YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Geotechnika

Wzmacnianie słabego podłoża kolumnami w budownictwie drogowym »
Autor: mgr inż. Beata Gajewska, Instytut Badawczy Dróg i Mostów, dr inż. Bolesław Kłosiński, Instytut Badawczy Dróg i Mostów
2012-07-31
Wzmacnianie lub ulepszanie podłoża jest obecnie codzienną praktyką w budownictwie drogowym. Coraz częściej drogi budowane są na terenach mało przydatnych do zabudowy. Dąży się do wykorzystywania w budowlach ziemnych niemal wszystkich miejscowych gruntów oraz materiałów odpadowych. Wprowadzane w kraju nowe technologie stwarzają bogate możliwości wzmacniania i ulepszania słabych podłoży. Istnieje duża liczba metod, specjalistycznych zabiegów i wyrobów, o szerokim lub też o bardzo ograniczonym, specjalnym przeznaczeniu.

Zabezpieczenia fundamentów i głębokich wykopów »
Autor: Wojciech Foltman, Koło Naukowe Konstrukcji Mostowych Politechniki Krakowskiej
2012-07-31
31 maja 2012 r. w krakowskim hotelu Aspel obyło się szkolenie dla członków Oddziału Małopolskiego Związku Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej dotyczące zabezpieczenia fundamentów i głębokich wykopów. Prelegentami byli pracownicy firmy Aarsleff Sp. z o.o., będącej częścią międzynarodowej grupy Per Arsfleff z siedzibą w Åbyhøj w Danii.

Stabilizacja mineralnych warstw nośnych przy pomocy geosiatki komórkowej »
Autor: dr inż. Ansgar Emersleben, Institute of Geotechnical Engineering, Clausthal University of Technology; UnderYourFeet, Geotechnical Engineering Office prof. uniw. dr inż. Norbert Meyer, Institute of Geotechnical Engineering, Clausthal University of Technology
2012-05-29
Geosiatki komórkowe są trójwymiarowymi komórkami z polimerowych tworzyw sztucznych, które – łączone ze sobą przez zgrzewanie, klejenie albo inne technologie – tworzą spójną siatkę. Są rozkładane w miejscu zastosowania, a następnie uzupełniane materiałem wypełniającym i zagęszczane. Ścianki komórek zapobiegają przy tym ruchowi bocznemu wypełniającego gruntu oraz zwiększają jego sztywność i nośność.

Posadowienie wysokich wież elektrowni wiatrowych o mocy 2,0–2,5 MW na słabym podłożu gruntowym »
Autor: mgr inż. Tomasz Pardela, Menard Polska Sp. z o.o.
2012-05-29
Rosnąca liczba inwestycji związanych z energetyką wiatrową potwierdza konieczność pogłębienia wiedzy na temat poszczególnych etapów ich budowy. Artykuł odnosi się do zagadnienia często zaniedbanego i niewystarczająco zrozumianego przez inwestorów i projektantów, tj. posadowienia fundamentu elektrowni na podłożu niespełniającym warunków nośności oraz użytkowności.

Projektowanie i wzmacnianie nasypów na gruntach słabonośnych »
Autor: Danuta Opolska, Koło SITK RP przy oddziale GDDKiA w Krakowie
2012-05-28
Seminarium Projektowanie i wzmacnianie nasypów na gruntach słabonośnych jest kontynuacją rozpoczętego w ub.r. cyklu z zakresu geotechniki i technologii. Ostatnia edycja została poszerzona o elementy szkolenia i wymiany doświadczeń, zaprezentowano też zastosowania materiałów do wzmacniania podłoża gruntowego.

X Szkoła Geomechaniki 2011 »
Autor: dr Irena Skrzyniarz, sekretarz naukowy konferencji
2012-02-02
Jubileuszowa Międzynarodowa Konferencja X Szkoła Geomechaniki 2011 obradowała w Ustroniu-Zawodziu 18–21 października 2011 r. Patronat honorowy nad konferencją objęli wicepremier, minister gospodarki Waldemar Pawlak oraz rektor Politechniki Śląskiej prof. dr hab. inż. Andrzej Karbownik.

Likwidacja problemów osuwiskowych w drogownictwie – skuteczność kompleksowych rozwiązań geotechnicznych, cz. 2 »
Autor: mgr inż. Jakub Sierant, Titan Polska Sp. z o.o.
2012-01-25
Próba polemiki ze spotykanym obecnie podejściem do rozwiązywania problemów osuwisk, zwłaszcza związanych z obiektami infrastrukturalnymi, oraz chęć przekonania, że pomimo wszelkich trudności dysponujemy zarówno wiedzą inżynierską, jak i skutecznymi narzędziami do racjonalnego stabilizowania osuwisk i zwalczania ich skutków, to główne zamierzenia niniejszego artykułu.

Geotechniczne systemy zabezpieczeń i stabilizacji na terenach osuwiskowych, cz. 2 »
Autor: prof. dr hab. inż. Kazimierz Furtak, dr hab. inż. Jan Gaszyński, prof. PK, dr inż. Zbigniew Pabian, Politechnika Krakowska
2012-01-11
Podstawową cechą osuwiska jest niekontrolowany ruch mas ziemnych, przemieszczających się w niżej położone obszary terenu, zwanego terenem osuwiskowym. Zjawisko to jest procesem złożonym zarówno co do przyczyn jego powstawania, jak i zaistniałych problemów. Te mają różnorodne aspekty, w tym m.in. środowiskowe (przyrodnicze) techniczne, ekonomiczne, społeczne. Stąd wynika szeroki zakres koniecznych do rozwiązania problemów związanych z osuwiskami. W pierwszej części tego artykułu, która ukazała się w poprzednim numerze „Nowoczesnego Budownictwa Inżynieryjnego” skupiono się na wyjaśnieniu przyczyn powstawania i rodzajach osuwisk, natomiast w tej części artykułu omówiono metody stabilizacji i zabezpieczania terenów osuwiskowych.

Wzmocnienie podłoża pod nasypy drogi krajowej S7 na odcinku od węzła Elbląg do Kalska za pomocą kolumn DSM-d »
Autor: dr inż. Agata Leśniewska, Keller Polska Sp. z o.o.
2011-12-19
Pod nasypy drogi krajowej S7 na odcinku od węzła Elbląg do miejscowości Kalsk, którego generalnym wykonawcą była Eurovia Polska SA, zaprojektowano wzmocnienie podłoża kolumnami wykonanymi w technologii wgłębnego mieszania gruntu na sucho DSM-d (Deep Soil Mixing dry). Metoda ta powstała w Szwecji na początku lat 90. i była najczęściej stosowaną technologią wzmacniania gruntu w krajach skandynawskich. Opracowano ją w celu wzmocnienia słabych i silnie nawodnionych gruntów, jak np. glin plastycznych i miękkoplastycznych, pyłów z dodatkiem części organicznych, namułów i torfów.

Likwidacja problemów osuwiskowych w drogownictwie – skuteczność kompleksowych rozwiązań geotechnicznych, cz. 1 »
Autor: mgr inż. Jakub Sierant, TITAN POLSKA Sp. z o.o.
2011-12-05
Zamierzeniem niniejszego artykułu jest próba polemiki ze spotykanym obecnie podejściem do rozwiązywania problemów osuwisk, zwłaszcza związanych z obiektami infrastrukturalnymi, oraz chęć przekonania, że pomimo wszelkich trudności dysponujemy zarówno wiedzą inżynierską, jak i skutecznymi narzędziami do racjonalnego stabilizowania osuwisk i zwalczania ich skutków. Służące do tego celu technologie omówiono w tej części artykułu, natomiast na łamach następnego numeru „Nowoczesnego Budownictwa Inżynieryjnego” zostanie przedstawiony sposób ich praktycznego wykorzystania na przykładzie stabilizacji osuwiska przy drodze wojewódzkiej nr 941 między Wisłą a Istebną.

<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | Następna >>



Reklamy
Eurovia PPI Chrobok Geobrugg Wodociągi Miasta Krakowa Keller Palisander Noe Luxo
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję