewicz, Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego, Oddział Zamiejscowy w Katowicach
2019-07-17
W Polsce po wstąpieniu do Unii Europejskiej trwa intensywna rozbudowa i modernizacja infrastruktury drogowej i kolejowej. Największym programem, w ramach którego realizowane są inwestycje drogowe i kolejowe, jest Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko, w którym w perspektywie finansowej 2014–2020 na ten cel przeznaczono wraz z wkładem krajowym ponad 32 mld €. Środki na projekty infrastrukturalne znajdują się także w funduszu Łącząc Europę (Connecting Europe Facility – CEF), Programie Operacyjnym Polska Wschodnia 2014–2020, w 16 programach regionalnych oraz programach krajowych. W sumie w perspektywie 2014–2023 planowanych jest do wydania 135 mld zł na drogi krajowe i – po niedawnej aktualizacji finansowej Krajowego programu kolejowego – blisko 70 mld zł na sieć kolejową.

Kopalnie Porfiru i Diabazu – kruszywa dla kolei »
Autor: Opracowanie Redakcja
2019-07-17
Kopalnie Porfiru i Diabazu Sp. z o.o. w Krzeszowicach od niemal 20 lat wydobywają i przerabiają skały pochodzenia wulkanicznego. Pozyskiwane tu kruszywa są czyste ekologicznie. Charakteryzują się bardzo wysokimi wskaźnikami wytrzymałościowymi i mrozoodpornościowymi. Materiał oferowany przez KPiD znajduje zastosowanie w wielu gałęziach przemysłu – od kolejnictwa po drogownictwo.

1 2 3 | Następna >>



Reklamy
Wodociągi Miasta Krakowa Keller Porr Soletanche
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję