YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Ruszają prace na przejściu przez Kozienice
Od 19 sierpnia rusza przebudowa DK48 i DK79 na przejściu przez Kozienice. W połowie lipca br. otrzymano decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, która umożliwia prowadzenie robót w terenie. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Kompozyty TWS – połączenie doskonałych parametrów mechanicznych z lekkością i wytrzymałością
Rozmowa z Izabelą Reich, kierownik Działu Sprzedaży TWS w firmie Fibrolux.[...]


W Polsce się buduje, ale wciąż za mało – na tysiąc mieszkańców przypada u nas tylko 380 mieszkań
W Polsce w 2018 roku za metr kwadratowy nowego mieszkania trzeba było zapłacić średnio 1 370 euro, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W Warszawie cena ta wynosiła 1 935 euro. Dla porównania średni koszt zakupu metra kwadratowego w centralnych dzielnicach Paryża wynosi ponad 12,9 tys. euro, a w Londynie – 11,2 tys. euro. Jak wynika z ósmej edycji raportu firmy doradczej Deloitte „Property Index. Overview of European Residential Markets. Where does residential price growth end?”, pomimo że w Polsce buduje się najwięcej spośród krajów Europy Środkowej, mieszkań wciąż brakuje. W ubiegłym roku do użytku oddano ich blisko 185 tys.[...]


Kobylarnia łączy obwodnicę Bolkowa z ważnymi drogami
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA rozpoczęło główne prace związane z połączeniem obwodnicy Bolkowa z siecią istniejących dróg. Na połączeniu z ulicą Jeleniogórską powstaje bezkolizyjny węzeł, w Wierzchosławicach budujemy rondo i skrzyżowanie skanalizowane.[...]



Sprawniejsze badanie mostów kolejowych

PLK kupiły nowy specjalistyczny pojazd do kontroli mostów i wiaduktów kolejowych. Koszt maszyny jeżdżącej po torach i drogach z koszem na wysięgniku to 4,8 mln zł. Dzięki pojazdowi przegląd przejdzie ponad 6 tys. obiektów PLK.



Zdjęcie: PKP PLKZakupiony za 4,8 mln zł specjalistyczny pojazd zapewni lepsze badania techniczne dużych obiektów, np. mostów na Wiśle w Toruniu, Grudziądzu czy Dęblinie. Zastosowanie wysięgnika z koszem o zasięgu około 16 metrów umożliwi przeglądy trudno dostępnych miejsc na około 6400 obiektach. Pojazd będzie jeździł po torach i drogach, co umożliwi sprawne dotarcie do wszystkich miejsc.

- Inwestycje w sprzęt, zwiększający poziom bezpieczeństwa na torach, to jedno z działań PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., zarządcy infrastruktury, które gwarantują sprawne kursowanie pociągów na sieci kolejowej. Konsekwentnie dążymy do celu, jakim jest bezpieczna, komfortowa i punktualna polska kolej –
powiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

- Nowy, dwudrogowy pojazd do kontroli mostów i obiektów inżynieryjnych to kolejna inwestycja PLK dla poprawy bezpieczeństwa ruchu kolejowego i sprawnego kursowania pociągów. Za 250 mln zł w ramach unijnego projektu „Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego poprzez zakup specjalistycznego sprzętu technicznego” spółka zakupiła 47 specjalistycznych pojazdów, które wzmocniły kolejowe zespoły techniczne na terenie całego kraju –
powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich linii Kolejowych S.A.

Maszynę do przeglądu mostów dostarczy Copma Polska Sp. z o.o. Odbiór planowany jest na koniec roku. Pojazd będzie wykorzystywany na sieci kolejowej w zarządzie PLK.

Nowoczesne maszyny zwiększają bezpieczeństwo i usprawniają transport koleją

PLK inwestują w zakup sprzętu dla poprawy bezpieczeństwa na sieci kolejowej. Nowoczesne pojazdy służą do sprawnego usuwania usterek i kontroli mostów i wiaduktów, co zapewnia regularność, punktualność i bezpieczeństwo przejazdów koleją.

Na sieci kolejowej wykorzystywanych jest już 6 nowych wózków z napędem spalinowym, które zapewniają sprawny przewóz materiałów i specjalistycznego sprzętu do prac interwencyjnych na liniach kolejowych. Pojazdami dysponują zespoły techniczne m.in. na Śląsku, Mazowszu i na Lubelszczyźnie.

Zakup 36 wózków motorowych umożliwi szybsze prowadzenie prac interwencyjnych i usuwanie usterek na sieci kolejowej. Nowe wózki są szybsze i silniejsze od obecnie używanych - jeżdżą nawet 100 km/h. Pojazdy posiadają żuraw do wyładunku materiałów i mogą odśnieżać tory. Dzięki temu sprawniejszy jest transport i wsparcie techniczne pracowników. Ponadto, dzięki dodatkowym urządzeniom bezpieczeństwa drezyną kierują nie dwie lecz jedna osoba.

6 nowoczesnych wózków motorowych wzmocniło już zespoły techniczne w Bydgoszczy, Łodzi, Wałbrzychu, Krakowie, Gdyni i Poznaniu. Następne 15 pojazdów zasili w tym roku zakłady m.in. w Białymstoku i Rzeszowie.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kupiły także dwie wysokowydajne podbijarki torowe i jedna rozjazdową. Nowe maszyny sprawnie wyregulują położenie torów i rozjazdów, aby pociągi mogły jeździć szybko i bezpiecznie. Istotnym efektem ich pracy jest możliwość przywrócenia ruchu z prędkością rozkładową zaraz po podbiciu toru, bez wprowadzania czasowych ograniczeń prędkości.

PLK podpisały także umowę na zakup profilarki tłucznia. Dzięki inwestycji będzie możliwe szybkie wykonywanie prac związanych z profilowaniem podsypki w torze, co także przełoży się na sprawniejsze i bezpieczniejsze podróże.

Wszystkie maszyny zakupione w ramach projektu zostaną dostarczone do 2021 r. Inwestycja zapewni bezpieczną eksploatację linii kolejowych i ciągłość ruchu pociągów.

Projekt POIiŚ 5.2-10 pn. „Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego poprzez zakup specjalistycznego sprzętu technicznego” jest finansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.


Tekst i zdjęcie: Magdalena Janus, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
DCS PAM Basf Geobrugg MPWiK Kraków Soletanche Uponor Llloyd Acoustics
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję