REKLAMA
Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

STRABAG rozbudował DW 815 Parczew – Lubartów

29 stycznia br. odbył się uroczysty odbiór rozbudowanej drogi wojewódzkiej nr 815 Parczew – Lubartów. Inwestycja została zrealizowana przez spółkę STRABAG w ciągu 18 miesięcy.

 
Zdjęcie: STRABAG
Zdjęcie: STRABAG
Zdjęcie: STRABAG
Zdjęcie: STRABAG
29 stycznia 2020 r. w obecności Wojciecha Trojanowskiego, członka zarządu STRABAG, Roberta Gmitruczuka, wicewojewody lubelskiego, Sebastiana Trojaka, członka zarządu województwa lubelskiego, Pawła Kędrackiego, burmistrza Parczewa oraz Pawła Szumery, dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie, miał miejsce uroczysty odbiór rozbudowanej przez STRABAG DW 815 na odcinku Parczew – Lubartów.

Inwestycja obejmowała rozbudowę drogi o nawierzchni bitumicznej, której jezdnia po przebudowie ma szerokość 7 m. Powstały dodatkowe pobocza o szerokości 1,5 m. Przebudowane zostały 42 skrzyżowania z innymi drogami. Na rozbudowanym odcinku znajduje się też 9 obiektów mostowych. Największym jest zaprojektowany jako belka dwuprzęsłowa ciągła o konstrukcji nośnej z dźwigarów stalowych zespolonych płytą żelbetową nowy most nad rzeką Wieprz, który zastąpił wysłużoną, kratownicową przeprawę mostową z 1902 roku.

W obszarach zabudowanych wzdłuż drogi powstały chodniki, wybudowano również 40 zatok autobusowych, a wzdłuż drogi poprowadzona została ścieżka rowerowa, co znacznie podniosło poziom bezpieczeństwa. Na uwagę zasługuje zrealizowane w nasypie linii kolejowej nr 30 tunelowa konstrukcja dwururowa o największej średnicy (3,6 m) w Polsce dla ruchu pieszego i rowerowego.

Rozbudowa drogi prowadzona była przy ciągłym zachowaniu ruchu pojazdów. W szczytowym okresie robót funkcjonowało 57 wahadeł. Podczas najintensywniejszych prac dziennie układane było ok. 1 000 ton masy bitumicznej dowożonej przez ok. 80 pojazdów z wytwórni STRABAG w Lublinie i Kraśniku. Prace prowadzone były od godz. 6:00 do 22:00, a w godzinach nocnych wykonywano prace na dwóch rondach w Lubartowie. Przy budowie pracowało w sumie ok. 200 pracowników, a 30% stanowili lokalni podwykonawcy.

Ze względu na to, że fragment realizowanej drogi przebiegał przez obszar chroniony Natura 2000 „Dolina Tyśmienicy” w miejscach szczególnie wrażliwych prace wykonywane były tak, by w jak najmniejszym stopniu ingerować w przyrodę.

Tekst i zdjęcia: STRABAG Sp. z o.o.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA