



Autotesty

Bezpieczeństwo pracy
Beton
Budownictwo kubaturowe
Budownictwo podziemne
Chemia budowlana
Deskowania
Drogi
Geoinżynieria
Geosyntetyki
Geotechnika
Hydrotechnika
Inżynieria bezwykopowa
Inżynieria środowiska
Kolej
Kompozyty
Koronawirus
Kruszywa
Maszyny budowlane
Mosty
Nawierzchnie
Prefabrykaty
Przepusty
Retencja
Rury
Stal w budownictwie
Technologie informatyczne
Tunele
Wykopy

Bezpieczeństwo pracy

Beton

Budownictwo kubaturowe

Budownictwo podziemne

Chemia budowlana

Deskowania

Drogi

Geoinżynieria

Geosyntetyki

Geotechnika

Hydrotechnika

Inżynieria bezwykopowa

Inżynieria środowiska

Kolej

Kompozyty

Koronawirus

Kruszywa

Maszyny budowlane

Mosty

Nawierzchnie

Prefabrykaty

Przepusty

Retencja

Rury

Stal w budownictwie

Technologie informatyczne

Tunele

Wykopy

Tagi - Geoinżynieria

Autor: mgr Marcin Babiarz, mgr inż. Marcin Dulski, Zakład Inżynieryjny GEOREM Sp. z o.o.
2010-07-18
Podstawą opracowania prawidłowego pod względem technicznym projektu zabezpieczenia osuwiska jest sporządzenie pełnej i rzeczowej dokumentacji geologiczno-inżynierskiej. Rozporządzenie nr 839 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 1998 r. (DzU nr 126) klasyfikuje tereny osuwiskowe jako tereny o skomplikowanych warunkach gruntowych i w zasadzie automatycznie przyznaje lokalizowanym na nich obiektom III kategorię geotechniczną, dla której wymagana jest dokumentacja geologiczno-inżynierska


Autor: Anna Siedlecka, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2010-06-15
W pięknej, zimowej scenerii Beskidu Śląskiego, w salach konferencyjnych Ośrodka Rehabilitacyjno-Wypoczynkowego „Panorama” w Krynicy w dniach 14–18 marca odbyła się XXXIII Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii (ZSMGiG), zorganizowana pod honorowym patronatem JM Rektora Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie prof. dr. hab. inż. Antoniego Tajdusia. Przewodniczącym Komitetu Organizacyjnego był dr hab. inż. Marek Cała, a sekretarzem Szkoły dr inż. Piotr Małkowski


Autor: dr inż. Krzysztof Trojnar, Politechnika Rzeszowska, Zakład Dróg i Mostów
2009-12-29
Przykłady i metody stabilizacji osuwisk


Autor: mgr inż. Mirosław Mrozik, Partner firmy Geobrugg AG w Polsce
2009-11-13
W dniach 16–18 września 2009 r. odbyła się w Krakowie 4. edycja Warsztatów RUVOLUM®. To coroczne spotkanie projektantów, wykonawców, studentów oraz przedstawicieli środowiska akademickiego poświęcone gruntownej prezentacji systemu TECCO® oraz sposobu jego projektowania. Dodatkowo formułę warsztatów poszerzono o inne technologie firmy Geobrugg AG: kurtyny skalne TECCO® oraz system SPIDER®.


Autor: mgr inż. Robert Sołtysik, Soley sp. z o.o.
2009-10-14
W ciągu ostatnich kilku lat nastąpiła wyraźna zmiana nastawienia administratorów dróg do problemu osuwisk, których kilkadziesiąt tysięcy zinwentaryzowano na obszarze Polski. Zdecydowana większość z nich zlokalizowana jest na terenie Polski południowej, w warunkach gruntowych fliszu karpackiego.


Autor: Mirosław Mrozik, Geobrugg, Jakub Sierant, Titan Polska Sp. z o.o.
2009-10-02
Osuwiska związane z obiektami komunikacyjnymi to problem złożony, a przez ogromną skalę zjawiska – niemal powszechny. Procesy geodynamiczne zachodzą w korpusach drogowych, nasypach i ich podłożach, skarpach naturalnych sąsiadujących z obiektem, a nawet na nowo budowanych skarpach przekopów drogowych. Technologia gwoździowania gruntu z wykorzystaniem oblicowania elastycznego jest z powodzeniem wykorzystywana do stabilizacji osuwisk związanych z obiektami komunikacyjnymi, jak i racjonalnego zabezpieczania przed tymi procesami nowo tworzonych skarp wykopów.


Autor: dr inż. Krzysztof Trojnar
2009-09-01
Osuwiska stanowią w praktyce budownictwa drogowego jeden z najtrudniejszych problemów, a rozpoznanie ich powstawania i przeciwdziałanie im wymaga dużej wiedzy i doświadczenia. Mimo bardzo zaawansowanych technologii budowlanych, wykorzystujących najnowsze zdobycze techniki, wciąż powstają osuwiska, w wyniku których wyrządzane są znaczne straty materialne w infrastrukturze drogowej. Objętość gruntu ulegającego przemieszczeniom w osuwisku może wahać się w bardzo szerokich granicach, od niewielkich zsuwów aż po ogromne obrywy i spływy określane w miliardach metrów sześciennych.


Autor: Janina Mrowińska, Włodzimierz Grzywacz, SITK Oddział Kraków
2009-07-01
Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Techniczna Problematyka osuwisk w budownictwie komunikacyjnym odbyła się w Zakopanem, w Centrum Konferencyjno-Rekreacyjnym „GeoVita” w dniach 27–29 maja 2009 r. Konferencję zorganizowało Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej Oddział w Krakowie, Koło Zakładowe SITK RP przy Rejonie Kraków Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie oraz Małopolska Okręgowa Izba Inżynierów Budownictwa w Krakowie.


Autor: dr hab. inż. Marek Cała, Wydział Górnictwa i Geoinżynierii, Katedra Geomechaniki, Budownictwa i Geotechniki, Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie
2009-05-05
Dotychczasowy stan wiedzy o ruchach osuwiskowych wskazuje, że będziemy mieli z nimi do czynienia jeszcze przez bardzo długi okres. Raczej nie formułujmy zatem pytania, czy osuwiska będą występowały, gdyż odpowiedź jest bardzo prosta – na pewno tak. Znacznie trudniejsza jest odpowiedź na inne pytanie – kiedy one wystąpią? Nauka wciąż nie potrafi udzielić zadawalającej odpowiedzi, ale cały czas trwają intensywne prace nad tym problemem.


Autor: Urszula Tomczak, Hubert Tomczak - Soleatanche Polska Sp. z o.o.
2009-03-13
Obecnie każda budowa w centrum miasta, przeznaczona na cele mieszkaniowe lub biurowe, wymusza pełne wykorzystanie całej powierzchni działki oraz dążność do zwiększenia liczby kondygnacji podziemnych, a przez to zwiększenie liczby miejsc parkingowych. Dlatego coraz częściej nieodzowne staje się zastosowanie specjalistycznych technik fundamentowych w celu umożliwienia efektywnego i bezpiecznego sposobu wznoszenia wykonywanego obiektu, jak i zabezpieczenia budowli sąsiednich.
<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 | Następna >>

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.