YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Geoinżynieria

Geoinżynieryjne metody stabilizacji skarp i zboczy »
Autor: prof. dr hab. inż. Stanisław Stryczek, prof. dr hab. inż. Andrzej Gonet, dr hab. inż. Rafał Wiśniowski
2009-01-06
Częstotliwość i nasilenie występowania zjawisk osuwiskowych związane są z ukształtowaniem morfologicznym i budową geologiczną. W związku z tym można wyodrębnić strefy o wysokim i niskim stopniu zagrożenia osuwiskowego. Potencjalne osuwiska na skarpach i zboczach powstają w wyniku działania siły ciężkości, gdy zostaje przekroczona równowaga między składowymi ścinającego naprężenia i oporem gruntów przeciw ścinaniu. Utratę istniejącej stateczności zbocza powodują więc nowe siły albo zmniejszenie się sił tarcia.

Neoweb stabilizuje gorzowską obwodnicę »
Autor: Agnieszka Chrobak
2009-01-05
PRS Poland, światowy lider w produkcji systemów stabilizacji gruntu, rozpoczął prace przy przebudowie obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego. Prace z wykorzystaniem systemu Neoweb dotyczą wzmocnienia wysokiego nasypu na kilkusetmetrowym odcinku zachodniej obwodnicy miasta. Jest ona częścią trasy szybkiego ruchu (S3) ze Świnoujścia do południowej granicy kraju.

Geoinżynieryjne metody stabilizacji skarp i zboczy »
Autor: prof. dr hab. inż. Stanisław Stryczek, prof. dr hab. inż. Andrzej Gonet, dr hab. inż. Rafał Wiśniowski
2008-11-19
Częstotliwość i nasilenie występowania zjawisk osuwiskowych związane są z ukształtowaniem morfologicznym i budową geologiczną. W związku z tym można wyodrębnić strefy o wysokim i niskim stopniu zagrożenia osuwiskowego.

Technologie uzdatniania terenów dla budownictwa »
Autor: Andrzej Kubański, Zakład Inżynieryjny GEOREM Sp. z o.o.
2008-08-12
Dokuczliwość zjawisk zapadliskowych na powierzchni spowodowała potrzebę działań ratunkowych. W pierwszym okresie działania te polegały na niekontrolowanym zasypywaniu zapadlisk materiałem pobieranym w najbliższym rejonie, co wymagało wykonania ponownego zasypu po kilku latach.

Ściany szczelinowe z systemem połączeń sekcji CWS® na planie koła »
Autor: mgr inż. Bogusław Przebinda, Hubert Tomczak, Soletanche Polska Sp. z o.o.
2008-07-21
Coraz częściej współczesne miasta i ich wysoka urbanizacja wymuszają pełną zabudowę działek, w ostrej granicy z sąsiednimi posesjami. Brak miejsc parkingowych na powierzchni terenu prowadzi z kolei do udostępniania do użytku publicznego i prywatnego coraz głębszych garaży i parkingów podziemnych.

Najmocniejsze bariery - Rok 2007 był przełomowy dla działalności firmy Geobrugg w Polsce »
Autor: Mirosław Mrozik, Geobrugg
2008-03-18
Rok 2007 był przełomowy dla działalności firmy Geobrugg w Polsce – nastąpił gwałtowny wzrost sprzedaży, a oferowane przez firmę technologie zyskały pełną aprobatę środowiska projektowego, naukowego i wykonawczego

Drogi na pustkach - Uzdatnianie zniszczonego robotami górniczymi podłoża do budowy tras komunikacyjnych »
Autor: mgr inż. Andrzej Kubański, Zakład Inżynieryjny „GEOREM”
2007-09-10
Budowa komunikacyjnych szlaków lądowych na terenie, pod którym była prowadzona od kilku wieków eksploatacja rud metali i węgla kamiennego, wymaga szczególnego potraktowania procesu projektowego. Eksploatacja kopalin spowodowała powstanie pustek w górotworze o łącznej objętości sięgającej milionów metrów sześciennych. Często można też napotkać nieciągłości w górotworze wywołane zjawiskami krasowymi, szczególnie na terenie Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej.

Metody do weryfikacji - Wybrane zagadnienia analizy stateczności nasypów kolejowych »
Autor: Agnieszka Stopkowicz, Marek Cała Katedra Geomechaniki, Budownictwa i Geotechniki, Wydział Górnictwa i Geoinżynierii AGH
2007-05-16
Szczególnie przydatne do określania stanu stateczności stają się metody numeryczne, zwłaszcza zastosowana metodyka redukcji parametrów wytrzymałościowych, pozwalająca na obserwację przebiegu procesu zniszczenia

100% skutecznej stabilizacji »
Autor: Mirosław Mrozik, Geobrugg
2006-05-10
Zastosowanie siatki stalowej TECCO® jako sprężystej metody stabilizacji skarp jest od kilkunastu lat znane i z powodzeniem stosowane w ponad 42 krajach

Rozwój infrastruktury, ale nie kosztem środowiska, z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Gonetem, rozmawia Kinga Wolska »
Autor: Kinga Wolska
2006-01-18
– Jakie kierunki badawcze rozwijane w Zakładzie Wiertnictwa i Geoinżynierii uważa Pan za najbardziej perspektywiczne?

<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 | Następna >>



Reklamy
Mosty Polskie Sitech Polska Amago SSAB Soletanche Uponor DCS Lloyd Polska
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję