


























Międzynarodowa konferencja Europa Karpat zgromadziła polityków, naukowców i samorządowców z krajów regionu karpackiego: Polski, Ukrainy, Słowacji, Czech, Litwy, Węgier, Rumunii, Mołdawii, a także przedstawicieli Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. [...]




[...]


Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]
STRABAG zrealizuje wiadukt w ciągu ul. Puckiej w Gdyni
Wczoraj, 24 lutego br. spółka STRABAG podpisała z Urzędem Miasta Gdyni oraz PKP PLK umowę o wartości blisko 79 mln PLN brutto na zaprojektowanie i budowę wiaduktu drogowego w ciągu ul. Puckiej w Gdyni.

Obiekt o długości 185 m i szerokości 18,5 metra powstanie nad torami kolejowymi linii 201, 228 oraz torami stacji PKP Gdynia Port – na północ od ul. Przemysłowej.
Wiadukt będzie posiadał 2 pasy ruchu, chodnik o szerokości 1,5 metra oraz ścieżkę rowerową. Zamontowane zostaną bariery ochronne i nowoczesne oświetlenie. W zakres prac wchodzi również przebudowa infrastruktury podziemnej.
- Zawarcie umowy z wykonawcą wiaduktu na ul. Puckiej to bardzo ważny moment, który poprzedziły pomyślne negocjacje z PKP PLK dotyczące partycypacji w kosztach. Wkrótce zacznie się cały proces inwestycyjny związany z jednym z kluczowych projektów drogowych. Jestem przekonany, że inwestycja znacznie poprawi komunikację północnych dzielnic Gdyni z pozostałą częścią miasta. Wstępne analizy wskazywały, że dzięki nowemu wiaduktowi czas przejazdu skróci się nawet o kilkanaście minut, ale najważniejsze jest to, że znikną tradycyjne rogatki i wszyscy uczestnicy ruchu, także piesi i rowerzyści będą mogli bezpiecznie przemieszczać się nad torami kolejowymi – powiedział Wojciech Szczurek, prezydent miasta Gdyni.
Prace przy budowie wiaduktu realizowane będą do końca drugiego kwartału 2023 roku. Po ich zakończeniu zlikwidowane zostaną dotychczasowe przejazdy kolejowe, a czas przejazdu tego odcinka skróci się o kilkanaście minut. Dzięki wyprowadzeniu ruchu drogowego na wiadukt, znacznej poprawie ulegnie również bezpieczeństwo w tym miejscu.
Tekst: STRABAG Sp. z o.o.
Wiadukt będzie posiadał 2 pasy ruchu, chodnik o szerokości 1,5 metra oraz ścieżkę rowerową. Zamontowane zostaną bariery ochronne i nowoczesne oświetlenie. W zakres prac wchodzi również przebudowa infrastruktury podziemnej.
- Zawarcie umowy z wykonawcą wiaduktu na ul. Puckiej to bardzo ważny moment, który poprzedziły pomyślne negocjacje z PKP PLK dotyczące partycypacji w kosztach. Wkrótce zacznie się cały proces inwestycyjny związany z jednym z kluczowych projektów drogowych. Jestem przekonany, że inwestycja znacznie poprawi komunikację północnych dzielnic Gdyni z pozostałą częścią miasta. Wstępne analizy wskazywały, że dzięki nowemu wiaduktowi czas przejazdu skróci się nawet o kilkanaście minut, ale najważniejsze jest to, że znikną tradycyjne rogatki i wszyscy uczestnicy ruchu, także piesi i rowerzyści będą mogli bezpiecznie przemieszczać się nad torami kolejowymi – powiedział Wojciech Szczurek, prezydent miasta Gdyni.
Prace przy budowie wiaduktu realizowane będą do końca drugiego kwartału 2023 roku. Po ich zakończeniu zlikwidowane zostaną dotychczasowe przejazdy kolejowe, a czas przejazdu tego odcinka skróci się o kilkanaście minut. Dzięki wyprowadzeniu ruchu drogowego na wiadukt, znacznej poprawie ulegnie również bezpieczeństwo w tym miejscu.
Tekst: STRABAG Sp. z o.o.

- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.