YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Budimex wybudował gazociąg Czeszów – Kiełczów
Zgodnie z zawartą umową, Budimex uzyskał bezusterkowy odbiór końcowy budowy 32,5 km gazociągu wysokiego ciśnienia. Inwestycja jest zlokalizowana na odcinku od Zespołu Zaporowo-Upustowego Czeszów do węzła Kiełczów. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




Doroczne Forum & Premiera Raportu PMR, Budownictwo w Polsce 2019, 04.10.2018, Warszawa 2018-10-04
W tym roku wspólne spotkanie branży ma miejsce 4 października 2018 r. w Warszawie. Podczas wydarzenia jak zwykle omówimy kondycję sektora, prognozy i strategie na nadchodzący rok. Wspólnie podsumujemy przełomowy rok 2018 i ocenimy scenariusze rozwoju oraz ryzyka dla branży, czekające „za zakrętem”.[...]


Dostrzegamy coraz szersze wejście nowych technologii w branżę
Rozmowa z Dorotą Jakuta, prezes Izby Gospodarczej „Wodociągi Polskie”.[...]


86 proc. kierowców aut służbowych przekracza dozwoloną prędkość w terenie zabudowanym
Po polskich drogach jeździ około 6,5 mln aut służbowych. Niemal 9 na 10 kierowców tych samochodów przekracza prędkość w terenie zabudowanym – wynika z raportu Cartrack. Dane Komendy Głównej Policji pokazują z kolei, że najwięcej wypadków samochodowych w 2017 r. miało miejsce w piątki, kiedy spieszymy się z pracy na zasłużony weekendowy odpoczynek.[...]


Powstanie nowoczesne Centrum Komunikacyjne w Zakopanem
Wyremontowane budynki dworca PKP w Zakopanem, parking typu Park and Ride oraz nowoczesne centrum komunikacji kolejowej i autobusowej. Natomiast w Kuźnicach centrum przesiadkowe przy dolnej stacji kolejowej na Kasprowy Wierch. Wszystko po to, aby mieszkańcy i turyści mogli przemieszczać się szybciej i bardziej komfortowo, a otoczenie zyskało ciekawe, dobrze wkomponowane w przestrzeń obiekty.[...]



System srk na krakowskiej linii średnicowej

Nowoczesne systemy sterowania ruchem kolejowym (srk) zwiększa poziom bezpieczeństwa podróżnych m.in. na krakowskiej linii średnicowej. PLK równolegle z budową nowych torów, przystanków i modernizacją wiaduktów wprowadzają kierowanie ruchem z LCS.



Nowoczesne urządzenia srk odpowiadają za bezpieczne prowadzenie pociągów i wspierają codzienną pracę dyżurnych ruchu. W XXI wieku zmodernizowane linie kolejowe dysponują najnowszymi technikami sterowaniem ruchem pociągów. Tak będzie na trasie E30 między Krakowem Głównym a Podłężem.

Na odcinku zbudowane będą dwa lokalne centra sterowania (LCS), odpowiadające za sprawny i bezpieczny przejazd pociągów. Ich rola będzie kluczowa, ponieważ pomiędzy Krakowem Płaszowem a Krakowem Głównym dobudowane zostaną dwa dodatkowe tory i znacznie zwiększy się liczba składów.


Systemy bezpieczeństwa najnowszej generacji


Jeden LCS zostanie ulokowany w nastawni stacji Kraków Główny. Ten charakterystyczny budynek, który mijają wszystkie pociągi wjeżdżające do Krakowa od strony Katowic i Warszawy, modernizowany był w latach 80-tych XX wieku. Wtedy też uruchomiono w nim, bardzo nowoczesną - na ówczesny czas, nastawnię przekaźnikową. Krakowscy dyżurni ruchu korzystają z niej do dziś. Wkrótce budynek zostanie gruntownie zmodernizowany i wyposażony w komputerowe urządzenia najnowszej generacji.

Ponieważ służba dyżurnych ruchu trwa non-stop - kierowanie ruchem nie może być przerwane, nastawnia przebudowywana jest etapami. Prace już się rozpoczęły. Polegają na odnowieniu i przygotowaniu nowych pomieszczeń, wymianie instalacji. Odświeżona zostanie także bryła budynku. Będzie m.in. nowa elewacja i okna.

Równolegle robotnicy pracują przy wymianie tzw. głowicy rozjazdowej na stacji Kraków Główny. Tzn., że zostaną wymienione wszystkie tory i rozjazdy prowadzące na poszczególne perony. Dzięki temu ruchu pociągów wjeżdżających i wyjeżdżających najważniejszej krakowskiej stacji będzie się odbywał - mimo większej liczby pociągów, sprawnie i bezpiecznie.


Efekty przebudowy linii E30


Głównym efektem przebudowy linii E30 będzie poprawa obsługi pasażerów i sprawniejszy przejazd pociągów, dzięki rozbudowie Krakowskiego Węzła Kolejowego. Powstaną nowe tory do obsługi pociągów aglomeracyjnych. W krakowskich Grzegórzkach i Złocieniu wybudowane zostaną nowe przystanki a istniejące będą gruntownie zmodernizowane. Ruch pociągów będzie kontrolowany przez nowoczesne systemy w dwóch Lokalnych Centrach Sterowania a na Wiśle pojawią się nowe mosty. Prace budowlane zakończą się w 2020 roku, a ich wartość jest szacowana na niemal 1 mld zł.

Autor: Piotr Hamarnik, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
PAM Uponor Budimex Soletanche Sitech Loyd Keller Mosty Polskie
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję