YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Geoinżynieria

Pełnoskalowe testy systemów stabilizacji skarp z użyciem siatek elastycznych »
Autor: Marek Cała, Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Martin Stolz, Piotr Baraniak, Armin Rist, Berner Fachhochshule, Burgdorf, Szwajcaria, Armin Roduner, Geobrugg AG, Romanshorn, Szwajcaria
2014-12-05
Elastyczne systemy stabilizacji wykonane z siatki stalowej w połączeniu z gwoździowaniem podłoża są szeroko stosowane w praktyce stabilizacji skarp gruntowych i skalnych. Stanowią one ekonomiczną i skuteczną alternatywę dla rozwiązań opartych na betonowych ścianach oporowych lub ciężkich konstrukcjach podporowych. Oprócz zastosowań wykorzystujących konwencjonalne siatki stalowe na rynku dostępne są również geosiatki wykonane z drutu stalowego o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie. Siatki tego typu mogą przejmować znacznie większe siły i przenosić je na gwoździe kotwiące.

Możliwości zastosowania elastycznych zapór przeciwrumowiskowych »
Autor: dr inż. Bernard Twaróg, Zakład Budownictwa Wodnego i Gospodarki Wodnej, Instytut Inżynierii i Gospodarki Wodnej, Wydział Inżynierii Środowiska, Politechnika Krakowska
2014-08-14
W niniejszym artykule przedstawiono wybrane metody i rozwiązania ograniczające erozję, zmniejszające transport rumowiska wleczonego oraz poprawiające parametry geomorfologii fluwialnej cieków. Prezentowane rozwiązania są jednymi z częściej stosowanych metod zabezpieczenia koryt cieków. Technologia wykonania jest prosta i szybka, co skutkuje relatywnie niskim kosztem realizacji i eksploatacji. Głównym elementem elastycznych zapór są przyczółki oraz rozpięta pomiędzy nimi specjalna elastyczna siatka o dużych średnicach oczek. Rozwiązania te nie dokonują separacji koryt oraz nie ingerują w stan ekologiczny wód; są proekologiczne, skuteczne oraz równie funkcjonalne, jak stosowane obecnie.

Nowatorskie rozwiązania w mostownictwie i geoinżynierii »
Autor: Piotr Rychlewski, Instytut Badawczy Dróg i Mostów
2014-08-13
15 maja 2014 r. w Warszawie odbyło się 17. seminarium z cyklu spotkań inżynierskich organizowanych przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów, które w tym roku zatytułowano Nowatorskie rozwiązania w mostownictwie i geoinżynierii. Współorganizatorami spotkania byli firma Titan Polska i Oddział Warszawski Związku Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej. Seminarium połączono z jubileuszem 55-lecia pracy zawodowej mgr. inż. Janusza Wiśniewskiego, wybitnego mostowca praktyka, ojca chrzestnego Oddziału Warszawskiego ZMRP. Okazją do zorganizowania seminarium był Dzień Mostowca (18 maja).

Technologia Tensar® w geoinżynierii »
Autor: Tensar International
2014-08-13
Technologia Tensar® jest szeroko stosowana w stabilizacji warstw kruszywa georusztem i optymalizacji konstrukcji nawierzchni w celu poprawy trwałości ulepszonych nawierzchni drogowych, dróg nieutwardzonych i platform roboczych. Jest również używana w systemach gruntu zbrojonego ze względu na większe korzyści ekonomiczne i różnorodność rozwiązań w porównaniu do tradycyjnych metod. Przynosząc wymierne korzyści finansowe i oszczędność czasu, technologia Tensar pomaga uzyskać lepszy wynik finansowy inwestycji.

Wielkoskalowe testy elastycznych systemów stabilizacji skarp »
Autor: mgr inż. Piotr Baraniak, Bern University of Applied Science w Szwajcarii
2014-05-28
W trakcie XXXVII Zimowej Szkoły Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii w Wiśle (10–14 marca 2014 r.) Piotr Baraniak z Bern University of Applied Science w Szwajcarii przedstawił prezentację Wielkoskalowe testy elastycznych systemów stabilizacji skarp dotyczącą założeń i dotychczasowych rezultatów tytułowego projektu badawczego.

Stawiając czoło nowym wyzwaniom »
Autor: Bartosz Kmieć, Śląskie Towarzystwo Wiertnicze Dalbis Sp. z o.o.
2014-05-28
Śląskie Towarzystwo Wiertnicze Dalbis Sp. z o.o. od 2011 r. jest członkiem Grupy Kopex, w skład której wchodzi ponad 50 spółek pracujących dla sektora górnictwa węgla kamiennego, brunatnego i rud metali nieżelaznych. Dalbis Sp. z o.o. wykonuje kompleksowe usługi wiertnicze na powierzchni, a także w podziemnych zakładach górniczych, znajdujące zastosowanie w robotach inżynieryjnych i geotechnicznych.

XXXVI Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii »
Autor: dr inż. Irena Bagińska, Zakład Geomechaniki i Budownictwa Podziemnego, Politechnika Wrocławska
2013-06-06
Kolejna, 36. edycja Zimowej Szkoły Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii odbyła się 11–15 marca 2013 r. w Kudowie-Zdroju w Kotlinie Kłodzkiej. Wzięło w niej udział 160 osób – przedstawicieli nauki, firm projektowych oraz wykonawczych z dziedziny geotechniki w budownictwie i górnictwie z kraju i zagranicy.

Zabezpieczenie głębokich wykopów w sąsiedztwie obiektów zabytkowych na budowie Muzeum Śląskiego w Katowicach »
Autor: mgr inż. Robert Sołtysik, Soley Sp. z o.o., mgr inż. Jakub Sierant, Titan Polska Sp. z o.o.
2013-06-06
Artykuł przedstawia zagadnienia związane z projektowaniem i wykonawstwem robót geotechnicznych służących zabezpieczeniu głębokiego wykopu wraz z przylegającymi do niego modernizowanymi obiektami zabytkowymi. W tekście starano się w możliwie kompleksowy sposób przekazać złożoność i wielowątkowość procesu aktywnego projektowania oraz obserwacji stopnia współgrania projektu i wykonawstwa przez rozbudowany, wieloaspektowy system monitoringu.

Zabezpieczenie skarp głębokich wykopów przy budowie obwodnicy Przemyśla »
Autor: Robert Sołtysik, Soley Sp. z o.o.
2013-04-04
Od kilku lat przy realizacji licznych kontraktów drogowych w Polsce dla zabezpieczenia skarp głębokich wykopów coraz powszechniej stosuje się metodę gwoździowania gruntu. Pierwsze duże realizacje zabezpieczeń skarp w tej technologii miały miejsce przy budowie drogi ekspresowej S69 na odcinku Żywiec – Zwardoń.

Nowatorskie rozwiązania w mostownictwie i geoinżynierii »
Autor: Instytut Badawczy Dróg i Mostów
2013-02-01
Instytut Badawczy Dróg i Mostów we współpracy ze Związkiem Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej i firmą KPRM byli organizatorami seminarium Nowatorskie rozwiązania w mostownictwie i geoinżynierii, które odbyło się 13 listopada 2012 r. w Warszawie.

<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 | Następna >>



Reklamy
Strabag Budimex BASF Amago DCS AARSLEFF SSAB Mosty Polskie
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję