















Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]
STRABAG rozbudował ul. Puławską w Piasecznie
1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie.
STRABAG Sp. z o.o.
STRABAG Sp. z o.o.


Do dyspozycji kierowców są 3 pasy ruchu w każdym kierunku. Również rowerzyści i piesi mogą korzystać z nowej infrastruktury: drogi rowerowej i chodników. Czas przewidziany na realizację zadnia określony w umowie podpisanej 30 sierpnia 2021 r. to 12 miesięcy, w tym okres zimowy (16.12.2021 r. do 15.03.2022 r.). Udało się zakończyć prace wcześniej i oddać inwestycję kierowcom na miesiąc przed zaplanowanym terminem.
Wymianie podlegała cała konstrukcja ciągu głównego jezdni, która w każdym z kierunków została poszerzona o trzeci pas ruchu. Przebudowana została również droga serwisowa. Choć to krótki odcinek drogi, jednakże zespół STRABAG wykonał szeroki zakres robót branżowych. W przypadku drogi krajowej o tak dużym natężeniu ruchu, dla którego konieczne było zachowanie przejazdu w obu kierunkach na każdym etapie wykonywania prac, stanowiło to spore wyzwanie pod kątem organizacji i harmonogramowania robót, a także w kwestii zaplanowania i uzgodnienia etapów tymczasowej organizacji ruchu.

Prace realizowane były według ściśle zaplanowanego harmonogramu, przy odpowiednim doborze sił wykonawczych oraz planowaniu dostaw materiałów już na etapie przygotowania produkcji. Roboty prowadzone były również w weekendy oraz w godzinach nocnych.
W szczytowym momencie na budowie pracowało 31 jednostek sprzętowych oraz 30 pracowników. Ułożono blisko 6000 ton mieszanki mineralno-asfaltowej, wbudowano prawie 7000 ton kruszywa oraz około 2000 m3 spoiwa hydraulicznego do stabilizacji gruntu.
Poza robotami drogowymi zakres prac obejmował liczne roboty branżowe, w tym: przebudowę sieci elektroenergetycznej średniego i niskiego napięcia, demontaż nieużywanej od 1995 roku trakcji trolejbusowej, zabezpieczenie telekomunikacyjnej kanalizacji kablowej i rurociągów kablowych, czy budowę rur osłonowych dla planowanego ciepłociągu.
Wymianie podlegała cała konstrukcja ciągu głównego jezdni, która w każdym z kierunków została poszerzona o trzeci pas ruchu. Przebudowana została również droga serwisowa. Choć to krótki odcinek drogi, jednakże zespół STRABAG wykonał szeroki zakres robót branżowych. W przypadku drogi krajowej o tak dużym natężeniu ruchu, dla którego konieczne było zachowanie przejazdu w obu kierunkach na każdym etapie wykonywania prac, stanowiło to spore wyzwanie pod kątem organizacji i harmonogramowania robót, a także w kwestii zaplanowania i uzgodnienia etapów tymczasowej organizacji ruchu.

Prace realizowane były według ściśle zaplanowanego harmonogramu, przy odpowiednim doborze sił wykonawczych oraz planowaniu dostaw materiałów już na etapie przygotowania produkcji. Roboty prowadzone były również w weekendy oraz w godzinach nocnych.
W szczytowym momencie na budowie pracowało 31 jednostek sprzętowych oraz 30 pracowników. Ułożono blisko 6000 ton mieszanki mineralno-asfaltowej, wbudowano prawie 7000 ton kruszywa oraz około 2000 m3 spoiwa hydraulicznego do stabilizacji gruntu.
Poza robotami drogowymi zakres prac obejmował liczne roboty branżowe, w tym: przebudowę sieci elektroenergetycznej średniego i niskiego napięcia, demontaż nieużywanej od 1995 roku trakcji trolejbusowej, zabezpieczenie telekomunikacyjnej kanalizacji kablowej i rurociągów kablowych, czy budowę rur osłonowych dla planowanego ciepłociągu.

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.