Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Trwa kolejny etap Przekopu Mierzei
Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


STRABAG rozbudował ul. Puławską w Piasecznie
1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]



Stan realizacji autostrady A18

Pierwszym z odcinków autostrady A18, pomiędzy węzłami Żary Zachód i Iłowa, pojedziemy jeszcze w tym roku. Zaawansowanie prac na nim wynosi blisko 83%. Pozostałe zostaną oddane do ruchu w 2023 r.



  Zdjęcie: GDDKiA O/Zielona Góra, www.gov.pl/web/gddkia-zielona-gora/
Przebudowa jezdni południowej obecnej drogi krajowej nr 18 jest drugim etapem prac związanych z dostosowaniem tej drogi do parametrów autostrady na całym 70-kilometrowym odcinku od granicy państwa w Olszynie do węzła Golnice (woj. dolnośląskie). Pierwszym etapem (w latach 2004-2007) była budowa jezdni północnej  przyszłej A18 na parametrach autostradowych.


Głównym zadaniem wykonawców jest dostosowanie, w pełnym zakresie, istniejącego układu drogowego do parametrów, jakie powinny posiadać autostrady. Jezdnia południowa zyska nową nawierzchnię, przebudowane zostaną niektóre obiekty mostowe, a także powstaną nowe, w tym przejścia dla zwierząt.

Granica państwa w Olszynie – Żary


W ramach pierwszego kontraktu prowadzone są prace na odcinku zaczynającym się na granicy państwa, a kończącym ok. dwa kilometry za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia. Wykonawcą jest firma PORR. To jedyny z kontraktów, który jest realizowany w formule „Projektuj i buduj”. Umowa z wykonawcą została podpisana 24 kwietnia 2020 r. Długość odcinka to 11,6 km. Zaawansowanie prac na początku sezonu budowlanego wynosi 55%.

Żary – Iłowa

Drugi kontrakt zaczyna się dwa kilometry za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia, a kończy około czterech kilometrów przed węzłem Iłowa. 14 listopada 2019 r. GDDKiA podpisała umowę na realizację zadania z konsorcjum firm KOBYLARNIA i MIRBUD. To odcinek o największym zaawansowaniu prac, sięgającym blisko 83%. Nawierzchnia z betonu została już ułożona niemal w całości, zaawansowanie tych prac wynosi 95%. Obiekty inżynierskie, czyli wiadukty, mosty, przepusty i przejścia dla zwierząt, wykonane zostały w ponad 90%. Zakończenie robót planowane jest w II połowie 2022 r. Długość odcinka wynosi 21,9 km.

Iłowa – granica województw


Trzeci kontrakt, którego wykonawcą jest Budimex, polega na przebudowie odcinka zaczynającego się blisko cztery kilometry przed węzłem Iłowa, a kończącego się na granicy woj. lubuskiego i dolnośląskiego. Jego długość to 16,2 km. 21 stycznia 2021 r. podpisano umowę na realizację odcinka w systemie tradycyjnym (Buduj). Zakończenie prac planowane jest w II połowie 2023 r. Stopień wykonania prac sięga 32%.

Granica województw – Golnice


Ostatni, czwarty odcinek w całości zlokalizowany jest na obszarze województwa dolnośląskiego. Swój początek ma bowiem na granicy woj. lubuskiego i dolnośląskiego, a koniec na węźle Golnice. Umowa na realizację tego odcinka została podpisana 27 stycznia 2021 r. z konsorcjum firm KOBYLARNIA, MIRBUD i BUDPOL. Planowane zakończenie prac przypada na II połowę 2023 r. Długość odcinka to 21,5 km. Do tej pory prace zostały wykonane w blisko 20%.

Źródło: tekst GDDKiA O/Zielona Góra, www.gov.pl/web/gddkia-zielona-gora/




Reklamy
Keller SG Pam GEO-Instruments Wodociągi Miasta Krakowa Soletanche Porr Geobrugg
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję