YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Geoinżynieria

Stabilizacja skarp i zboczy w Europie Środkowo-Wschodniej w Europie Środkowo-Wschodniej »
Autor: Karina Borkowska, Geobrugg Partner w Polsce
2011-01-07
Tematem przewodnim konferencji zorganizowanej przez firmę Geobrugg AG w krakowskim hotelu Qubus 14 października 2010 r. było zagadnienie skutecznej stabilizacji osuwisk, skarp i zboczy przy wykorzystaniu elastycznego systemu oblicowania oraz technologii gwoździowania.

Praktyczne problemy przy sporządzaniu dokumentacji geologiczno-inżynierskiej na terenach osuwiskowych »
Autor: mgr Marcin Babiarz, mgr inż. Marcin Dulski, Zakład Inżynieryjny GEOREM Sp. z o.o.
2010-07-18
Podstawą opracowania prawidłowego pod względem technicznym projektu zabezpieczenia osuwiska jest sporządzenie pełnej i rzeczowej dokumentacji geologiczno-inżynierskiej. Rozporządzenie nr 839 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 1998 r. (DzU nr 126) klasyfikuje tereny osuwiskowe jako tereny o skomplikowanych warunkach gruntowych i w zasadzie automatycznie przyznaje lokalizowanym na nich obiektom III kategorię geotechniczną, dla której wymagana jest dokumentacja geologiczno-inżynierska

Geotechnika i budownictwo specjalne - Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii »
Autor: Anna Siedlecka, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2010-06-15
W pięknej, zimowej scenerii Beskidu Śląskiego, w salach konferencyjnych Ośrodka Rehabilitacyjno-Wypoczynkowego „Panorama” w Krynicy w dniach 14–18 marca odbyła się XXXIII Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii (ZSMGiG), zorganizowana pod honorowym patronatem JM Rektora Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie prof. dr. hab. inż. Antoniego Tajdusia. Przewodniczącym Komitetu Organizacyjnego był dr hab. inż. Marek Cała, a sekretarzem Szkoły dr inż. Piotr Małkowski

Jak eliminować osuwiska drogowe? – cz. 2 »
Autor: dr inż. Krzysztof Trojnar, Politechnika Rzeszowska, Zakład Dróg i Mostów
2009-12-29
Przykłady i metody stabilizacji osuwisk

Warsztaty RUVOLUM® »
Autor: mgr inż. Mirosław Mrozik, Partner firmy Geobrugg AG w Polsce
2009-11-13
W dniach 16–18 września 2009 r. odbyła się w Krakowie 4. edycja Warsztatów RUVOLUM®. To coroczne spotkanie projektantów, wykonawców, studentów oraz przedstawicieli środowiska akademickiego poświęcone gruntownej prezentacji systemu TECCO® oraz sposobu jego projektowania. Dodatkowo formułę warsztatów poszerzono o inne technologie firmy Geobrugg AG: kurtyny skalne TECCO® oraz system SPIDER®.

Zaprojektowane dla fliszu »
Autor: mgr inż. Robert Sołtysik, Soley sp. z o.o.
2009-10-14
W ciągu ostatnich kilku lat nastąpiła wyraźna zmiana nastawienia administratorów dróg do problemu osuwisk, których kilkadziesiąt tysięcy zinwentaryzowano na obszarze Polski. Zdecydowana większość z nich zlokalizowana jest na terenie Polski południowej, w warunkach gruntowych fliszu karpackiego.

Zagwoździowane skarpy przy modernizowanych drogach S1, S7 i DK 69 »
Autor: Mirosław Mrozik, Geobrugg, Jakub Sierant, Titan Polska Sp. z o.o.
2009-10-02
Osuwiska związane z obiektami komunikacyjnymi to problem złożony, a przez ogromną skalę zjawiska – niemal powszechny. Procesy geodynamiczne zachodzą w korpusach drogowych, nasypach i ich podłożach, skarpach naturalnych sąsiadujących z obiektem, a nawet na nowo budowanych skarpach przekopów drogowych. Technologia gwoździowania gruntu z wykorzystaniem oblicowania elastycznego jest z powodzeniem wykorzystywana do stabilizacji osuwisk związanych z obiektami komunikacyjnymi, jak i racjonalnego zabezpieczania przed tymi procesami nowo tworzonych skarp wykopów.

Jak eliminować osuwiska drogowe? – cz.1 »
Autor: dr inż. Krzysztof Trojnar
2009-09-01
Osuwiska stanowią w praktyce budownictwa drogowego jeden z najtrudniejszych problemów, a rozpoznanie ich powstawania i przeciwdziałanie im wymaga dużej wiedzy i doświadczenia. Mimo bardzo zaawansowanych technologii budowlanych, wykorzystujących najnowsze zdobycze techniki, wciąż powstają osuwiska, w wyniku których wyrządzane są znaczne straty materialne w infrastrukturze drogowej. Objętość gruntu ulegającego przemieszczeniom w osuwisku może wahać się w bardzo szerokich granicach, od niewielkich zsuwów aż po ogromne obrywy i spływy określane w miliardach metrów sześciennych.

Problematyka osuwisk w budownictwie komunikacyjnym »
Autor: Janina Mrowińska, Włodzimierz Grzywacz, SITK Oddział Kraków
2009-07-01
Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Techniczna Problematyka osuwisk w budownictwie komunikacyjnym odbyła się w Zakopanem, w Centrum Konferencyjno-Rekreacyjnym „GeoVita” w dniach 27–29 maja 2009 r. Konferencję zorganizowało Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej Oddział w Krakowie, Koło Zakładowe SITK RP przy Rejonie Kraków Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie oraz Małopolska Okręgowa Izba Inżynierów Budownictwa w Krakowie.

Osuwiska w Polsce i na świecie - Geotechnika szuka sposobów przeciwdziałania szkodliwym skutkom przemieszczeń zboczy »
Autor: dr hab. inż. Marek Cała, Wydział Górnictwa i Geoinżynierii, Katedra Geomechaniki, Budownictwa i Geotechniki, Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie
2009-05-05
Dotychczasowy stan wiedzy o ruchach osuwiskowych wskazuje, że będziemy mieli z nimi do czynienia jeszcze przez bardzo długi okres. Raczej nie formułujmy zatem pytania, czy osuwiska będą występowały, gdyż odpowiedź jest bardzo prosta – na pewno tak. Znacznie trudniejsza jest odpowiedź na inne pytanie – kiedy one wystąpią? Nauka wciąż nie potrafi udzielić zadawalającej odpowiedzi, ale cały czas trwają intensywne prace nad tym problemem.

<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 | Następna >>



Reklamy
AARSLEFF Budimex BASF Strabag Mosty Polskie DCS Amago SSAB
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję