REKLAMA
Kolej Wiadomości
2 Minuty czytania

Switcher na budowie łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ

Wagony systemu Switcher dostarczyły bloki rozjazdów Rz60E1-1200-1:18,5 na budowę łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ. Trwalsze i mniej awaryjne prefabrykowane konstrukcje rozjazdowe umożliwią szybszą i bardziej komfortową podróż między Kielcami i Warszawą.

Grupa KZN Bieżanów jest aktywnie zaangażowana w budowę nowej, ponad trzykilometrowej łącznicy spinającej linię nr 61 Kielce – Fosowskie w Czarncy, ze stacją Włoszczowa Północ na Centralnej Magistrali Kolejowej. Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów”, lider holdingu, wyprodukuje wszystkie rozjazdy zaprojektowane dla tej inwestycji. Konstrukcje te, już na placu budowy, profesjonalnie wbuduje w tor spółka-córka KZN Rail. – Równolegle zapewniamy także bezpieczny transport blokowy sześciu sztuk fabrycznie zmontowanych i odebranych rozjazdów Rz60E1-1200-1:18,5 sb. Do którego wykorzystany zostanie system Switcher, współpracujący przy rozładunku z dostępnym na budowie specjalistycznym dźwigiem kolejowym – mówi Ewa Sawicka, członek zarządu KZN Rail.

Pierwsze dwa rozjazdy o promieniu 1200 metrów, zmontowane w blokach, Grupa KZN Bieżanów dostarczyła jednym składem do Czarncy pod koniec czerwca; kolejne trzy, również w ramach jednego pociągu specjalistycznego, dojadą na budowę w pierwszej połowie sierpnia; ostatni zaś trafi na łącznicę we wrześniu br. Dostarczone już rozjazdy zostały wstępnie zabudowane na wieczorno-nocnych zamknięciach na linii Kielce – Fosowskie, w dniach 26 i 27 czerwca. Po rozładunku i precyzyjnym ułożeniu w miejscu zabudowy, rozjazdy zostały czasowo złubkowane. Następnie zaś, po ich podbiciu, pracownicy KZN Rail zajmą się spawami i ostateczną regulacją konstrukcji. Ta sama procedura będzie dotyczyć pozostałych rozjazdów o promieniu 1200 metrów.  

– Rozjazdy Rz60E1-1200-1:18,5 dostarczane w systemie blokowym, to znaczące wyzwanie logistyczne, zarówno w swej części transportowej, ale także za- i rozładunkowej. Bloki rozjazdowe ważą tu od 24 do ponad 28 ton, długość bloku szyn łączących osiąga 25,60 metra, a maksymalna szerokość bloku krzyżownicy wynosi 4,4 metra –
zaznacza Sawicka. – Dlatego cieszy nas dobra współpraca z generalnym wykonawcą inwestycji – Grupą ZUE, kolejną firmą budowlaną, która będzie mogła się przekonać o zaletach blokowego transportu rozjazdów i systemu Switcher – dodaje Sawicka.

W kontekście zapowiedzi PKP PLK o dostawie w blokach w br. około 20 procent rozjazdów inwestycyjnych, zastanawiać może, fakt, że rozjazdy dostarczone do Czarncy to dopiero pierwsza realizacja w Grupie KZN Bieżanów w 2018 roku. – Zauważamy, że druga połowa roku będzie pod tym względem wyraźnie lepsza. Nasza spółka KZN Rail, operator logistyczny systemu Switcher, poza łącznicą Czarnca – Włoszczowa planuje przewiezienie ponad 20 rozjazdów w tym standardzie m.in. na inwestycjach w Nowej Sarzynie, Szczecinie Gumieńcach, Krzeszowicach czy posterunku odgałęźnym Kozioł – mówi Rafał Leszczyński, prezes Grupy KZN Bieżanów. – Atuty tego modelu logistycznego są wszystkim znane – krótki czas zabudowy, bezpieczny transport i bezpieczeństwo na placu budowy, znacząca redukcja potencjalnych sporów między producentem a wykonawcą, czy wysoka jakość początkowa przekładająca się na trwałość i niższe koszty utrzymania w całym cyklu życia konstrukcji. Dlatego kibicujemy zarządcy i wykonawcom w szybkim dochodzeniu do pełnej realizacji zapisów instrukcji Id-114. Możemy zapewnić, że z ciągle rozbudowaną flotą wagonów Switcher, jesteśmy na to w pełni przygotowani – zaznacza szef Grupy KZN Bieżanów.

Autor: Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów” Sp. z o.o.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA