YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Zmierzono hałas na obwodnicy Olsztyna
Olsztyński Oddział GDDKiA zakończył analizę porealizacyjną oddziaływania na środowisko dla obwodnicy Olsztyna w ciągu DK16 i S51. Wykonane pomiary i obliczenia nie wykazały przekroczeń dopuszczalnych poziomów hałasu. [...]

Awaria w „Czajce”, czyli kto się boi plastiku




Konferencja Technologie Bezwykopowe NO-DIG POLAND 2021 2021-04-21
Uwaga: zmiana terminu![...]


Kolej zmienia się dziś
Rozmowa z Arnoldem Bresch, członkiem zarządu, dyrektorem ds. realizacji inwestycji w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A.[...]


Raport Przegląd wynagrodzeń Polska 2021
Branża IT, budownictwo i nieruchomości oraz e-commerce i digital marketing wbrew kryzysowi w górę. Za to w turystyce, gastronomii, hotelarstwie, retailu oraz produkcji seryjnej – zarobki lecą w dół. Sprawdzamy, jak pandemia zmieniła wynagrodzenia w poszczególnych sektorach rynku pracy. Oto dane z najnowszego raportu płacowego Devire.[...]


Raport z prac na Mierzei Wiślanej
- Przekop Mierzei Wiślanej to strategiczna inwestycja dla regionu i całego naszego kraju. Koronawirus nie zatrzymuje polskich budów: trwają one w całym kraju – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.[...]



STRABAG przebuduje most drogowy w Krośnie Odrzańskim

12 stycznia 2021 r. spółka STRABAG podpisała umowę z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie na przebudowę ponad 100-letniego mostu drogowego na rzece Odrze wraz z drogami dojazdowymi do przeprawy.



 
Most zostanie m.in. podniesiony o blisko 2 metry metodą lewarowania w celu zwiększenia bezpieczeństwa przeciwpowodziowego i podniesienia klasy żeglowności Odry. Prace budowlane rozpoczną się wiosną 2021 r. i zostaną ukończone w połowie 2023 r.

Zabytek techniki mostowej


Most w Krośnie Odrzańskim zlokalizowany na drodze krajowej nr 29 prowadzącej od granicy z Niemcami w Słubicach do skrzyżowania z drogą krajową nr 32 w miejscowości Połupin. Konstrukcja o długości 146 m jest jedyną w mieście oraz w promieniu kilkudziesięciu kilometrów przeprawą drogową na Odrze.

Obiekt został wybudowany w 1905 r. z okazji 900-lecia nadania Krosnu praw miejskich i jest eksploatowany do dzisiaj. W 2013 roku, jako element dziedzictwa kulturowego, został objęty ścisłą ochroną konserwatorską na podstawie wpisu do rejestru zabytków. Od początku swojego istnienia most należy do najbardziej rozpoznawalnych elementów panoramy Krosna Odrzańskiego z uwagi na charakterystyczną konstrukcję nośną przęseł wykonaną w formie kratownicy.
 
Zakres prac

W pierwszym etapie inwestycji STRABAG przełoży sieć wodociągową pod dnem rzeki Odry. Prace będą wykonane metodą mikrotunelingu, która ograniczy ingerowanie w zagospodarowanie terenu i zmniejszy do minimum negatywne oddziaływanie na środowisko. Następnie powstanie most tymczasowy, na który przeniesiony będzie ruch drogowy, i rozpocznie się przebudowa zabytkowego obiektu. Obejmie ona wykonanie prac remontowych i konserwacyjnych oraz dostosowanie wysokości przeprawy do skrajni żeglugi.

W związku ze zmianą usytuowania wysokościowego mostu przebudowany będzie układ drogowy na dojazdach do przeprawy wraz z całą infrastrukturą towarzyszącą oraz instalacjami podziemnymi i naziemnymi w rejonie robót, w tym siecią wodociągową, gazową, elektroenergetyczną i teletechniczną oraz kanalizacją sanitarna i deszczową.

Zaawansowana technologicznie operacja inżynierska


Głównym zadaniem będzie podniesienie mostu o 1,84 m i nadbudowanie podpór. Firma STRABAG przeprowadzi te prace w sposób minimalizujący ingerencję w cenne przyrodniczo koryto rzeki Odry - konstrukcja mostu zostanie podniesiona na istniejących podporach bez konieczności wykonania dodatkowych podpór tymczasowych w nurcie rzeki. Proces ten będzie polegać na stopniowym lewarowaniu konstrukcji mostu za pomocą systemu siłowników hydraulicznych usytuowanych na istniejących podporach, tj. przyczółkach i filarach mostu.

- Mamy duże doświadczenie w przeprowadzaniu operacji inżynierskich tego formatu. Przykładem mogą być innowacyjne i zaawansowane technologicznie rozwiązania, które zastosowaliśmy m.in. podczas montażu łuków mostu drogowego w Toruniu, przesunięcia zabytkowej Willi Grueneberga w Szczecinie czy nasuwania tuneli w ramach budowy Trasy Świętokrzyskiej i ulicy Nowolazurowej w Warszawie. Tego typu wyzwania cieszą i pozwalają nam wykorzystać wiedzę oraz wieloletnie doświadczenia w realizacji zaawansowanych i kompleksowych procesów budowlanych –
mówi Wojciech Trojanowski, Członek Zarządu STRABAG Sp. z o.o.

Warto wspomnieć, że podpory zabytkowego mostu zostaną nadbudowane z wykorzystaniem oryginalnych detali kamieniarskich uzupełnionych o elementy okładziny wykonane na wzór istniejących ciosów kamiennych.

Podniesienie mostu w Krośnie Odrzańskim jest jednym z elementów Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej w Dorzeczu Odry i Wisły, w tym Krosna Odrzańskiego i okolic. Inwestycja ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa przeciwpowodziowego przez umożliwienie prowadzenia w rejonie mostu akcji lodołamania, co wiąże się z koniecznością zwiększenia odległości pomiędzy dolną powierzchnią konstrukcji mostu a lustrem wody do min. 5,25 m.

Prace budowlane ruszą wiosną 2021 r. i zostaną ukończone w połowie 2023 r.

Tekst: STRABAG Sp. z o.o.
Zdjęcia: Jerzy Malicki




Reklamy
PPI Chrobok Eurovia Geobrugg Luxo Keller Noe Palisander Wodociągi Miasta Krakowa
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję