




Bezpieczeństwo pracy

Beton

Budownictwo kubaturowe

Budownictwo podziemne

Chemia budowlana

Deskowania

Drogi

Geoinżynieria

Geosyntetyki

Geotechnika

Hydrotechnika

Inżynieria bezwykopowa

Inżynieria środowiska

Kolej

Kompozyty

Koronawirus

Kruszywa

Maszyny budowlane

Mosty

Nawierzchnie

Prefabrykaty

Przepusty

Retencja

Rury

Stal w budownictwie

Technologie informatyczne

Tunele

Wykopy

Tagi - Geotechnika

Autor: Zbigniew Berlik, BPH BIPROMASZ
2010-11-25
W dobie dynamicznego rozwoju sieci dróg ekspresowych i autostrad w Polsce istnieje duże zapotrzebowanie na ekrany dźwiękochłonne. Ich budowa wymaga użycia specjalistycznego sprzętu do wykonywania w gruncie pali fundamentowych. Muszą one utrzymać ekran, który ze względu na swoją powierzchnię jest poddawany dużemu naciskowi wywołanemu wiatrem


Autor: Dariusz Mazur
2010-10-26
Ozkanlar Hydraulic Machinery od wielu lat specjalizuje się w produkcji małych hydraulicznych głowic wibracyjnych – OVR. Zakres produkcji obejmuje szereg modeli do maksymalnej wagi 2316 kg i maksymalnej siły 755 kN. Cechą kluczową tych głowic jest bardzo duży współczynnik mocy w stosunku do wagi całkowitej


Autor: Menard Polska Sp.z o.o.
2010-09-23
Firma Menard oferuje kompleksowe rozwiązania w zakresie fundamentowania specjalnego i wzmocnienia podłoża, od projektu do realiza- cji. Menard Polska należy do grupy Freyssinet International wchodzącej w skład konsorcjum Vinci. Celem fi rmy jest propagowanie technik wzmocnienia podłoża gruntowego jako oszczędnej alternatywy dla tradycyjnego posadowienia pośredniego


Autor: dr inż. Jarosław Rybak, prof. dr hab. inż. Elżbieta Stilger-Szydło, Politechnika Wrocławska, Instytut Geotechniki i Hydrotechniki
2010-08-18
Posadowienia konstrukcji jezdni drogowych i autostradowych w złożonych warunkach geologiczno-inżynierskich (na gruntach słabonośnych, terenach osuwiskowych czy w zasięgu eksploatacji wpływów górniczych) są wykonywane często. Stąd potrzeba prawidłowego rozpoznania podłoża gruntowego, projektowania i wykonania budowli ziemnej z zastosowaniem odpowiednich sposobów wzmocnienia podłoża i zabezpieczenia samej budowli


Autor: Bogusław Przebinda, Soletanche Polska
2010-08-02
Soletanche Polska specjalizuje się w fundamentowaniu głębokim. Wchodzi w skład grupy Soletanche Bachy. W 2010 r. na zlecenie KOPEX Przedsiębiorstwa Budowy Szybów firma zaprojektowała i wykonała wstępną obudowę pierwszych 30 m szybu 1-Bzie w KWK Zofiówka w Jastrzębiu Zdroju, gdzie w ramach udostępniania nowych pokładów węgla kamiennego budowany jest nowy szyb o głębokości ok. 1164 m


Autor: mgr inż. Mikołaj Skwarek, Zakład Robót Inżynieryjnych Henryk Chrobok i Hubert Chrobok Sp.J.
2010-07-20
Droga ekspresowa S11 ma docelowo przebiegać przez województwa: zachodniopomorskie, wielkopolskie, opolskie, śląskie i połączyć Kołobrzeg z Pyrzowicami. Jednym z fragmentów budowy tej drogi jest Zachodnia Obwodnica Poznania


Autor: mgr inż. Wojciech Szmilewski, mgr inż. Anna Ledzińska, mgr inż. Piotr Godzieba, Bilfinger Berger Budownictwo SA
2010-07-08
Firma Bilfinger Berger Budownictwo SA realizuje, na zlecenie firmy Wolf Immobilien Polen, skomplikowane pod względem technicznym obiekty podziemne w centrum Warszawy


Autor: Grzegorz Wilczak, Tomasz Żyrek, Prywatne Przedsiębiorstwo Inżynieryjne Gerhard Chrobok Sp.j.
2010-07-04
W październiku 2009 r. Prywatne Przedsiębiorstwo Inżynieryjne Gerhard Chrobok Sp.j. podpisało z firmą Warbud SA umowę na kompleksowe zabezpieczenie wykopów obiektów mostowych WD-10 i WD-16, realizowanych w ramach budowy węzła Pułkowa w Warszawie, który jest częścią inwestycji Budowa Trasy Mostu Północnego od węzła z ul. Pułkową do węzła z ul. Modlińską wraz z przeprawą mostową przez Wisłę oraz trasą tramwajową


Autor: Anna Siedlecka, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2010-06-09
W pięknej, zimowej scenerii Beskidu Śląskiego, w salach konferencyjnych Ośrodka Rehabilitacyjno-Wypoczynkowego „Panorama” w Krynicy w dniach 14–18 marca odbyła się XXXIII Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii (ZSMGiG), zorganizowana pod honorowym patronatem JM Rektora Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie prof. dr. hab. inż. Antoniego Tajdusia. Przewodniczącym Komitetu Organizacyjnego był dr hab. inż. Marek Cała, a sekretarzem Szkoły dr inż. Piotr Małkowski.


Autor: mgr inż. Maciej Stasiński, mgr inż. Mariusz Łoszewski, Polbud-Pomorze Sp. z o.o.
2010-05-11
Trasę S8 od węzła Konotopa do węzła Prymasa Tysiąclecia w Warszawie zaprojektowano w części jako otwarty tunel. Odcinek między ulicami Lazurową i Warszawską przebiega w największym zagłębieniu pod dwoma wiaduktami drogowymi i wiaduktem kolejowym. Realizacja prac wymagała wykonania głębokich wykopów przy zapewnieniu stateczności dna i zabezpieczeniu wykopu przed dużym naporem wody gruntowej. Firma Polbud-Pomorze sp. z o.o. zrealizowała w tym celu, na bazie własnego projektu, poziomą przesłonę uszczelniającą, spełniającą te wymogi. Jest to obecnie największa inwestycja w kraju pod względem zastosowania technologii jet grouting
<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | Następna >>

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl


Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.