Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Szybsza podróż towarów w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym

Pociągi jeżdżą po nowych torach na linii Bytom – Maciejów Północ. Tory wymieniono także na odcinku Dorota (Sosnowiec) – Sosnowiec Jęzor. Wartość inwestycji PLK to ponad 350 mln zł.



  Zdjęcie: Szymon Grochowski, www.plk-sa.pl
Zakończyły się prace torowe na linii łączącej Bytom z Gliwicami. Pociągi towarowe jeżdżą już szybciej i sprawniej po dwóch nowych torach na zmodernizowanym odcinku Bytom – Bytom Bobrek – Zabrze Biskupice – Maciejów Północny. Od grudnia pojadą one z prędkością do 100 km/h – to trzykrotnie szybciej niż przed modernizacją, kiedy jeździły z prędkością 30 km/h. Jednocześnie, mimo szybszej jazdy składów, transport towarów przebiega bezpieczniej i ciszej. Poziom hałasu i wibracji został zredukowany, dzięki zastosowaniu szyn bezstykowych oraz zabudowie ekranów akustycznych. Ograniczyło to oddziaływanie kolei na otoczenie. Na zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym wpłynął remont obiektów inżynieryjnych, m.in. wiaduktu kolejowego na szlaku Bytom Bobrek – Zabrze Biskupice. Prace na odcinku Bytom – Maciejów Płn. objęły wymianę ok. 18 km torów, 30 km sieci trakcyjnej i 21 rozjazdów. Odnowiono też 3 nastawnie – jedną w Maciejowie Północnym i dwie w Zabrzu Biskupicach, skąd dyżurni ruchu dbają o bezpieczne kursowanie pociągów. Do położenia nowych torów wykorzystano ponad 112 tys. ton kruszywa, czyli tyle, ile zmieściłoby się w ok. 2200 wagonach. Położono też ponad 30 tys. sztuk podkładów.

Inwestycja obejmuje także trasę od posterunku odgałęźnego Dorota w Sosnowcu do Mysłowic Brzezinki. Część prac już została wykonana: wymieniono ok. 7 km torów i sieci trakcyjnej na linii Dorota – Sosnowiec Jęzor. Roboty przeniosły się na odcinek od Sosnowca Jęzora do Mysłowic Brzezinki. W IV kwartale planowane jest rozpoczęcie przebudowy stacji Katowice Szopienice Płn.

Szybciej i sprawniej ekologiczną koleją

Efektem inwestycji realizowanej na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., będzie szybszy i sprawniejszy przewóz towarów koleją w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym. Zwiększy się przepustowość, tzn. będzie mogło kursować więcej składów z ładunkami. Inwestycja wzmocni rolę kolei jako ekologicznego, zrównoważonego i konkurencyjnego środka transportu względem transportu drogowego. Więcej towarów na torach to mniej ciężarówek na drogach i tym samym korzyści dla środowiska naturalnego. Sprawny przewóz ładunków wpłynie na rozwój gospodarki i regionu.

Projekt „Prace na liniach kolejowych nr: 132, 147, 161, 180, 188, 654, 657 na odcinkach Gliwice – Bytom, Chorzów Stary – Mysłowice oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka” realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. obejmuje linię kolejową nr 132 na odcinku Bytom – Zabrze Biskupice, linię nr 147 na odcinku Zabrze Biskupice – Maciejów Północny oraz linię nr 180 na odcinku posterunek Dorota (Sosnowiec) – Mysłowice Brzezinka, a także stację Katowice Szopienice Płn. Inwestycja ma wartość ponad 350 mln zł, dofinansowanie pochodzi z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Zadanie łącznie obejmuje prace na 47 km torów i sieci trakcyjnej oraz wymianę 56 rozjazdów. Zaplanowano odnowę 39 obiektów inżynieryjnych i 4 nastawni. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na IV kwartał 2023 r.

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
 




Reklamy
Optem Soletanche SG Pam Porr Wodociągi Miasta Krakowa GEO-Instruments Keller Geobrugg
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję