



Autotesty

Bezpieczeństwo pracy
Beton
Budownictwo kubaturowe
Budownictwo podziemne
Chemia budowlana
Deskowania
Drogi
Geoinżynieria
Geosyntetyki
Geotechnika
Hydrotechnika
Inżynieria bezwykopowa
Inżynieria środowiska
Kolej
Kompozyty
Koronawirus
Kruszywa
Maszyny budowlane
Mosty
Nawierzchnie
Prefabrykaty
Przepusty
Retencja
Rury
Stal w budownictwie
Technologie informatyczne
Tunele
Wykopy

Bezpieczeństwo pracy

Beton

Budownictwo kubaturowe

Budownictwo podziemne

Chemia budowlana

Deskowania

Drogi

Geoinżynieria

Geosyntetyki

Geotechnika

Hydrotechnika

Inżynieria bezwykopowa

Inżynieria środowiska

Kolej

Kompozyty

Koronawirus

Kruszywa

Maszyny budowlane

Mosty

Nawierzchnie

Prefabrykaty

Przepusty

Retencja

Rury

Stal w budownictwie

Technologie informatyczne

Tunele

Wykopy

Tagi - Geoinżynieria

Autor: dr inż. Bernard Twaróg, Zakład Budownictwa Wodnego i Gospodarki Wodnej, Instytut Inżynierii i Gospodarki Wodnej, Wydział Inżynierii Środowiska, Politechnika Krakowska
2014-08-14
W niniejszym artykule przedstawiono wybrane metody i rozwiązania ograniczające erozję, zmniejszające transport rumowiska wleczonego oraz poprawiające parametry geomorfologii fluwialnej cieków. Prezentowane rozwiązania są jednymi z częściej stosowanych metod zabezpieczenia koryt cieków. Technologia wykonania jest prosta i szybka, co skutkuje relatywnie niskim kosztem realizacji i eksploatacji. Głównym elementem elastycznych zapór są przyczółki oraz rozpięta pomiędzy nimi specjalna elastyczna siatka o dużych średnicach oczek. Rozwiązania te nie dokonują separacji koryt oraz nie ingerują w stan ekologiczny wód; są proekologiczne, skuteczne oraz równie funkcjonalne, jak stosowane obecnie.


Autor: Piotr Rychlewski, Instytut Badawczy Dróg i Mostów
2014-08-13
15 maja 2014 r. w Warszawie odbyło się 17. seminarium z cyklu spotkań inżynierskich organizowanych przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów, które w tym roku zatytułowano Nowatorskie rozwiązania w mostownictwie i geoinżynierii. Współorganizatorami spotkania byli firma Titan Polska i Oddział Warszawski Związku Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej. Seminarium połączono z jubileuszem 55-lecia pracy zawodowej mgr. inż. Janusza Wiśniewskiego, wybitnego mostowca praktyka, ojca chrzestnego Oddziału Warszawskiego ZMRP. Okazją do zorganizowania seminarium był Dzień Mostowca (18 maja).


Autor: Tensar International
2014-08-13
Technologia Tensar® jest szeroko stosowana w stabilizacji warstw kruszywa georusztem i optymalizacji konstrukcji nawierzchni w celu poprawy trwałości ulepszonych nawierzchni drogowych, dróg nieutwardzonych i platform roboczych. Jest również używana w systemach gruntu zbrojonego ze względu na większe korzyści ekonomiczne i różnorodność rozwiązań w porównaniu do tradycyjnych metod. Przynosząc wymierne korzyści finansowe i oszczędność czasu, technologia Tensar pomaga uzyskać lepszy wynik finansowy inwestycji.


Autor: mgr inż. Piotr Baraniak, Bern University of Applied Science w Szwajcarii
2014-05-28
W trakcie XXXVII Zimowej Szkoły Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii w Wiśle (10–14 marca 2014 r.) Piotr Baraniak z Bern University of Applied Science w Szwajcarii przedstawił prezentację Wielkoskalowe testy elastycznych systemów stabilizacji skarp dotyczącą założeń i dotychczasowych rezultatów tytułowego projektu badawczego.


Autor: Bartosz Kmieć, Śląskie Towarzystwo Wiertnicze Dalbis Sp. z o.o.
2014-05-28
Śląskie Towarzystwo Wiertnicze Dalbis Sp. z o.o. od 2011 r. jest członkiem Grupy Kopex, w skład której wchodzi ponad 50 spółek pracujących dla sektora górnictwa węgla kamiennego, brunatnego i rud metali nieżelaznych. Dalbis Sp. z o.o. wykonuje kompleksowe usługi wiertnicze na powierzchni, a także w podziemnych zakładach górniczych, znajdujące zastosowanie w robotach inżynieryjnych i geotechnicznych.


Autor: dr inż. Irena Bagińska, Zakład Geomechaniki i Budownictwa Podziemnego, Politechnika Wrocławska
2013-06-06
Kolejna, 36. edycja Zimowej Szkoły Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii odbyła się 11–15 marca 2013 r. w Kudowie-Zdroju w Kotlinie Kłodzkiej. Wzięło w niej udział 160 osób – przedstawicieli nauki, firm projektowych oraz wykonawczych z dziedziny geotechniki w budownictwie i górnictwie z kraju i zagranicy.


Autor: mgr inż. Robert Sołtysik, Soley Sp. z o.o., mgr inż. Jakub Sierant, Titan Polska Sp. z o.o.
2013-06-06
Artykuł przedstawia zagadnienia związane z projektowaniem i wykonawstwem robót geotechnicznych służących zabezpieczeniu głębokiego wykopu wraz z przylegającymi do niego modernizowanymi obiektami zabytkowymi. W tekście starano się w możliwie kompleksowy sposób przekazać złożoność i wielowątkowość procesu aktywnego projektowania oraz obserwacji stopnia współgrania projektu i wykonawstwa przez rozbudowany, wieloaspektowy system monitoringu.


Autor: Robert Sołtysik, Soley Sp. z o.o.
2013-04-04
Od kilku lat przy realizacji licznych kontraktów drogowych w Polsce dla zabezpieczenia skarp głębokich wykopów coraz powszechniej stosuje się metodę gwoździowania gruntu. Pierwsze duże realizacje zabezpieczeń skarp w tej technologii miały miejsce przy budowie drogi ekspresowej S69 na odcinku Żywiec – Zwardoń.


Autor: Instytut Badawczy Dróg i Mostów
2013-02-01
Instytut Badawczy Dróg i Mostów we współpracy ze Związkiem Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej i firmą KPRM byli organizatorami seminarium Nowatorskie rozwiązania w mostownictwie i geoinżynierii, które odbyło się 13 listopada 2012 r. w Warszawie.


Autor: Mirosław Mrozik, Karina Borkowska, Geobrugg Polska Sp. z o.o.
2013-01-30
8–11 października 2012 r. odbyła się w Szwajcarii konferencja oraz testy wielkoskalowe systemu TECCO® (w skali naturalnej) połączone ze zwiedzaniem zrealizowanych projektów. Organizatorem tej wyjątkowej imprezy była firma Geobrugg AG, która po raz kolejny potwierdziła swoje innowatorskie podejście. W spotkaniu uczestniczyli eksperci z całego świata, zajmujący się w codziennej praktyce metodami przeciwdziałania zagrożeniom naturalnym.
<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 | Następna >>

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.