YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Otwarto oferty na dokumentację rozbudowy DK22 Gorzów Wielkopolski – Strzelce Krajeńskie 2019-07-23
Wczoraj otwarto oferty na wykonanie dokumentacji technicznej na rozbudowę DK22 Gorzów Wielkopolski – Strzelce Krajeńskie o długości ok. 18,5 km. Wpłynęło 7 ofert. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Kompozyty TWS – połączenie doskonałych parametrów mechanicznych z lekkością i wytrzymałością
Rozmowa z Izabelą Reich, kierownik Działu Sprzedaży TWS w firmie Fibrolux.[...]


Inwestycje kolejowe
PKP Polskie Linie Kolejowe SA zaplanowały w 2019 r. prace na 168 mostach w całym kraju. W budowie są m.in. nowe przeprawy przez Wisłę w Krakowie, przez Bug na trasie Rail Baltica i przez Pilicę w Warce – na linii z Warszawy do Radomia. Po przebudowanych mostach pociągi pojadą szybciej, będzie możliwość bezpiecznego przejazdu większej liczby składów. [...]


Wykorzystanie bloczków drobnowymiarowych do budowy infrastruktury drogowej dla krakowskiego Centrum Serenada
W 2015 r. zapadła decyzja o budowie nowego centrum handlowego w Krakowie – Serenady – w obrębie dzielnicy Mistrzejowice, przy al. Gen. Tadeusza Bora-Komorowskiego 41. Powierzchnia użytkowa tego trójkondygnacyjnego sklepu wynosi ok. 42 tys. m2.[...]



Sweco Engineering zaprojektuje rozbudowę DK8 Szczytna – Kłodzko

3 stycznia 2019 r. spółka Sweco Engineering podpisało umowę na opracowanie dokumentacji projektowej, tym razem dla rozbudowy drogi krajowej nr 8 na odcinku Szczytna – Kłodzko. Zleceniodawcą zadania jest wrocławski Oddział GDDKiA. Głównym celem inwestycji jest rozbudowa DK8 tak, aby uległo poprawie bezpieczeństwo ruchu.
Autor: Sweco Engineering sp. z o.o.



  Zdjęcie: GDDKiA O/Wrocław
Fragment DK8, za który odpowiada Sweco, stanowi 13-kilometrowy odcinek trasy europejskiej E67 łączącej Europę Środkową z Finlandią. Jest on zlokalizowany jest na terenie województwa dolnośląskiego w powiecie kłodzkim.

Ta jednojezdniowa droga klasy GP przebiega przez tereny górzyste o dużej różnicy wzniesień. Jej nawierzchnia jest zróżnicowana i niejednorodna. Występują na niej liczne łaty, a krawędzie jezdni ulegają obłupywaniu. Wszystko to sprawia, że w istniejącym stanie jest uznawana za jedną z najbardziej niebezpiecznych dróg w Polsce. Dlatego też w roku 2008 droga ta, jako jedna z pierwszych, została objęta programem „Drogi zaufania” mającym na celu ochronę życia ludzkiego poprzez akcje edukacyjno-informacyjne oraz modernizacje dróg.

- Projekt przygotowywany przez Sweco przewiduje przebudowę drogi w jej istniejącym śladzie. Obejmuje on m.in.: rozbudowę drogi wraz z korektą łuków, dobudowę pasów ruchu powolnego, podniesienie nośności konstrukcji jezdni do 11,5 tony, przebudowę i rozbudowę skrzyżowań oraz systemu odwodnienia, przebudowę obiektów inżynierskich, a także wykonanie urządzeń Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz elementów ochrony środowiska –
mówi Andrzej Borowski, Dyrektor Oddziału Katowice Sweco Engineering.

To nie pierwszy projekt katowickiego Oddziału Sweco Engineering prowadzony na tej trasie. Wcześniej w latach 2010-2014 katowiccy inżynierowie byli odpowiedzialni za projekt obwodnicy Kłodzka, w ramach którego przebudowany został fragment DK8 na odcinku 1,1 km, a na jej przecięciu z DK33 powstał nowy węzeł drogowy.

Planowany termin zakończenia przygotowywania dokumentacji projektowej to wrzesień 2021 r. Realizacja inwestycji najprawdopodobniej zakończy się pod koniec 2023 r., kiedy to będziemy mogli pojechać już wyremontowaną i bezpieczną drogą. Wartość projektu to ok. 2,3 mln zł.

Zdjęcie: GDDKiA O/Wrocław





Reklamy
MPWiK Kraków Soletanche PAM Basf Geobrugg DCS Uponor Llloyd Acoustics
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję