REKLAMA
Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Strabag Infrastruktura Południe przebuduje DK18

GDDKiA wybrała ofertę spółki Strabag Infrastruktura Południe jako najkorzystniejszą w przetargu na przebudowę i dostosowanie drogi krajowej nr 18 do parametrów autostrady na odcinku blisko 12 km od granicy z Niemcami.

Zdjęcie: GDDKiA
Zdjęcie: GDDKiA
W 2019 roku GDDKiA podpisała umowę na dostosowanie do parametrów autostrady następnego fragmentu do prawie 34. kilometra trasy, a w tym roku drogowcy planują ogłosić przetargi na wyłonienie wykonawców pozostałych dwóch odcinków do Golnic.

DK18 stanie się A18


Dostosowanie obecnej DK18 do parametrów autostrady podzielono na dwa zakresy. Pierwszy obejmuje odcinek o długości ok. 1,3 km od końca mostu na Nysie Łużyckiej, gdzie zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie i rozbudowa obu jezdni. Natomiast na dalszym odcinku, o długości ok. 10,5 km, rozbudowana zostanie jezdnia południowa. Przypomnijmy, że jezdnię północną na całym 70-kilometrowym odcinku przebudowano w pierwszym etapie prac, w latach 2004-2006.

– Południowa jezdnia autostrady A18 od lat wymagała przebudowy. Podjęliśmy to wyzwanie i zapewniliśmy finansowanie realizacji. Wreszcie znikną trudności, z którymi borykają się kierowcy na tej trasie. Zaś do 2025 r. zakończy się budowa całej sieci autostrad w Polsce –
podkreśla Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury.

Kolejne dwa odcinki do Golnic w przygotowaniu


Przed ogłoszeniem przetargu na wyłonienie wykonawców dwóch kolejnych odcinków przyszłej A18 przeprowadziliśmy aktualizację dokumentacji niezbędnej do wystąpienia o zmianę decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i do Wojewody Lubuskiego trafiły już stosowne wnioski. Dotyczy to odcinka od km 33+760 do km 50+000 (16,2 km) oraz od km 50+000 do km 71+533 węzeł Golnice (21,5 km). Po otrzymaniu nowej decyzji ZRID ogłosimy przetarg na realizację w systemie tradycyjnym. Prace przy przebudowie czterech odcinków trasy i dostosowaniu ok. 70 km do parametrów autostrady planujemy zakończyć na przełomie 2023 i 2024 roku.

Przypomnijmy, że w opracowaniu jest dokumentacja na dostosowanie do obowiązujących parametrów technicznych autostrady A18 na odcinku Krzyżowa – Golnice o długości blisko 4 km. Następnym krokiem będzie wyłonienie wykonawcy prac drogowych, który po dwóch stronach autostrady wybuduje pasy awaryjne o szerokości 3 m.

Tekst i zdjęcie: GDDKiA

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA