


























Gdański Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na sporządzenie dokumentacji dla budowy nowej drogi krajowej do gminy Choczewo. W przetargu wpłynęło 11 ofert. [...]




[...]


Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]
Stacja Sławków przebudowana
Wygodne i bezpieczne podróże ze stacji Sławków w stronę Olkusza, Wolbromia, Kielc, Sosnowca i Katowic. PLK zakończyły prace przy budowie peronów i nastawni. Wartość zadania to ok. 35 mln zł ze środków budżetowych.


Przebudowa stacji Sławków realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększyła komfort obsługi podróżnych. Peron wyspowy na linii kolejowej Sosnowiec Główny – Tunel, został zastąpiony przez dwa jednokrawędziowe perony. Perony są podwyższone i wyposażone w antypoślizgową nawierzchnię. Podróżnym o ograniczonych możliwościach poruszania się dojście na peron ułatwia pochylnia. Są nowe wiaty, ławki, oświetlenie i nagłośnienie. Oznakowanie i gabloty z rozkładami jazdy zapewniają dobrą informację o kursujących pociągach.
Na stacji wymieniono tory i sieć trakcyjną. Przebudowa objęła 10 rozjazdów, obiekt inżynieryjny i przejazd kolejowo-drogowy w obrębie stacji. Rozjazdy są wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania, które zapewnią sprawny przejazd pociągów zimą. Nowo wybudowana nastawnia została wyposażona w komputerowe urządzenia sterowania ruchem. Zwiększyła się sprawność i poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.
Sprawniejszy jest przewóz towarów pomiędzy Azją a Europą, dzięki rewitalizacji wjazdu na bocznicę LHS (Linia Hutnicza Szerokotorowa). W Sławkowie na linii LHS znajduje się Euroterminal, który zapewnia międzynarodowy przewóz towarów. Inwestycja Polskich Linii Kolejowych pozytywnie wpłynie na wzrost konkurencyjności transportu kolejowego.
Zadanie realizowane było przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na stacji Sławków w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.”. Inwestycja ze środków budżetowych sięgająca prawie 35 mln zł usprawniła połączenia kolejowe na terenie Zagłębia Dąbrowskiego i sieci kolejowej.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Na stacji wymieniono tory i sieć trakcyjną. Przebudowa objęła 10 rozjazdów, obiekt inżynieryjny i przejazd kolejowo-drogowy w obrębie stacji. Rozjazdy są wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania, które zapewnią sprawny przejazd pociągów zimą. Nowo wybudowana nastawnia została wyposażona w komputerowe urządzenia sterowania ruchem. Zwiększyła się sprawność i poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.
Sprawniejszy jest przewóz towarów pomiędzy Azją a Europą, dzięki rewitalizacji wjazdu na bocznicę LHS (Linia Hutnicza Szerokotorowa). W Sławkowie na linii LHS znajduje się Euroterminal, który zapewnia międzynarodowy przewóz towarów. Inwestycja Polskich Linii Kolejowych pozytywnie wpłynie na wzrost konkurencyjności transportu kolejowego.
Zadanie realizowane było przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na stacji Sławków w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.”. Inwestycja ze środków budżetowych sięgająca prawie 35 mln zł usprawniła połączenia kolejowe na terenie Zagłębia Dąbrowskiego i sieci kolejowej.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.