YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Ruszają prace na przejściu przez Kozienice 2019-08-16
Od 19 sierpnia rusza przebudowa DK48 i DK79 na przejściu przez Kozienice. W połowie lipca br. otrzymano decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, która umożliwia prowadzenie robót w terenie. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Kompozyty TWS – połączenie doskonałych parametrów mechanicznych z lekkością i wytrzymałością
Rozmowa z Izabelą Reich, kierownik Działu Sprzedaży TWS w firmie Fibrolux.[...]


W Polsce się buduje, ale wciąż za mało – na tysiąc mieszkańców przypada u nas tylko 380 mieszkań
W Polsce w 2018 roku za metr kwadratowy nowego mieszkania trzeba było zapłacić średnio 1 370 euro, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W Warszawie cena ta wynosiła 1 935 euro. Dla porównania średni koszt zakupu metra kwadratowego w centralnych dzielnicach Paryża wynosi ponad 12,9 tys. euro, a w Londynie – 11,2 tys. euro. Jak wynika z ósmej edycji raportu firmy doradczej Deloitte „Property Index. Overview of European Residential Markets. Where does residential price growth end?”, pomimo że w Polsce buduje się najwięcej spośród krajów Europy Środkowej, mieszkań wciąż brakuje. W ubiegłym roku do użytku oddano ich blisko 185 tys.[...]


Kobylarnia łączy obwodnicę Bolkowa z ważnymi drogami
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA rozpoczęło główne prace związane z połączeniem obwodnicy Bolkowa z siecią istniejących dróg. Na połączeniu z ulicą Jeleniogórską powstaje bezkolizyjny węzeł, w Wierzchosławicach budujemy rondo i skrzyżowanie skanalizowane.[...]



Sweco Engineering zaprojektuje III odcinek S7

Konsorcjum spółek: Sweco Engineering i Voessing Polska podpisało umowę z włoską firmą Salini Impregilo S.p.A. na wykonanie projektu 18,3 km odcinka drogi ekspresowej S7 pomiędzy węzłem Widoma (bez węzła) a Krakowem (z włączeniem drogi do węzła Kraków Nowa Huta/Igołomska). W ramach kontraktu projektanci będą również pełnić nadzór autorski nad budową tej jednej z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych prowadzonych obecnie w Polsce.
Autor: Sweco Engineering sp. z o.o.



Zdjęcie: Sweco EngineeringW ramach umowy Sweco Engineering i Voessing Polska mają wykonać projekt drogi ekspresowej o parametrach drogi dwujezdniowej, na której powstaną ok. 43 obiekty mostowe. Sweco Engineering odpowiada za najdłuższy z nich - blisko 1,5 km estakadę.

W zakres zadania wchodzi także projekt 4 węzłów drogowych, łączących S7 z istniejącym układem komunikacyjnym. Istotniejszymi węzłami będą: węzeł zespolony „Kraków-Mistrzejowice”, który połączy S7 z Północną Obwodnicą Krakowa oraz z ulicami: Okulickiego, Petofiego i Nowolipki; a także węzeł „Grębałów” łączący S7 z ulicami: Kocmyrzowską i Łowińskiego.

Do najciekawszych wyzwań inżynierskich będzie należała zmiana przebiegu koryt rzeki Dłubnia oraz potoku Baranówka kolidujących z projektowaną drogą. Na planowanej trasie znajdują się również interesujące obiekty zabytkowe, które wymagają specjalnej uwagi, jednym z nich jest schron amunicyjny w Nowej Hucie.

Nowa droga niewątpliwie przyczyni się do skrócenia czasu podróży, zwiększenia przepustowości i płynności ruchu, poprawy bezpieczeństwa ruchu, poprawy warunków życia okolicznych mieszkańców, aktywizacji gospodarczej terenów położonych w otoczeniu inwestycji, a także odciąży Kraków z uciążliwego ruchu tranzytowego.

Planowana inwestycja ma zostać oddana do użytku w 2022 roku, a jej koszt to ponad 1 mld zł.

Projektowany odcinek jest kolejnym fragmentem planowanej drogi ekspresowej, która ma połączyć Trójmiasto z południową częścią Polski. Na trasie S7 powstało już 474 km dróg. W budowie jest kolejnych 205 km. Całkowita projektowana długość to około 706 km, co sprawi, że będzie to najdłuższa droga szybkiego ruchu w Polsce.*

* https://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_ekspresowa_S7_(Polska)

Zdjęcie: Sweco Engineering sp. z o.o.





Reklamy
Geobrugg Llloyd Acoustics Uponor PAM DCS Soletanche Basf MPWiK Kraków
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję