YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Biurowiec Vector+ z certyfikatem BREEAM 2019-03-25
Vector+, pierwsza inwestycja biurowa firmy Profbud, a także pierwszy nowoczesny biurowiec w północno-zachodniej części Woli, po dokonanej ocenie przez audytora otrzymał certyfikat BREEAM Interim na poziomie Very Good. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




Nowoczesne Technologie w Projektowaniu, Budowie i Eksploatacji Infrastruktury Drogowej Miast, Metropolii i Regionów Novdrog’19, 28-29.03 2019, Szczawnica 2019-03-28
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP Oddział w Krakowie przy udziale: Politechniki Krakowskiej: Katedra Systemów Transportowych i Katedra Budowy Dróg i Inżynierii Ruchu, Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa w Krakowie, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie oraz Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie zaprasza do udziału w Konferencji Naukowo-Technicznej: Nowoczesne Technologie w Projektowaniu, Budowie i Eksploatacji Infrastruktury Drogowej Miast, Metropolii i Regionów Novdrog’19, która odbędzie się w dniach 28 marca – 29 marca 2019 roku w Hotelu Nawigator w Szczawnicy.[...]


Teraz wschód Polski
Rozmowa z Dawidem Bajorkiem, dyrektorem Pionu Infrastruktury Mota-Engil Central Europe SA.[...]


Kobiety w budownictwie – blaski i cienie pracy jako kobieta inżynier
8 marca to świetna okazja do tego, aby spojrzeć na branżę budowlaną okiem płci pięknej. Jak wygląda praca w biurze i na budowie, co determinuje kobiety do wyboru takiego zawodu, jakie stereotypy funkcjonują w kontekście kobiet inżynierów i czy istnieje zjawisko szklanego sufitu.[...]


Realizacja projektów Oświęcimskiej Przestrzeni Spotkań
W Oświęcimiu realizowany jest kompleksowy projekt rewitalizacyjny Oświęcimska Przestrzeń Spotkań, polegający na zagospodarowaniu przestrzeni miejskiej infrastrukturą tworzącą pomosty prowadzące od miejsca tragicznej historii KL Auschwitz do życia współczesnego miasta.[...]



Sweco Engineering zaprojektuje III odcinek S7

Konsorcjum spółek: Sweco Engineering i Voessing Polska podpisało umowę z włoską firmą Salini Impregilo S.p.A. na wykonanie projektu 18,3 km odcinka drogi ekspresowej S7 pomiędzy węzłem Widoma (bez węzła) a Krakowem (z włączeniem drogi do węzła Kraków Nowa Huta/Igołomska). W ramach kontraktu projektanci będą również pełnić nadzór autorski nad budową tej jednej z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych prowadzonych obecnie w Polsce.
Autor: Sweco Engineering sp. z o.o.



Zdjęcie: Sweco EngineeringW ramach umowy Sweco Engineering i Voessing Polska mają wykonać projekt drogi ekspresowej o parametrach drogi dwujezdniowej, na której powstaną ok. 43 obiekty mostowe. Sweco Engineering odpowiada za najdłuższy z nich - blisko 1,5 km estakadę.

W zakres zadania wchodzi także projekt 4 węzłów drogowych, łączących S7 z istniejącym układem komunikacyjnym. Istotniejszymi węzłami będą: węzeł zespolony „Kraków-Mistrzejowice”, który połączy S7 z Północną Obwodnicą Krakowa oraz z ulicami: Okulickiego, Petofiego i Nowolipki; a także węzeł „Grębałów” łączący S7 z ulicami: Kocmyrzowską i Łowińskiego.

Do najciekawszych wyzwań inżynierskich będzie należała zmiana przebiegu koryt rzeki Dłubnia oraz potoku Baranówka kolidujących z projektowaną drogą. Na planowanej trasie znajdują się również interesujące obiekty zabytkowe, które wymagają specjalnej uwagi, jednym z nich jest schron amunicyjny w Nowej Hucie.

Nowa droga niewątpliwie przyczyni się do skrócenia czasu podróży, zwiększenia przepustowości i płynności ruchu, poprawy bezpieczeństwa ruchu, poprawy warunków życia okolicznych mieszkańców, aktywizacji gospodarczej terenów położonych w otoczeniu inwestycji, a także odciąży Kraków z uciążliwego ruchu tranzytowego.

Planowana inwestycja ma zostać oddana do użytku w 2022 roku, a jej koszt to ponad 1 mld zł.

Projektowany odcinek jest kolejnym fragmentem planowanej drogi ekspresowej, która ma połączyć Trójmiasto z południową częścią Polski. Na trasie S7 powstało już 474 km dróg. W budowie jest kolejnych 205 km. Całkowita projektowana długość to około 706 km, co sprawi, że będzie to najdłuższa droga szybkiego ruchu w Polsce.*

* https://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_ekspresowa_S7_(Polska)

Zdjęcie: Sweco Engineering sp. z o.o.





Reklamy
Geobrugg MPWiK Kraków PAM Keller Uponor Basf Soletanche DCS poland
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję