YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Co znajdują drogowcy pod ziemią? 2020-07-31
Przygotowując się do budowy nowej drogi zlecamy przeprowadzenie rozpoznawczych badań archeologicznych i przechodząc do realizacji inwestycji, mamy zarys, czego możemy się spodziewać. [...]

Szpital Uniwersytecki w Krakowie




VIII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 14-16.09.2020, Rawa Mazowiecka 2020-09-14
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii Katedry Inżynierii Górniczej i Bezpieczeństwa Pracy oraz Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze”, Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SiTG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VIII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 14-16 września 2020 r. w hotelu OSSA Conference&SPA**** w Rawie Mazowieckiej.[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Branża transportowa łapie oddech. Czy pakiet mobilności zakłóci powrót do równowagi?
Z najnowszego raportu GBOX wynika, że w ostatnim tygodniu czerwca 2020 roku natężenie ruchu w transporcie krajowym i międzynarodowym osiągnęło taki poziom aktywności polskich przewoźników jak w styczniu br., czyli z czasów sprzed pandemii. [...]


Ruszyła modernizacja stacji Warszawa Zachodnia
7 lipca 2020 r. Budimex SA podpisał umowę na wykonanie dwóch przedsięwzięć – przebudowę stacji kolejowej Warszawa Zachodnia oraz realizację podziemnego przystanku tramwajowego. Zadania mają zostać przeprowadzone w ramach projektu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 5.1–13 oraz 6.1–22. To największa modernizacja węzła kolejowego w ramach Krajowego programu kolejowego do końca 2020 r.[...]



STRABAG buduje północną obwodnicę Kędzierzyna-Koźla

Po etapie projektowania konsorcjum firm z Grupy STRABAG rozpoczęło prace budowlane przy realizacji północnej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. Oficjalnie budowę zainicjował Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk, który symbolicznie wbił pierwszą łopatę pod inwestycję w dniu 6 lipca 2020 r.
STRABAG Sp. z o.o.



 
Kontrakt w formule „zaprojektuj i zbuduj”


Umowa pomiędzy opolskim oddziałem GDDKiA oraz konsorcjum spółek STRABAG Infrastruktura Południe i STRABAG została podpisana w październiku 2018 roku. Pierwszy etap zadania obejmował prace projektowe. Po uzyskaniu zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID) na początku czerwca br., Generalny Wykonawca wszedł na budowę z ciężkim sprzętem.
 
Obwodnica będzie gotowa za 2 lata


W ramach inwestycji powstaje ponad 14-kilometrowy odcinek drogi krajowej nr 40 o parametrach drogi szybkiego ruchu, z 4 rondami oraz 18 obiektami inżynierskimi: przejściami dla zwierząt, wiaduktami i mostami, w tym nad rzeką Kłodnicą i Kanałem Gliwickim. Realizacja jest przedłużeniem istniejącej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla, prowadzącej do autostrady A4. Prace budowlane zakończą się w II połowie 2022 r.

- Ze swojej strony jako Wykonawcy mogę zadeklarować, że dołożymy wszelkich starań, aby inwestycję ukończyć w deklarowanym terminie –
powiedział Bartosz Adamowicz, Zastępca Dyrektora Kontraktu z firmy STRABAG Infrastruktura Sp. z o.o.

Standard 2+1 i 1x2


Nowy odcinek na pierwszych 6,5 kilometrach powstanie w układzie 2+1, czyli z dwoma pasami w jednym kierunku i jednym pasem w kierunku przeciwnym. Ruch na takich drogach odbywa się naprzemiennie odcinkami jedno- i dwupasmowymi. Standard 2+1 jest ceniony w krajach skandynawskich i zdobywa coraz większą popularność na polskich drogach. Poza pasem występującym naprzemiennie, który ułatwia wyprzedzanie, jego główną zaletą jest oddzielenie pasów w przeciwnym kierunku jazdy metalową barierą. Zmniejsza to ryzyko wystąpienia kolizji czołowych, dlatego podróżowanie po takiej drodze jest bezpieczniejsze.

Inwestycja realizowana przez STRABAG ma duże znaczenie dla rozwoju całego regionu. Nowa obwodnica wyprowadzi ruch pojazdów z Kędzierzyna-Koźla i Ujazdu i usprawni ruch w kierunku węzła autostradowego A4 Opole Południe. Jej budowa przyczyni się do zwiększenia dostępności komunikacyjnej regionu i skrócenia czasu podróży.

Zdjęcia: STRABAG sp. z o.o.




Reklamy
Palisander Geobrugg Eurovia Wodociągi Miasta Krakowa PPI Chrobok Noe Keller Luxo
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję