















Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S52 zostanie dofinansowana środkami z POIiŚ w wysokości 680 mln zł. Przewiduje to umowa o dofinansowanie zawarta 26 maja 2022 r., której beneficjentem jest GDDKiA. [...]




[...]


Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


Trwa rozbudowa kompleksu budynków realizowanych w ramach budowy Europejskiego Centrum Rodziny INVICTA. Inwestycja jest wynikiem potrzeb wyznaczania nowych standardów opieki oraz opracowania innowacyjnych technik i eksperymentalnych terapii w dziedzinie leczenia zaburzeń płodności. [...]
STRABAG buduje północną obwodnicę Kędzierzyna-Koźla
Po etapie projektowania konsorcjum firm z Grupy STRABAG rozpoczęło prace budowlane przy realizacji północnej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. Oficjalnie budowę zainicjował Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk, który symbolicznie wbił pierwszą łopatę pod inwestycję w dniu 6 lipca 2020 r.
STRABAG Sp. z o.o.
STRABAG Sp. z o.o.


Kontrakt w formule „zaprojektuj i zbuduj”
Umowa pomiędzy opolskim oddziałem GDDKiA oraz konsorcjum spółek STRABAG Infrastruktura Południe i STRABAG została podpisana w październiku 2018 roku. Pierwszy etap zadania obejmował prace projektowe. Po uzyskaniu zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID) na początku czerwca br., Generalny Wykonawca wszedł na budowę z ciężkim sprzętem.

Obwodnica będzie gotowa za 2 lata
W ramach inwestycji powstaje ponad 14-kilometrowy odcinek drogi krajowej nr 40 o parametrach drogi szybkiego ruchu, z 4 rondami oraz 18 obiektami inżynierskimi: przejściami dla zwierząt, wiaduktami i mostami, w tym nad rzeką Kłodnicą i Kanałem Gliwickim. Realizacja jest przedłużeniem istniejącej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla, prowadzącej do autostrady A4. Prace budowlane zakończą się w II połowie 2022 r.
- Ze swojej strony jako Wykonawcy mogę zadeklarować, że dołożymy wszelkich starań, aby inwestycję ukończyć w deklarowanym terminie – powiedział Bartosz Adamowicz, Zastępca Dyrektora Kontraktu z firmy STRABAG Infrastruktura Sp. z o.o.
Standard 2+1 i 1x2
Nowy odcinek na pierwszych 6,5 kilometrach powstanie w układzie 2+1, czyli z dwoma pasami w jednym kierunku i jednym pasem w kierunku przeciwnym. Ruch na takich drogach odbywa się naprzemiennie odcinkami jedno- i dwupasmowymi. Standard 2+1 jest ceniony w krajach skandynawskich i zdobywa coraz większą popularność na polskich drogach. Poza pasem występującym naprzemiennie, który ułatwia wyprzedzanie, jego główną zaletą jest oddzielenie pasów w przeciwnym kierunku jazdy metalową barierą. Zmniejsza to ryzyko wystąpienia kolizji czołowych, dlatego podróżowanie po takiej drodze jest bezpieczniejsze.
Inwestycja realizowana przez STRABAG ma duże znaczenie dla rozwoju całego regionu. Nowa obwodnica wyprowadzi ruch pojazdów z Kędzierzyna-Koźla i Ujazdu i usprawni ruch w kierunku węzła autostradowego A4 Opole Południe. Jej budowa przyczyni się do zwiększenia dostępności komunikacyjnej regionu i skrócenia czasu podróży.
Zdjęcia: STRABAG sp. z o.o.

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.