















W Pszczynie na Śląsku, jako jednej z najbardziej zanieczyszczonych gmin w Polsce, od 16 kwietnia realizowany będzie kolejny – obok ogłoszonego dwa dni temu dla województwa zachodniopomorskiego – antysmogowy pilotaż NFOŚiGW. [...]




[...]


Rozmowa z Bartłomiejem Pietruszewskim, Country Managerem z firmy PlanRadar w Polsce.[...]


Główny Urząd Statystyczny przedstawił wstępne dane dotyczące bezpieczeństwa pracy w 2020 r. Liczba poszkodowanych w wypadkach w całej gospodarce spadła aż o 24,6%. A jakie są dane dla branży budowlanej?[...]


Trwają prace na budowie drogi ekspresowej S3 Legnica – Lubawka, odcinek Bolków – granica państwa, zadanie III – od węzła Bolków (bez węzła) do węzła Kamienna Góra Północ (bez węzła).[...]
STRABAG modernizuje odcinki linii kolejowej E59 Wronki – Krzyż i Dobiegniew – Słonice
Na początku 2020 r. koncern STRABAG podpisał umowę na modernizację dwóch odcinków linii kolejowej E59 z Poznania do Szczecina. Projekty polegają na modernizacji systemów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na odcinkach Wronki – Krzyż (bez stacji Krzyż) oraz Dobiegniew – Słonice.
Jacek Krupiński, Andrzej Śliwiński, Dyrekcja Kolejowa STRABAG Sp. z o.o.
Jacek Krupiński, Andrzej Śliwiński, Dyrekcja Kolejowa STRABAG Sp. z o.o.


Zakres robót na odcinku Wronki – Krzyż to m.in. budowa nowego toru o długości 60 kmt, montaż 30 nowych rozjazdów, przebudowa sześciu peronów, wywieszenie nowej sieci trakcyjnej (o łącznej długości 72 km), a także przebudowa 13 obiektów inżynieryjnych. Natomiast na odcinku Dobiegniew – Słonice do wykonania są m.in. budowa nowego toru o długości 49 kmt, montaż 41 nowych rozjazdów, przebudowa ośmiu peronów, wywieszenie nowej sieci trakcyjnej (o łącznej długości 61 km). Przebudowane zostaną również 22 obiekty inżynieryjne.
STRABAG wykonuje modernizację odcinków Wronki – Krzyż oraz Dobiegniew – Słonice w przeważającej części siłami własnymi. W obu kontraktach firma dysponuje wykwalifikowaną kadrą menedżerską, kadrą techniczną oraz pracownikami budowlanymi, zaangażowanymi bezpośrednio w realizację robót.
W realizacji kontraktów niezwykle istotne jest zaangażowanie wysokowydajnych maszyn torowych, a także sprzętu do budowy sieci trakcyjnej. STRABAG ma do dyspozycji własny, nowoczesny park maszynowy, na który składają się m.in. UNIMAT do podbijania rozjazdów oraz torów, podbijarka CSM do podbijania torów szlakowych, samobieżna zgrzewarka szyn, pociąg do potokowej zrywki i układki toru przęsłami DONELLI, wysokowydajna torowa oczyszczarka tłucznia, a także dźwig do układania rozjazdów w blokach. Wymieniony sprzęt, poza terminami, w których spółka realizuje roboty własne, jest wynajmowany innym wykonawcom na polskim rynku budownictwa kolejowego.
Grupa trakcyjna STRABAG posiada i wykonuje roboty kilkoma maszynami torowymi dedykowanymi do przebudowy sieci trakcyjnej. Jedną z takich maszyn jest wysokowydajny pociąg sieciowy UCS, wyposażony m.in. w zestaw czterech napędów hydraulicznych do zwijania oraz rozwijania sieci trakcyjnej pod naciągiem, dwa korektory położenia sieci, żurawia hydraulicznego, podest ruchomy oraz pantograf pomiarowy. Podczas robót wykorzystywany jest również dwudrogowy zestaw do budowy sieci, wyposażony w podest ruchomy, żurawia hydraulicznego oraz pantograf pomiarowy. Prace często prowadzone są także przy użyciu wagonu sieciowego, który wyposażony jest w podest ruchomy, pomost montażowy oraz pantograf pomiarowy. Prace wykonuje pięć wyspecjalizowanych brygad, które zapewniają ciągłość pracy także w systemie dwuzmianowym. Dział trakcyjny STRABAG realizuje prace zarówno w ramach własnych kontraktów w Polsce, jak i poza granicami naszego kraju, a także oferuje roboty w podwykonawstwie lub wynajmie maszyn. Brane są też pod uwagę roboty z konsorcjantami zewnętrznymi.
Dzięki własnemu parkowi maszynowemu realizacje kontraktów przebiegają sprawnie i terminowo, przy zachowaniu najwyższej jakości wykonania robót budowlanych. Warto wspomnieć, że roboty na linii E59 realizowane są na linii dwutorowej, z czego po jednym torze cały czas jest prowadzony ruch (z prędkością do 100 km/h). Wysoka wydajność maszyn procentuje dotrzymywaniem terminów przydzielonych zamknięć torowych, co wpływa na minimalizację utrudnień w kursowaniu pociągów w trakcie modernizacji linii.
Po modernizacji linia kolejowa będzie dostosowana do prędkości 160 km/h. Tory na stacjach będą gotowe do przyjmowania pociągów towarowych o długości do 750 m i nacisku na oś 22,5 kN. Najważniejszym efektem przeprowadzonych przez STRABAG robót będzie skrócenie czasu podróży pomiędzy Poznaniem a Szczecinem. Warto również wspomnieć o poprawie przepustowości linii w zakresie przewozów pasażerskich i towarowych (w szczególności do portów Szczecin i Świnoujście) oraz poprawie bezpieczeństwa, głównie w obszarze stacji i przejazdów kolejowo-drogowych.
STRABAG wykonuje modernizację odcinków Wronki – Krzyż oraz Dobiegniew – Słonice w przeważającej części siłami własnymi. W obu kontraktach firma dysponuje wykwalifikowaną kadrą menedżerską, kadrą techniczną oraz pracownikami budowlanymi, zaangażowanymi bezpośrednio w realizację robót.
W realizacji kontraktów niezwykle istotne jest zaangażowanie wysokowydajnych maszyn torowych, a także sprzętu do budowy sieci trakcyjnej. STRABAG ma do dyspozycji własny, nowoczesny park maszynowy, na który składają się m.in. UNIMAT do podbijania rozjazdów oraz torów, podbijarka CSM do podbijania torów szlakowych, samobieżna zgrzewarka szyn, pociąg do potokowej zrywki i układki toru przęsłami DONELLI, wysokowydajna torowa oczyszczarka tłucznia, a także dźwig do układania rozjazdów w blokach. Wymieniony sprzęt, poza terminami, w których spółka realizuje roboty własne, jest wynajmowany innym wykonawcom na polskim rynku budownictwa kolejowego.
Grupa trakcyjna STRABAG posiada i wykonuje roboty kilkoma maszynami torowymi dedykowanymi do przebudowy sieci trakcyjnej. Jedną z takich maszyn jest wysokowydajny pociąg sieciowy UCS, wyposażony m.in. w zestaw czterech napędów hydraulicznych do zwijania oraz rozwijania sieci trakcyjnej pod naciągiem, dwa korektory położenia sieci, żurawia hydraulicznego, podest ruchomy oraz pantograf pomiarowy. Podczas robót wykorzystywany jest również dwudrogowy zestaw do budowy sieci, wyposażony w podest ruchomy, żurawia hydraulicznego oraz pantograf pomiarowy. Prace często prowadzone są także przy użyciu wagonu sieciowego, który wyposażony jest w podest ruchomy, pomost montażowy oraz pantograf pomiarowy. Prace wykonuje pięć wyspecjalizowanych brygad, które zapewniają ciągłość pracy także w systemie dwuzmianowym. Dział trakcyjny STRABAG realizuje prace zarówno w ramach własnych kontraktów w Polsce, jak i poza granicami naszego kraju, a także oferuje roboty w podwykonawstwie lub wynajmie maszyn. Brane są też pod uwagę roboty z konsorcjantami zewnętrznymi.
Dzięki własnemu parkowi maszynowemu realizacje kontraktów przebiegają sprawnie i terminowo, przy zachowaniu najwyższej jakości wykonania robót budowlanych. Warto wspomnieć, że roboty na linii E59 realizowane są na linii dwutorowej, z czego po jednym torze cały czas jest prowadzony ruch (z prędkością do 100 km/h). Wysoka wydajność maszyn procentuje dotrzymywaniem terminów przydzielonych zamknięć torowych, co wpływa na minimalizację utrudnień w kursowaniu pociągów w trakcie modernizacji linii.
Po modernizacji linia kolejowa będzie dostosowana do prędkości 160 km/h. Tory na stacjach będą gotowe do przyjmowania pociągów towarowych o długości do 750 m i nacisku na oś 22,5 kN. Najważniejszym efektem przeprowadzonych przez STRABAG robót będzie skrócenie czasu podróży pomiędzy Poznaniem a Szczecinem. Warto również wspomnieć o poprawie przepustowości linii w zakresie przewozów pasażerskich i towarowych (w szczególności do portów Szczecin i Świnoujście) oraz poprawie bezpieczeństwa, głównie w obszarze stacji i przejazdów kolejowo-drogowych.

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.