



Autotesty

Bezpieczeństwo pracy
Beton
Budownictwo kubaturowe
Budownictwo podziemne
Chemia budowlana
Deskowania
Drogi

Geoinżynieria
Geosyntetyki
Geotechnika
Hydrotechnika
Inżynieria bezwykopowa
Inżynieria środowiska
Kolej
Kompozyty
Koronawirus
Kruszywa
Maszyny budowlane
Mosty
Nawierzchnie
Prefabrykaty
Przepusty
Retencja
Rury
Stal w budownictwie
Technologie informatyczne
Tunele
Wykopy

Bezpieczeństwo pracy

Beton

Budownictwo kubaturowe

Budownictwo podziemne

Chemia budowlana

Deskowania



Geoinżynieria

Geosyntetyki

Geotechnika

Hydrotechnika

Inżynieria bezwykopowa

Inżynieria środowiska

Kolej

Kompozyty

Koronawirus

Kruszywa

Maszyny budowlane

Mosty

Nawierzchnie

Prefabrykaty

Przepusty

Retencja

Rury

Stal w budownictwie

Technologie informatyczne

Tunele

Wykopy

Tagi - Geoinżynieria

Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2020-07-25
W budownictwie infrastrukturalnym coraz częściej konieczne jest rozwiązywanie różnego rodzaju problemów natury geotechnicznej. Należy do nich m.in. zachowanie stateczności skarp i zboczy w budowlach komunikacyjnych. W sukurs przychodzą nowoczesne rozwiązania techniczne i technologiczne, dzięki którym inżynierowie mogą skutecznie przeciwdziałać destabilizacji górotworu i zapewnić bezpieczeństwo budowli.


Autor: Natalia Maca, Titan Polska Sp. z o.o.
2020-07-25
Początek tegorocznego lata mógł wyjątkowo zapisać się w świadomości geotechników. Państwowy Instytut Geologiczny przypomniał nam o 10. rocznicy największej katastrofy osuwiskowej w Polsce, która dotkliwie dotknęła południowe rejony kraju (ryc. 1) [1]. I kiedy już wydawało się, że wydarzenia roku 2010 odchodzą w niepamięć, to Centrum Geozagrożeń w czerwcu 2020 r. wydało ostrzeżenie, że w związku z intensywnymi opadami deszczu można się spodziewać uaktywnienia istniejących i powstania nowych osuwisk, w szczególności na południu Polski [2].


Autor: Marian Kowacki, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2019-05-28
Osuwiska to częsty problem zarówno podczas budowy, jak i w trakcie utrzymania szlaków komunikacyjnych. Najłatwiejszym sposobem byłoby ominięcie potencjalnego czy już czynnego osuwiska. Nie zawsze jednak jest to możliwe. Wówczas konieczne jest podjęcie działań związanych z odpowiednim kształtowaniem skarpy oraz zastosowanie konstrukcji stabilizujących.


Autor: Organizatorzy ZSMGiG
2019-05-28
11–14 marca 2019 r. w Karpaczu odbyła XLII Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii (ZSMGiG). Wzorem lat poprzednich, również i w tym roku zorganizowano spotkanie u stóp Śnieżki, aby kontynuować pierwotne cele Szkoły, czyli integrację ludzi nauki i przemysłu, wymianę ich doświadczeń oraz stworzenie możliwości wzajemnego pogłębiania wiedzy. Pierwsza Zimowa Szkoła odbyła się w 1974 r. w Karpaczu, a jej pomysłodawcą był prof. Zdzisław Gergowicz.


Autor: Nector Sp. z o.o.
2018-12-03
Projektowanie i wykonywanie robót podczas budowy dróg w terenach górskich i podgórskich nastręcza zwykle wiele problemów, dotyczy to zwłaszcza fliszu karpackiego. Koszty takiego przedsięwzięcia są znacząco wyższe niż budowa drogi na obszarze nizinnym. Jednym z większych wyzwań jest zabezpieczenie skarp wykopów, a zwłaszcza głębokich wykopów. Istnieje kilka rozwiązań tego zagadnienia technicznego, a jedno z nich – elastyczne oblicowanie skarp – zostało zastosowane na budowie drogi ekspresowej S7 na odcinku Lubień – Rabka-Zdrój.


Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2018-12-03
W związku z intensywnymi pracami budowlanymi przy powstających obiektach inżynieryjnych, w tym również na terenach osuwiskowych, często istnieje potrzeba wzmocnienia słabego podłoża gruntowego i stabilizacji budowli ziemnych, którymi są skarpy i nasypy. Można te działania rozpatrywać w kategorii uciążliwych, ale z drugiej strony stanowią doskonałą okazję do wdrożenia nowoczesnych, korzystnych technicznie i przyjaznych środowisku naturalnemu rozwiązań i technologii.


Autor: Opracowanie Redakcja
2018-08-03
XLI Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii w 2018 r. odbyła się w dniach 11–15 marca w Nosalowym Dworze w Zakopanem. W górskiej scenerii podczas sześciu sesji tematycznych wygłoszono ponad 35 referatów oraz pięć wykładów poświęconych tematyce związanej z geotechniką, górnictwem i budownictwem podziemnym.


Autor: Geobrugg AG
2017-11-28
W Walenstadt w Szwajcarii 16 października 2017 r. bariera przeciwodłamkowa zaprojektowana i wyprodukowana przez szwajcarską firmę Geobrugg AG zatrzymała blok betonowy ważący 25 t i spadający pionowo z wysokości 42 m z prędkością 103 km/h. Siła uderzenia wynosiła 10 tys. kJ. W ten sposób firma Geobrugg po raz kolejny ustanowiła rekord świata w zatrzymaniu największego pod względem tonażu i siły uderzenia bloku skalnego.


Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2017-10-02
Problematyka ruchów osuwiskowych jest niezwykle złożona, ponieważ dotyka różnych zagadnień z dziedziny nauk przyrodniczych, inżynieryjnych oraz planowania przestrzennego. Osuwiska stanowią przedmiot badań szeregu specjalistów – od zajmujących się nauką o Ziemi przez planistów, projektantów, inżynierów aż po geotechników. Choć ich podejście do problemu bywa odmienne, jednak wszystkim ostatecznie przyświeca jeden cel – dążenie do zminimalizowania ryzyka utraty stateczności stoków i zniszczenia budowli inżynieryjnych.


Autor: Nector Sp. z o.o.
2017-10-02
Problem zabezpieczenia dróg i obiektów komunikacyjnych przed zsypywaniem się odłamków skalnych ze zboczy skalnych oraz zabezpieczeń (stabilizacji) skarp przed ruchami mas ziemnych narasta wraz ze wzrostem liczby inwestycji infrastrukturalnych, a także koniecznością zabezpieczenia skarp, zboczy i obiektów w infrastrukturze już od dawna eksploatowanej.

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.