YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Biurowiec Vector+ z certyfikatem BREEAM 2019-03-25
Vector+, pierwsza inwestycja biurowa firmy Profbud, a także pierwszy nowoczesny biurowiec w północno-zachodniej części Woli, po dokonanej ocenie przez audytora otrzymał certyfikat BREEAM Interim na poziomie Very Good. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




Nowoczesne Technologie w Projektowaniu, Budowie i Eksploatacji Infrastruktury Drogowej Miast, Metropolii i Regionów Novdrog’19, 28-29.03 2019, Szczawnica 2019-03-28
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP Oddział w Krakowie przy udziale: Politechniki Krakowskiej: Katedra Systemów Transportowych i Katedra Budowy Dróg i Inżynierii Ruchu, Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa w Krakowie, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie oraz Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie zaprasza do udziału w Konferencji Naukowo-Technicznej: Nowoczesne Technologie w Projektowaniu, Budowie i Eksploatacji Infrastruktury Drogowej Miast, Metropolii i Regionów Novdrog’19, która odbędzie się w dniach 28 marca – 29 marca 2019 roku w Hotelu Nawigator w Szczawnicy.[...]


Teraz wschód Polski
Rozmowa z Dawidem Bajorkiem, dyrektorem Pionu Infrastruktury Mota-Engil Central Europe SA.[...]


Kobiety w budownictwie – blaski i cienie pracy jako kobieta inżynier
8 marca to świetna okazja do tego, aby spojrzeć na branżę budowlaną okiem płci pięknej. Jak wygląda praca w biurze i na budowie, co determinuje kobiety do wyboru takiego zawodu, jakie stereotypy funkcjonują w kontekście kobiet inżynierów i czy istnieje zjawisko szklanego sufitu.[...]


Realizacja projektów Oświęcimskiej Przestrzeni Spotkań
W Oświęcimiu realizowany jest kompleksowy projekt rewitalizacyjny Oświęcimska Przestrzeń Spotkań, polegający na zagospodarowaniu przestrzeni miejskiej infrastrukturą tworzącą pomosty prowadzące od miejsca tragicznej historii KL Auschwitz do życia współczesnego miasta.[...]



Sweco Engineering zaprojektuje rozbudowę DK8 Szczytna – Kłodzko

3 stycznia 2019 r. spółka Sweco Engineering podpisało umowę na opracowanie dokumentacji projektowej, tym razem dla rozbudowy drogi krajowej nr 8 na odcinku Szczytna – Kłodzko. Zleceniodawcą zadania jest wrocławski Oddział GDDKiA. Głównym celem inwestycji jest rozbudowa DK8 tak, aby uległo poprawie bezpieczeństwo ruchu.
Autor: Sweco Engineering sp. z o.o.



  Zdjęcie: GDDKiA O/Wrocław
Fragment DK8, za który odpowiada Sweco, stanowi 13-kilometrowy odcinek trasy europejskiej E67 łączącej Europę Środkową z Finlandią. Jest on zlokalizowany jest na terenie województwa dolnośląskiego w powiecie kłodzkim.

Ta jednojezdniowa droga klasy GP przebiega przez tereny górzyste o dużej różnicy wzniesień. Jej nawierzchnia jest zróżnicowana i niejednorodna. Występują na niej liczne łaty, a krawędzie jezdni ulegają obłupywaniu. Wszystko to sprawia, że w istniejącym stanie jest uznawana za jedną z najbardziej niebezpiecznych dróg w Polsce. Dlatego też w roku 2008 droga ta, jako jedna z pierwszych, została objęta programem „Drogi zaufania” mającym na celu ochronę życia ludzkiego poprzez akcje edukacyjno-informacyjne oraz modernizacje dróg.

- Projekt przygotowywany przez Sweco przewiduje przebudowę drogi w jej istniejącym śladzie. Obejmuje on m.in.: rozbudowę drogi wraz z korektą łuków, dobudowę pasów ruchu powolnego, podniesienie nośności konstrukcji jezdni do 11,5 tony, przebudowę i rozbudowę skrzyżowań oraz systemu odwodnienia, przebudowę obiektów inżynierskich, a także wykonanie urządzeń Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz elementów ochrony środowiska –
mówi Andrzej Borowski, Dyrektor Oddziału Katowice Sweco Engineering.

To nie pierwszy projekt katowickiego Oddziału Sweco Engineering prowadzony na tej trasie. Wcześniej w latach 2010-2014 katowiccy inżynierowie byli odpowiedzialni za projekt obwodnicy Kłodzka, w ramach którego przebudowany został fragment DK8 na odcinku 1,1 km, a na jej przecięciu z DK33 powstał nowy węzeł drogowy.

Planowany termin zakończenia przygotowywania dokumentacji projektowej to wrzesień 2021 r. Realizacja inwestycji najprawdopodobniej zakończy się pod koniec 2023 r., kiedy to będziemy mogli pojechać już wyremontowaną i bezpieczną drogą. Wartość projektu to ok. 2,3 mln zł.

Zdjęcie: GDDKiA O/Wrocław





Reklamy
MPWiK Kraków Basf PAM Geobrugg Keller Soletanche Uponor DCS poland
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję