



Bezpieczeństwo pracy

Beton

Budownictwo kubaturowe

Budownictwo podziemne

Chemia budowlana

Deskowania



Geoinżynieria

Geosyntetyki

Geotechnika

Hydrotechnika

Inżynieria bezwykopowa

Inżynieria środowiska

Kolej

Kompozyty

Koronawirus

Kruszywa

Maszyny budowlane

Mosty

Nawierzchnie

Prefabrykaty

Przepusty

Retencja

Rury

Stal w budownictwie

Technologie informatyczne

Tunele

Wykopy

Tagi - Geotechnika

Autor: Anna Góral, Amago Sp. z o.o.
2011-07-04
27 kwietnia 2011 r. w warszawskim hotelu InterContinental odbyło się pierwsze seminarium naukowe Inżynieria fundamentowania i konsolidacja gruntów. Spotkanie zostało zainicjowane przez firmę Amago, wyłącznego dilera sprzętu fundamentowego Soilmec w Polsce, oraz konsorcjum TreviGroup, w skład którego wchodzi firma Soilmec.


Autor: Anna Siedlecka, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2011-06-22
Instytut Badawczy Dróg i Mostów oraz Polskie Zrzeszenie Wykonawców Fundamentów Specjalnych zorganizowały X Jubileuszowe Seminarium Geotechnika dla inżynierów. Wzmacnianie podłoża i fundamentów. Odbyło się ono 31 marca 2011 r. w warszawskim Domu Technika NOT. Zgromadziło ponad 350 osób. Celem seminarium była popularyzacja wiedzy o projektowaniu oraz wykonywaniu konstrukcji geotechnicznych. Szczególną uwagę poświęcono wzmacnianiu podłoża gruntowego i fundamentów budowli.


Autor: mgr inż. Łukasz Gryksa, mgr inż. Rafał Czarnecki, PPI Gerhard Chrobok Sp.J.
2011-06-15
W 2011 r. Prywatne Przedsiębiorstwo Inżynieryjne Gerhard Chrobok Sp.J. podpisało z firmą Eurovia Polska SA umowę na wzmocnienie skarp nasypów drogowych przez wykonanie gwoździ gruntowych oraz zakotwienie muru oporowego z grodzic stalowych trwałymi kotwami gruntowymi w ramach zadania inwestycyjnego Budowa obwodnicy Jarosławia w ciągu drogi krajowej nr 4 Jędrzychowice – Korczowa.


Autor: Anna Siedlecka, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2011-06-08
Geotechnika w Budownictwie i Górnictwie – pod takim hasłem odbyła się XXXIV Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii. Organizatorami konferencji byli: Instytut Geotechniki i Hydrotechniki Politechniki Wrocławskiej, KGHM CUPRUM Centrum Badawczo-Rozwojowe, Akademia Górniczo-Hutnicza, dolnośląski oddział Polskiego Komitetu Geotechniki oraz Polskie Towarzystwo Mechaniki Skał. Po raz pierwszy na miejsce konferencji wybrano Kudowę-Zdrój.


Autor: dr inż. Bolesław Kłosiński, Instytut Badawczy Dróg i Mostów
2011-05-16
Technika wykonywania mikropali osiągnęła wysoki poziom. Obecnie są one powszechnie stosowane w kraju, a wykonawcy wprowadzają nowe rozwiązania własne i dostępne na świecie. Zasady wykonywania podaje norma PN EN 14 199. Obecnie norma europejska jest nowelizowana. Projektowanie mikropali jest zagadnieniem specjalistycznym, wymaga odpowiedniej wiedzy i doświadczenia. Mikropali nie uwzględnia ani Eurokod 7, ani dotychczasowa norma palowa, która do mikropali jest nieprzydatna. Brak też podręczników dla projektantów, wskazujących szczegóły projektowania mikropali.


Autor: Karolina Trybocka, Menard Polska Sp. z o.o.
2011-05-02
Kryterium wyboru technologii wzmocnienia było zapewnienie bezpieczeństwa i stateczności konstrukcji nasypów drogowych oraz ograniczenie osiadań eksploatacyjnych przy zminimalizowaniu kosztów inwestycji. Kolumny betonowe wybrane zostały jako rozwiązanie adekwatne dla wysokich nasypów oraz odcinków sąsiadujących z obiektami inżynierskimi, natomiast technologia konsolidacji z udziałem drenażu pionowego była odpowiednia dla nasypów o wysokości nieprzekraczającej 5 m.


Autor: Michał Łoboda, Keller Polska Sp. z o.o.
2011-03-14
Ściany szczelinowe oraz przesłony w technologii Soilcrete® zrealizowano w okresie od kwietnia 2008 r. do jesieni 2009 r. na podstawie projektu wykonawczego i technologicznego opra- cowanego przez Keller Polska.


Autor: Bernarda Ambroża-Urbanek, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2011-03-08
Budowa infrastruktury zapewniającej dostęp do nowego portu w Świnoujściu to niewątpliwie najważniejsza, najbardziej złożona inwestycja realizowana przez Urząd Morski w Szczecinie w ostatnich latach. Poprzedzona była wielomiesięczną, ciężką pracą wielu osób, związaną z przygotowaniem całej niezbędnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, szeregiem badań geotechnicznych, hydrodynamicznych i analiz nawigacyjnych. Spośród wielu rozważanych przez nas wariantów projektowych wybraliśmy ten, w którym rozwiązania techniczne są optymalnie dostosowane do lokalizacji i celu inwestycji.


Autor: dr hab. inż. Tadeusz Mikoś, Katedra Geomechaniki, Budownictwa i Geotechniki, Wydział Górnictwa i Geoinżynierii AGH w Krakowie, mgr inż. Andrzej Ciszewski, Zakład Robót Górniczych i Wysokościowych AMC w Krakowie
2011-02-24
Metalowy krzyż na Giewoncie od przeszło stu lat należy do najbardziej znanych i rozpoznawalnych symboli polskich Tatr, Podhala i samego Zakopanego. Stanowi wyrazisty symbol uczuć religijnych i patriotycznych Polaków. Jest też czytelnym punktem orientacyjnym w górach i celem wędrówek tysięcy turystów. Z tego względu informacje o pogarszającym się stanie technicznym konstrukcji zabytkowego krzyża oraz podłoża, na którym go posadowiono, budzą od lat wielkie emocje i niebywałe zaciekawienie.


Autor: mgr inż. Leszek Cichy, mgr inż. Krzysztof Narel, dr inż. Wojciech Tomaka, Aarsleff Sp. z o.o., Warszawa
2011-02-17
Posadowienie i realizację robót palowych na budowie najdłuższego obiektu mostowego w Polsce – estakady WE-1 w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska – wykonywano w warunkach gruntowych o odmiennych parametrach niż przyjęto w projekcie posadowienia. Weryfikacja założeń projektowych okazała się słuszna i konieczna. Estakada o długości całkowitej 2778,1 m składa się z dwóch równoległych konstrukcji, opartych na 69 podporach i 136 fundamentach. Fundamenty podpór zaprojektowano i wykonano w technologii żelbetowych pali prefabrykowanych.
<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | Następna >>

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl


Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.